2020-04-20, 23:58
Medlem
trickydicks avatar
Google har ändrat sina sökalgoritmer. Förut när man sökte nått, vad som helst så kom en flashbacktråd högt upp i sökresultatet. Nu ligger den på kanske sidan 4.

Antar att Google har ändrat sina algoritmer efter påtryckningar från någon.
Citera
2020-04-20, 23:59
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Vad menar du?

Bevisbördan ligger rimligen på dig som påstått något. Så fram med lämplig statistik nu som stryker din tes.

Utnyttja och nyttja är inte samma sak. Vilket menade du?
Citera
2020-04-21, 00:08
Medlem
SkattefriZons avatar
Tror att det är för att det finns så många forum nu för tiden som har yttrandefrihet på riktigt och det är det fan inte här på flashback.
Citera
2020-04-21, 00:13
Medlem
Wahnsinns avatar
Spontant skulle jag säga att Flashback hade störst räckvidd och var som "folkligast" runt 2008-2012. Vanliga människor är inte längre särskilt intresserade av att hänga på forum, då vi redan får sociala medier och kommentarsfält långt nerkörda i halsen varje gång vi tar upp mobilen.
Citera
2020-04-21, 00:18
Medlem
[quote=henriko|71280646]Bevisbördan ligger rimligen på dig som påstått något. Så fram med lämplig statistik nu som stryker din tes.

Kolla till vänster i startfältet, antalet besökare.
Där finns statistiken.
Citera
2020-04-21, 00:27
Medlem
Nu är det on line 29.587!
Hur var det Anno Domini 2019.....?
Och medeltalet/år?

Någon intelligent nörd, i sig en motsägelse, men det finns enstaka, vad säger ni?
Citera
2020-04-21, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Bevisbördan ligger rimligen på dig som påstått något. Så fram med lämplig statistik nu som stryker din tes.

Utnyttja och nyttja är inte samma sak. Vilket menade du?
Flashback är ett diskussionssforum, inte ett rättegångsforum per se!

Så kom inte med dina kvasiadvokatmaneer, judiska tom😎
Citera
2020-04-21, 03:23
Medlem
Monkeyspanks avatar
Flashback har tappat sin udd helt enkelt.

Det som förr var "Forum för yttrandefrihet" har numera börjat bli en kopia av facebook och Familjeliv då fler av mainstreamfolket börjat hitta hit.

Användarantalet stämmer inte för fem öre då de flesta av de gamla sköna användarna lämnat och många nya sitter på 5-6 registrerade konton.

Den patetiske J.A. tigger numera pengar av sina nyregistrerade, lättlurade medlemmar som inbillar sig att de är "busiga" och hänger på ett "farligt undergroundforum".

Morsning! Till och med Familjeliv har högre i tak för diskussion numera.
Citera
2020-04-21, 06:57
Medlem
Citat:
Besöksantalet *och medlemsantalet har inte ökat.
(Enligt mina subjektiva noteringar)
Kan ni komma med motstridiga data vore jag tacksam!

* BESÖKARE ON LINE, kolla vänster sida på flashback, högst upp,"besökare on line" har INTE ÖKAT!!!!

Men det är ju inte sant. Jag sitter just nu här kl: 7 på morgonen och det är redan 20 nya medlemar idag på forumet, alltså ökar antalet medlemmar dagligen.
Sedan när du kollar ex. beskökare online, så fattas parametern över hur länge en användare är inloggad på FB. Folk loggar in och ut dagligen, vilket gör att om det just nu ex. är 800 som häckar i Coronatråden och vi säger de orkar häcka där 60 minuter, vilket jag tror är mycket, så kommer de ju att ersättas av ett nytt gäng på 800 som kommer visa sig i besökare online 800x24=19200 pers. Det är ju också så forumet undviks att krascha att folk loggar in och ut under olika tider på dagen.
Citera
2020-04-21, 14:08
Medlem
Annacondas avatar
Citat:
👍
Jahwohl, "summan av ens synder är konstant" så även flashbacks!
Nej, "summan av lasterna är konstant".

Ja, det är väl så att alla hänger i corona-trådarna och där hänger inte jag, så jag upplever att det är mindre fart här än vad det brukar vara.
Citera
2020-04-21, 19:43
Medlem
Citat:
Erkänner att det är en manipulativ fråga!
Jag gillar inte "SVANSAR" och inget parti gillar dom heller!
Men flashback utnyttjas av dessa outcast, incels, asociala, psykopater, psyksjuka, fångar(jag vet), dom mer extrema, osv osv.
Flashback, har tillåtits bli ett forum för dessa, the one and onlys!

Kan du skaffa fram statistik om besöksantalet....så blir vi vetenskapliga 🤗

Du har rätt i att Flashback utnyttjas av extrema typer och det är verkligen synd för de skrämmer bort oss vanliga människor som vill ha intressanta diskussioner utan att bli förolämpade hela tiden av idioter som håller varandra om ryggen - och Flashback tillåter att mobbarna går på tills den som har en annan åsikt än mobbarna ger upp och lämnar forumet.
Det verkar vara samma användare som postar om och om igen och bekräftar varandras åsikter och grova beteende i en falsk tro på att de sitter inne med den enda sanningen. Det skulle vara välgörande för Flashback om nya användare kom in men tyvärr tröttnar nog de flesta normala människor rätt snabbt och vissa kanske bara vågar läsa och inte skriva någon kommentar av rädsla för att bli påhoppad. Jag har bara orkat vara här i korta perioder och den perioden är nog snart till ända...
Citera
2020-04-22, 02:53
Medlem
estetiks avatar
Enligt

https://www.alexa.com/topsites/countries/SE

Så har aktiviteten på Flashback sjunkit under krisen!

En sida som ökat i popularitet är vklass.se , verkar vara en e-tjänst för distansundervisning. Alltså en sida vars ökade popularitet rimligtvis beror på krisen.

En förklaring kan vara att Flashback helt enkelt är en dålig sida för information kring krisen. Corona-tråden går ju inte att läsa på ett vettigt sätt. Och statistik etc gör sig bättre som grafik.

Flashback kanske blir mer populär vid mer tabuliknande händelser.
Senast redigerad av estetik 2020-04-22 kl. 02:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in