2020-04-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henriko
Det är nog som så ofta inte en, utan flera förklaringar.

De i riskgrupp som hängde här har väl dött.

De som tidigare arbetade på kontor och som arbetar hemma nu, måste lägga ner sin fritid på att diska och laga mat, istället för att bara ta en dagens.

Då världen står lite halvstilla, händer det inte lika mycket att diskutera, som inte har med pandemin att göra. Och att diskutera pandemin kanske folk inte orkar med hela tiden.
Tja, vet ej, men befarar att flashback inte är den magnet den varit, utan håller på att tyna bort helt enkelt?

Edit, och tror orsaken är att man tillåter FÖR mycket bullskit, du vet vad för sort!
Senast redigerad av rantaplan 2020-04-20 kl. 22:58.
Citera
2020-04-20, 22:58
Medlem
DoungAs avatar
Antalet dagliga inlägg tror jag inte har förändrats extremt mycket. Däremot tycker jag mig se förändrade tider på när nya ämnen exploderar. Förr var det på kvällskvisten. Nu är det ofta förmiddag vid 10 eller vid 14 på eftermiddagen
Citera
2020-04-20, 23:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Jag har noterat att deltagandet på forumet inte ökat nämnvärt trots det gynnsammare förhållandet iom coronan?
Har forumet peakat och fortsatt stagnering är att vänta?

Skämtar du?
Andelen lågkvalitativa trådstarter har ju legat på sommarlovsnivå (dvs markant ökat jämfört med terminstider) ända sedan gymnasierna stängde ned.
Citera
2020-04-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Skämtar du?
Andelen lågkvalitativa trådstarter har ju legat på sommarlovsnivå (dvs markant ökat jämfört med terminstider) ända sedan gymnasierna stängde ned.
DOM ja!
Men BESÖKSANTALET har inte ökat enlig min relativt ovetenskapiga notering ( genom att kolla antalet "besökare" i vänster körfält)
Citera
2020-04-20, 23:09
Medlem
Bennermanns avatar
Flashback är spärrat på jobbdatorn 😄
Citera
2020-04-20, 23:18
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Tja, vet ej, men befarar att flashback inte är den magnet den varit, utan håller på att tyna bort helt enkelt?

Befarar? Var det inte bättre förr, innan flashback hade så många medlemmar?

Hur som helst. Tråden du startat känns konstig. Du försöker avhandla två ämnen i samma tråd, flashbacks långsiktiga popularitet och pandemins tillfälliga påverkan. Det förstnämnda borde väl ha diskuterats innan?

Jag ser inte varför en webbsida som flashback inte skulle klara skala upp och ner utan större bekymmer, så jag är inte rädd forumet tar långsiktig skada av en tillfällig dip,

Hur såg trenden ut innan 2020? Hur ser siffrorna ut för januari till mars i år?
Citera
2020-04-20, 23:29
Medlem
Citat:

Edit, och tror orsaken är att man tillåter FÖR mycket bullskit, du vet vad för sort!

Tyna bort??? Har du sett exempelvis hur absurt många inlägg det är i Coronatråden, 300 000 inlägg skapade på lite merän 1 månad! och vem har skapat dessa inläggen då? användarna.
Citera
2020-04-20, 23:35
Medlem
Citat:
Befarar? Var det inte bättre förr, innan flashback hade så många medlemmar?

Hur som helst. Tråden du startat känns konstig. Du försöker avhandla två ämnen i samma tråd, flashbacks långsiktiga popularitet och pandemins tillfälliga påverkan. Det förstnämnda borde väl ha diskuterats innan?

Jag ser inte varför en webbsida som flashback inte skulle klara skala upp och ner utan större bekymmer, så jag är inte rädd forumet tar långsiktig skada av en tillfällig dip,

Hur såg trenden ut innan 2020? Hur ser siffrorna ut för januari till mars i år?
Erkänner att det är en manipulativ fråga!
Jag gillar inte "SVANSAR" och inget parti gillar dom heller!
Men flashback utnyttjas av dessa outcast, incels, asociala, psykopater, psyksjuka, fångar(jag vet), dom mer extrema, osv osv.
Flashback, har tillåtits bli ett forum för dessa, the one and onlys!

Kan du skaffa fram statistik om besöksantalet....så blir vi vetenskapliga 🤗
Citera
2020-04-20, 23:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Varför har inte flashback ökat trots att många är hemma och har mer tid över?
Citat:
Jag har noterat att deltagandet på forumet inte ökat nämnvärt trots det gynnsammare förhållandet iom coronan?
Har forumet peakat och fortsatt stagnering är att vänta?
Citat:

Jag tycker att det är väldigt fart på Flashback just nu. Denna tråd har ju fått över 247 000 inlägg på kort tid:

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Det måste vara rekord för Flashback. Eller tja, rekord för hela Sverige. Tvivlar på att det finns ett svenskt forum som ens är i närheten av detta.
Citera
2020-04-20, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Tyna bort??? Har du sett exempelvis hur absurt många inlägg det är i Coronatråden, 300 000 inlägg skapade på lite merän 1 månad! och vem har skapat dessa inläggen då? användarna.
Besöksantalet *och medlemsantalet har inte ökat.
(Enligt mina subjektiva noteringar)
Kan ni komma med motstridiga data vore jag tacksam!

* BESÖKARE ON LINE, kolla vänster sida på flashback, högst upp,"besökare on line" har INTE ÖKAT!!!!
Senast redigerad av rantaplan 2020-04-20 kl. 23:50.
Citera
2020-04-20, 23:46
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Kan du skaffa fram statistik om besöksantalet....så blir vi vetenskapliga 🤗

Det får vi väl utgå ifrån att du har hittat, eftersom du skrev "Jag har noterat att deltagandet på forumet inte ökat nämnvärt".

Citat:
flashback utnyttjas av dessa outcast, incels, asociala, psykopater, psyksjuka, fångar(jag vet), dom mer extrema, osv osv.

Menar du möjligen nyttjas?
Citera
2020-04-20, 23:52
Medlem
Citat:
Det får vi väl utgå ifrån att du har hittat, eftersom du skrev "Jag har noterat att deltagandet på forumet inte ökat nämnvärt".

Menar du möjligen nyttjas?
Vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in