2020-04-21, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ja, spel för galleriet när föräldrarna var "generösa" mångmiljonärer. Var mest ett sätt att komma runt systemet skulle jag tro. Björn hade stora skulder men lotsade tillgångarna till föräldrarna så att ingen skulle kunna komma åt dessa.

Gjorde han skuldsanering eller hur löste det sig?

Det går nog ingen nöd på Björn..

Citat:
Nu kvitterar Björn Borg ut sin sista royaltyutbetalning - på 30 miljoner kronor.

Totalt har Björn Borg tjänat 450 miljoner på att låna ut sitt namn till kalsonger och andra produkter, rapporterar Idrottens Affärer.
https://www.expressen.se/dinapengar/...er-bjorn-borg/

Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ralsningsarmen

Torsten Flinck lever på checkar han får ifrån frälsningsarmén.

Oj, jag visste inte att han hade en tvilling! (står i artikeln). Tänk att födas och växa upp med en tvilling, som ser exakt ut som du gör, och så är det galenpannan Thorsten jävla Flinck! Och vid sidan av att vara sjuk i huvudet är han dessutom rikskändis. Och alla tror att han är du. Något säger mig att Richard Flincks liv inte varit så lätt..
Citera
2020-04-21, 19:15
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
60 spänn om dagen till snus? Lever in en dyr bostadsrätt. Nja verkar inte gå någon större nöd för honom. Efter den här snyftartikeln lär han väl få in pengar så det räcker till snus i åratal.

Tror han fick lägenheten av någon rik snubbe. Kom inte ihåg varför men läst detta.
Citera
2020-04-21, 20:03
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Tror han fick lägenheten av någon rik snubbe. Kom inte ihåg varför men läst detta.
Thorsten äger en tredjedel av lägenheten, det är hans mecenat som köpt den åt honom.
Citera
2020-04-21, 20:04
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h893a
Det går nog ingen nöd på Björn..
Oj, jag visste inte att han hade en tvilling! (står i artikeln). Tänk att födas och växa upp med en tvilling, som ser exakt ut som du gör, och så är det galenpannan Thorsten jävla Flinck! Och vid sidan av att vara sjuk i huvudet är han dessutom rikskändis. Och alla tror att han är du. Något säger mig att Richard Flincks liv inte varit så lätt..
Tror han har klarat sig bra, de har inte haft kontakt på 30 år. Carina Rydberg skriver om dem i sina ena självbiografiska roman, Richard var regissör på den tiden. Han har bla gjort Strul med Björn Skifs
Citera
2020-04-21, 20:45
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Tror han har klarat sig bra, de har inte haft kontakt på 30 år. Carina Rydberg skriver om dem i sina ena självbiografiska roman, Richard var regissör på den tiden. Han har bla gjort Strul med Björn Skifs

20 år är det. Strul regisserades av Jonas Frick och han dog 2001.
Citera
2020-04-21, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Gjorde en slagning på Mrkoll :
Laila El Khalifi
c/o Räddningsmissionen
Vasagatan 14
41137 Göteborg
Och gissar väl att det möjligen är där posten hamnar. Hon är dessutom åtalad för ett eller flera brott.

Såg även att boendet är "annan typ av boende" kan hon vara på torken för femtielfte gången?

Adressen i Haga kan ju vara en god man adress eller annan lösning. Vågar sätta min röv på att hon inte bor där.

Jag har varit inne på Vasagatan 14 i annat ärende. Det finns bland annat ett frukost café där.
https://raddningsmissionen.se/frukostcafe
Dessutom finns det en del smålägenheter samt kontor för olika anställda i räddningsmissionen. Antingen bor Leila där eller har sin post eftersänd dit. Min gissning är att hon bor där. För övrigt riktigt kul tycker jag att det finns utsatta som får möjlighet att bo på såna centrala lägen.
Citera
2020-04-21, 21:25
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Jag har varit inne på Vasagatan 14 i annat ärende. Det finns bland annat ett frukost café där.
https://raddningsmissionen.se/frukostcafe
Dessutom finns det en del smålägenheter samt kontor för olika anställda i räddningsmissionen. Antingen bor Leila där eller har sin post eftersänd dit. Min gissning är att hon bor där. För övrigt riktigt kul tycker jag att det finns utsatta som får möjlighet att bo på såna centrala lägen.
Tror nog bara hon får sin post dit, men det är ju bara vad jag tror. Räddningsmissionen för ett gott jobb, men det är en svår grupp, mycket hög återfallsfrekvens.

Rätta mig om jag har fel, om hon är / varit skriven där utan att anmält flytt så blir hon fortfarande skriven där till hon väl anmäler flytt. Det går ej att avskriva någon från en adress om inte individen själv gör det. I alla fall har jag fattat det som så.
Citera
2020-04-21, 23:40
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vovloman
Har inte Mona Muslim fortfarande arvoden från riksdag/regering?
Blir dock alldeles varm inombords av tanken att se henne tillbringa sista delen av livet med kupad hand....☺️

Jo men senaste åren har kronofogden norpat 36k netto av hennes inkomst! Peace Mona!
Citera
2020-04-21, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
TROR det går rätt bra för Fadde atm, han har ju öppnat en krogkejda som har fått rätt bra recensioner.

Ja han verkar ha skärpt till sig efter fängelsevistelsen. Jag undrar hur det har gått med alla hans krogar nu under krisen.
Citera
2020-04-22, 01:06
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1432531Ze
Så synd på en så grym person (när hon var ren).

Åja. Vad man än sett och läst och hört har Leila K betett sig illa mot allt och alla i trettio års tid.
Vari ligger hennes storhet? Mig veterligen har hon aldrig skrivit vare sig musik eller text till några låtar som nått ut till de stora massorna.

Förr talade man lite skämtsamt om Lasse Lönndahl (nu 91 år), som världens äldsta tonåring.

Den titeln, och nu inte i egenskap av evigt ung, utan som evigt obstinat, har övergått till Leila K. Hon fyller 49 år i år. Dags att bli vuxen?

Jag tror inte det. Hennes leverne frestar på. Kanske blir hon femtio. Men den sista branta nedgångsfasen är redan inledd.
Citera
2020-04-22, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Ja han verkar ha skärpt till sig efter fängelsevistelsen. Jag undrar hur det har gått med alla hans krogar nu under krisen.

Inte långt från Zinkensdamm bodde Björn Borgs före detta Jannike i en hyreslägenhet på ca 35 kvm. Skulle byta min 30 kvm med henne, men hela hennes lägenheten var ramponerad dessutom lortig.
Väldigt tragiskt.
Men det är sju år sedan.
Citera
2020-04-22, 04:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Thorsten äger en tredjedel av lägenheten, det är hans mecenat som köpt den åt honom.

Jo han har en mecenat till och med. Sedan verkar han få pengar från akademien också när det krisar. Så det lär komma in pengar. Detta med att han sabbade Melodifestivalen det var ju bara hans eget fel.

Men han är nog inte ensam som artist att nu lida under coronatider. De behöver ju x antal gig per år för att det ska gå runt. Nu är det i princip noll gig för alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in