2020-04-20, 00:37
Medlem
Ex jordgubbsplockarna. Är de anställda av ett utländskt bemanningsföretag för att kringgå svenska regler?
Vilka löner snackar vi?
Citera
2020-04-20, 01:01
Medlem
När jag plockade jordgubbar tillsamans med polacker fick jag betalt efter hur mycket jag plockade. 2kr per liter/låda. Antar att det var samma för polackerna.

Många utav polackerna kom varje år, men även nya. Antar att "ryktet" går där nere, känner man en polack så är det nog inte särskilt svårt att rekrytera 10 nya.
Citera
2020-04-20, 02:09
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrerat-Forum
När jag plockade jordgubbar tillsamans med polacker fick jag betalt efter hur mycket jag plockade. 2kr per liter/låda. Antar att det var samma för polackerna.

Många utav polackerna kom varje år, men även nya. Antar att "ryktet" går där nere, känner man en polack så är det nog inte särskilt svårt att rekrytera 10 nya.
Vad drog man in i timmen på det? För 100 kr/tim som väl ändå får anses vara något slags minimum för att göra någonting över huvud taget, vilket blir 50 liter i timmen, eller strax under en liter i minuten.
Citera
2020-04-20, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Vad drog man in i timmen på det? För 100 kr/tim som väl ändå får anses vara något slags minimum för att göra någonting över huvud taget, vilket blir 50 liter i timmen, eller strax under en liter i minuten.

Det beror ju på hur snabbt man plockar. En liter i minuten är väldigt bra jobbat, var längesedan nu så kommer inte ihåg exakt hur mycket jag plocka på en dag. Men hundra kronor i timmen tjänade jag inte, snarare 50kr.

Att gå upp tidigt på morgonen och gå på knä på en åker i regnet lockar inte många i alla fall.
Senast redigerad av Infiltrerat-Forum 2020-04-20 kl. 03:19.
Citera
2020-04-20, 03:20
Medlem
Conams avatar
Reinfeldt å co försökte ju ta hit horder med arbetskraft (de lyckades ju också)
Nja horderna kom ju men nån arbetskraft... han glömde väl läsa deras CV
Citera
2020-04-20, 05:27
Medlem
Ett perfekt jobb för gymnasie elever som går hemma och dräller nu på dagarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in