2020-04-19, 02:53
Medlem
ZebastianDouglass avatar
Vilken känd persons namn är bäst att vattenstämpla sina foton med för att förhindra spridning eller att de utnyttjas för andra ändamål än tänkt?

Eventuellt någon relativt ung domare i Supreme Court i USA som sitter på livstid ..
Vattenstämplar jag - Neil Gorsuch is gay - så lär sådana foton plockas bort från internet av stora aktörer som Facebook och Google.
Stämplar jag däremot - Putin is a pedophile - så är det inte säkert att den ryska maktsfären sträcker sig in i Väst och kan plocka bort ett sådant foto.

Kanske någon mäktig långlivad känd byråkrat, miljardär eller politiker inom EU?
Citera
2020-04-19, 03:01
Medlem
PsychopathGeniuss avatar
Varför måste det just vara en känd persons namn?
Citera
2020-04-19, 03:09
Medlem
ZebastianDouglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychopathGenius
Varför måste det just vara en känd persons namn?
För om jag bara stämplar exempelvis Sebastian eller Pär Nuder lär Facebook och Google skita i att ta bort en sådan bild som kommit på villovägar.
Citera
2020-04-19, 08:24
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebastianDouglas
För om jag bara stämplar exempelvis Sebastian eller Pär Nuder lär Facebook och Google skita i att ta bort en sådan bild som kommit på villovägar.
Raderar inte facebooks komprimeringsalgoritm allt vad exif och vattenstämplar heter?

Varför inte skriva med text över hela bilden? Du verkar ju inte ha något seriöst skäl till din vattenstämpel. Är det ens din bild eller någon du tankat över internet? Vattenstämplar du med någon annans namn kan du knappast hävda att det är din bild. Vanligtvis vattenstämplar man även en mailadress så folk kan få tag på upphovsrättsinnehavaren.
Citera
2020-04-19, 10:15
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebastianDouglas
Vilken känd persons namn är bäst att vattenstämpla sina foton med för att förhindra spridning eller att de utnyttjas för andra ändamål än tänkt?

Eventuellt någon relativt ung domare i Supreme Court i USA som sitter på livstid ..
Vattenstämplar jag - Neil Gorsuch is gay - så lär sådana foton plockas bort från internet av stora aktörer som Facebook och Google.
Stämplar jag däremot - Putin is a pedophile - så är det inte säkert att den ryska maktsfären sträcker sig in i Väst och kan plocka bort ett sådant foto.

Kanske någon mäktig långlivad känd byråkrat, miljardär eller politiker inom EU?

Med tanke på din posthistorik föreslår jag att du skriver:

Photo by Troll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in