Citat:
Ursprungligen postat av
Raktinyllet
Är detta också humor?
Det blir humor av denna tråd i alla fall! Kan hända är du ett komiskt geni, och ingen förstår att du bara skämtar.
Stockholmsförakt hittar man lätt, och det är roligt att skämta om. Testa att bo många år i Stockholm och sedan flytta till en mindre ort. Är det något som enar resten av landet så är det föraktet/avundsjukan mot Stockholmare. Sen glömmer folk lätt bort att en stor del av Stockholms befolkning är inflyttade från resten av landet som flyttat dit pga studier och arbete. Och precis som jag gjort flyttar de ofta ut på landet igen nån gång.
Ska vi för övrigt dra fram lite härliga fördomar så uppfattar jag många skåningar jag träffat som kaxiga och med en tendens att ta sig själva på för stort allvar. De som har varit roliga har varit det på ett torrt vis, så att man riskerar tro att de är allvarliga och inte alls skämtar. (kanske hör du till denna kategori?)
Göteborgare är lite för självgoda med tydliga lillebrorskomplex och en tendens att prata högt och försöka ta plats. Hur "goa" de goa gubbarna egentligen är kan helt klart diskuteras.
MVH
Tidigare inflyttad Stockholmare, som sen flyttade ut på landet igen.... fast i en helt annan del av landet än den jag började i.