2020-04-19, 11:58
Medlem
Onan-erarens avatar
Jag skrev ju ett inlgg om att min son har drabbats av Coronaviruset om jag borde hlla avstnd. Jag har lrt mig detta med videosamtal nu men jag vill inte vara nn "digital pappa" jag vill vara DR hos mitt sjuka barn bara finnas,. Jag vill inte ha en "digital son" heller i denna tid. Samtidigt som jag vill bidra med att samhllets hjul snurrar nnting funkar s gr jag till jobbet. Frstr ni hur jag tnker knner?
Citera
2020-04-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Jag skrev ju ett inlgg om att min son har drabbats av Coronaviruset om jag borde hlla avstnd. Jag har lrt mig detta med videosamtal nu men jag vill inte vara nn "digital pappa" jag vill vara DR hos mitt sjuka barn bara finnas,. Jag vill inte ha en "digital son" heller i denna tid. Samtidigt som jag vill bidra med att samhllets hjul snurrar nnting funkar s gr jag till jobbet. Frstr ni hur jag tnker knner?
Naturligtvis vill man som frlder ta hand om sitt sjuka barn. Men ditt barn kommer att bli friskt igen och d kan ni umgs. Frutstter att du r trygg med den omsorg din son fr nu. Kanske frska tnka p att det r viktigt att du hller dig frisk s att du i din tur kan ta hand om sonen om mamma blir sjuk. Ditt bidrag fr din son och hela samhllet r att fortstta jobba. Solidaritet och ansvar r det som tar oss igenom, det r ocks ngot bra att lra sina barn.
Citera
2020-04-19, 12:40
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanja77
Naturligtvis vill man som frlder ta hand om sitt sjuka barn. Men ditt barn kommer att bli friskt igen och d kan ni umgs. Frutstter att du r trygg med den omsorg din son fr nu. Kanske frska tnka p att det r viktigt att du hller dig frisk s att du i din tur kan ta hand om sonen om mamma blir sjuk. Ditt bidrag fr din son och hela samhllet r att fortstta jobba. Solidaritet och ansvar r det som tar oss igenom, det r ocks ngot bra att lra sina barn.

Jag har en halsduk fr munnen nsan nr jag r dr, jag kommer dit hlsar p honom gr hem sen. Han bor med mitt ex som jag har honom med. Fr tv dagar sen s ville hon tejpa sina bindor (ej anvnda dock) runt munnen p mig men nn mtta fr det ju vara tycker jag. Men jag knner mig nnu frisk peppar peppar. Tack fr ditt uppmuntrande inlgg, vi fr gra s gott vi kan i denna svra tid vi befinner oss i, ta hand om dig.
Citera
2020-04-19, 13:37
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
jag vill inte vara nn "digital pappa"
Vill du vara en "dd pappa"?
Citera
2020-04-19, 13:43
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Vill du vara en "dd pappa"?
vad r det fr frga, vill du d, kickex?

TS: sannolikt r du smittad, ta tv dagar frn jobbet mn, tis & se vart det drar.
Citera
2020-04-19, 13:48
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD

Jag knner mig symtomfri men borde nog gra som du sger, fast att det gr emot en gammal arbetshst som mig.
Citera
2020-04-19, 13:55
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD

Beror p vem det r som frgar
Citera
2020-04-19, 15:01
Medlem
Citat:
Jag har en halsduk fr munnen nsan nr jag r dr, jag kommer dit hlsar p honom gr hem sen. Han bor med mitt ex som jag har honom med. Fr tv dagar sen s ville hon tejpa sina bindor (ej anvnda dock) runt munnen p mig men nn mtta fr det ju vara tycker jag. Men jag knner mig nnu frisk peppar peppar. Tack fr ditt uppmuntrande inlgg, vi fr gra s gott vi kan i denna svra tid vi befinner oss i, ta hand om dig.
Halsduk runt munnen hindrar inte att du blir smittad, det kan eventuellt hindra att du smittar andra. Problemet r att virus fastnar p din halsduk och virvlar runt nr du tar av den. De som anvnder munskydd inom vrden vet hur man tar av ett munskydd utan att riskera smitta. Om du absolut vill ta risken att bli smittad, hll avstnd, tvtta hnderna noga efter besket och se till att hlla fingrarna borta frn mun, gon och nsa.
Citera
2020-04-19, 18:49
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Jag knner mig symtomfri men borde nog gra som du sger, fast att det gr emot en gammal arbetshst som mig.
r en omstllning fr oss alla i detta nu. Folk som inte tar det "serist" frstr ven fr andra, om de lyckas bli smittade & sledes smittar andra.

Knner ocks med dig, det tar emot. Jag ringde min arbetsgivare och frklarade lget nr jag varit exponerad, denne rekommenderade mig var hemma ngra dagar, det kndes enklare n att ta det beslutet sjlv. Men som sagt, covid-19 r hgvirulent, det betyder att du med hg sannolikhet smittats om din son var sjuk och du var nra honom en period. Hur hgvirulent covid-19 r vet vi inte nnu, men det smittar rtt friskt.

Lser att du jobbar inom livsmedel. Att g till jobbet i din situation (exponerats av konstaterad smitta) tycker jag borde vara straffbart, ssom det r att med HIV/Klamydia bloda ner plockgodiset (frst min liknelse)'.
Senast redigerad av GoUoD 2020-04-19 kl. 18:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in