Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-03, 15:41
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Varelser som inflikar "uncanny valley"/instinktivt obehag/rädsla har vandrat på jorden i eoner annars hade människan som art inte upplevt sådant nedärvt känslofenomen. Precis som att nykläckta kycklingar är rädda för hök siluetter.

Dessa halvläskiga hybrider har alltså smugit omkring i skuggorna i alla tider?
Historien är full av riktigt sjuka människor som helt öppet gjort riktigt sjuka saker mot andra människor.
Man hade liksom inte tid för att leta efter aliens i skuggorna att bli rädd för.

Det hade ju varit intressant om dom äntligen parkerade ett tefat nånstans och visade sig men dom har bättre saker för sig.
Citera
2021-11-03, 15:42
  #26
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aegor
Dessa halvläskiga hybrider har alltså smugit omkring i skuggorna i alla tider?
Historien är full av riktigt sjuka människor som helt öppet gjort riktigt sjuka saker mot andra människor.
Man hade liksom inte tid för att leta efter aliens i skuggorna att bli rädd för.

Det hade ju varit intressant om dom äntligen parkerade ett tefat nånstans och visade sig men dom har bättre saker för sig.

Skulle du förlora ditt förstånd ifall något visade sig för dig?

Är du som alla andra människor oförmögen att mentalt klara av ett sånt möte?
Citera
2021-11-03, 16:05
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Skulle du förlora ditt förstånd ifall något visade sig för dig?

Är du som alla andra människor oförmögen att mentalt klara av ett sånt möte?

Det beror ju på vad dom skulle göra med mig givetvis. Att "bara" se nån alien/vampyr/spöke som smyger i skuggorna skulle jag inte märka alls.
Hade det dykt upp nåt/nån som försöker kommunicera så hade man blivit jävligt upprymd givetvis. Dom flesta hade reagerat likadant så vet inte vad du pratar om.
Du tror alltså att människan är så svag mentalt och därför undviker alla aliens som vi vet springer omkring?
Citera
2021-11-03, 16:29
  #28
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aegor
Du tror alltså att människan är så svag mentalt och därför undviker alla aliens som vi vet springer omkring?

Nej, jag är övertygad om att människan inte kan klara av att ens föreställa sig vad som befinner sig där ute i världen.

Obevakad är vi desto aldrig för ständigt omgiven utav dom heligaste änglar från himmelriket!

En riktigt tydlig bild.

Timothy har ingenting att bidra med när han försöker manipulera och vända vrida på sanningen.
Citera
2021-11-03, 17:03
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Nej, jag är övertygad om att människan inte kan klara av att ens föreställa sig vad som befinner sig där ute i världen.

Obevakad är vi desto aldrig för ständigt omgiven utav dom heligaste änglar från himmelriket!

En riktigt tydlig bild.

Timothy har ingenting att bidra med när han försöker manipulera och vända vrida på sanningen.

Den bilden säger ju allt!! Varför visar sig inte ängeln istället för att smygflyga ovanför och lite bakom?!
Pojken går helt ovetandes med mörka tankar i sinnet. Dom skrek och skickade iväg honom trots att ingen faktiskt såg att det var han som gjorde det och det var ju egentligen inte hans fel!! Dom ska alla få betala, speciellt hon!!
Citera
2021-11-03, 17:11
  #30
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aegor
Den bilden säger ju allt!! Varför visar sig inte ängeln istället för att smygflyga ovanför och lite bakom?!

Skulle inte även du förlora ditt förstånd ifall något sådant visade sig för dig?
Citera
2021-11-03, 18:10
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Skulle inte även du förlora ditt förstånd ifall något sådant visade sig för dig?

Jag hade garanterat frågat mig själv det men hade jag fortfarande sett den/det så är det skit samma, för tillfället.
Hade varit lite jobbigare om ingen annan ser den/det när vi sitter o pratar.
Citera
2021-11-07, 13:41
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aegor
Dessa halvläskiga hybrider har alltså smugit omkring i skuggorna i alla tider?
Historien är full av riktigt sjuka människor som helt öppet gjort riktigt sjuka saker mot andra människor.
Man hade liksom inte tid för att leta efter aliens i skuggorna att bli rädd för.

Det hade ju varit intressant om dom äntligen parkerade ett tefat nånstans och visade sig men dom har bättre saker för sig.
Den informationen som jag har fått till mig genom att läsa på nätet är: Utomjordingarna anser att den mänskliga rasen är för "korkad" för att vara värd att kontakta MER (de har gjort försök att kontakta, men inte tillräckligt många för att det ska synas ordentligt i media) och har låtit oss "vara". Jag kan verkligen inte hålla med utomjordingarna om det här, för det är snarare tvärtom. Utomjordingarna är ordentligt korkade då de inte väljer att kontakta oss mer. Hade de kontaktat oss MER än vad de redan gjort hade de kunnat använda oss som arbetskraft, billig arbetskraft och tjänat på det hela.
Citera
2021-11-07, 14:48
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikHenke
Hade de kontaktat oss MER än vad de redan gjort hade de kunnat använda oss som arbetskraft, billig arbetskraft och tjänat på det hela.

De har kanske maskiner som gör arbetet ännu billigare? Att observera och i viss mån manipulera oss kanske är ett tidsfördriv, och då vill de kanske inte "förstöra showen" för nästa omgång utomjordingar som kommer för att observera och i viss mån manipulera oss, genom att påverka "för mycket"?
Citera
2021-11-08, 04:47
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikHenke
Den informationen som jag har fått till mig genom att läsa på nätet är: Utomjordingarna anser att den mänskliga rasen är för "korkad" för att vara värd att kontakta MER (de har gjort försök att kontakta, men inte tillräckligt många för att det ska synas ordentligt i media) och har låtit oss "vara". Jag kan verkligen inte hålla med utomjordingarna om det här, för det är snarare tvärtom. Utomjordingarna är ordentligt korkade då de inte väljer att kontakta oss mer. Hade de kontaktat oss MER än vad de redan gjort hade de kunnat använda oss som arbetskraft, billig arbetskraft och tjänat på det hela.

Om man tänker på hur långt bort dessa aliens troligtvis har sin hemvist och den mängd energi(vi givetvis kan ju bara gissa) som krävs för att förflytta sig hit så skulle det bli väldigt dyrt att bara använda oss som arbetskraft..
Problemet är att universum är så fruktansvärt stort.
Citera
2021-11-08, 09:17
  #35
Medlem
I det universum vi känner till, finns ca 2000 miljarder galaxer, i en galax finns ca 200-500 miljarder stjärnor, runt varje stjärna finns uppskattningsvis mellan 20-100 planeter........vad vet vi ? inget, det kan finnas intelligent liv nånstans som ligger hundratusentals år före oss i utvecklingen, men hybrider på jorden låter långsökt, att dom är här via drönare och övervakar oss ser jag inte som osannolikt längre efter alla rapporter man fått läsa, speciellt dom videorna som pentagon släppt.
Citera
2021-11-08, 11:15
  #36
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aegor
Om man tänker på hur långt bort dessa aliens troligtvis har sin hemvist och den mängd energi(vi givetvis kan ju bara gissa) som krävs för att förflytta sig hit så skulle det bli väldigt dyrt att bara använda oss som arbetskraft..
Problemet är att universum är så fruktansvärt stort.

Det kan ju tänkas att de benytter sig av portaler intill andra dimensioner/ universum.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback