• 1
  • 2
2020-04-18, 23:41
Medlem
Propulsivs avatar
Kön: kvinna. BMI: 19,6. Ålder: för sent för att prova knark. Men bättre sent än aldrig. Igår var det min födelsedag och min kille sa att jag fick önska mig vad jag ville. "Jag vill prova LSD" sa jag. Ok då gör vi det efter ditt kalas, blev hans svar. 😳

Jag vet inte vilken dos jag fick, för jag kan inte doserna, men det var en "nybörjardos" han gav mig samtidigt som han tog den dos han själv behövde, för han är van. Vi var hemma och vi var själva. Jag hade stängt av min mobil, dragit för gardinerna i alla rum, flyttat undan alla vassa föremål och sånt man kunde snubbla på samt bäddat ner mig med mjuka kuddar i soffan. Jag hade INGEN aning om vad som kunde hända. Så jag förberedde mig på det värsta, och hade neuroleptika till hands för att kunna stänga av det hela om jag ville. Vi satt och såg på film när vi tog det klockan 17:00. Jag märkte inte ens när det slog in, för jag visste inte vad jag skulle förvänta mig och letade därför utanför mig själv. Trodde att det skulle hända grejer i rummet, men såg ingenting. Dessutom hade jag fått för mig att ett rus på LSD skulle innebära en känsla av eufori, men det kom inte heller. Jag frågade min kille minst tio gånger första timmen, hur lång tid det tar innan man känner av det, och var tvungen att titta mig i spegeln för att se mina ögon för att fatta att jag var påverkad. Själv hade han varit påverkad i en halvtimme, utan att jag märkte någonting på honom. Så jag fick sänka mina förväntningar för att inse vad LSD hade för effekt.

Jag hade läst att man skulle ha fokus på vad man vill ha för insikt så därför fokuserade jag på en fråga, och svaret kom. Just den delen av trippen då lösningen på problemet dök upp, ledde till skrattanfall för oss båda en lång lång stund. Men efter insikten, och när båda hade skrattat klart åt den, ville jag stänga av trippen eftersom den ändå inte var bra. Jag var trött, hade huvudvärk, mådde illa så jag ulkade och ville bara sova. Fick då höra att det berodde på att jag "fokuserade på" att ha huvudvärk, må illa och vilja sova.

Nu dagen efter mår jag bättre. Har inte huvudvärk, illamående eller är trött, så jag är glad att det är över. Kan tillägga att jag stängde av det vid midnatt, då det fortfarande "satt i" och jag orkade verkligen inte vara vaken längre, men kunde inte somna så länge det satt i. Det som är konstigt är att jag faktiskt känner att det blev förväntat resultat. Jag hade fastnat i en negativt spiral av tankar, och behövde en känslomässig omstart. Så jag tog LSD av en anledning, som ledde till vad jag ville ha ut av det. Idag känner jag mig befriad och vet hur jag ska gå vidare med allt, så att ta LSD var ett bra beslut, även om det inte var trevligt under tiden. Det gick alltså ungefär 7 timmar från att jag tog det, tills jag stängde av det med neuroleptika.

Hoppas att det räcker att ta det bara en gång för att behålla mitt nya mående? Jag kan tillägga att jag inte hade kunnat sova natten innan vi gjorde det, så det kanske var därför jag blev trött? Eller blev jag trött av det? Jag var inte trött när jag tog det iallafall. Någon annan som har fått negativ effekt av LSD men ändå bra resultat efteråt?
Citera
2020-04-18, 23:46
Medlem
MexicanTacoLords avatar
Ätit mat innan? Under dagen?

Det låter som om du fick en extremt liten dos.
Senast redigerad av MexicanTacoLord 2020-04-18 kl. 23:51.
Citera
2020-04-18, 23:50
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MexicanTacoLord

Det var exakt vad jag sa till honom innan! Ge mig inte för lite, jag har adhd och allt är för lite för mig! Du gav en väldigt bra poäng. Tack.
Citera
2020-04-18, 23:52
Medlem
MexicanTacoLords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propulsiv
Det var exakt vad jag sa till honom innan! Ge mig inte för lite, jag har adhd och allt är för lite för mig! Du gav en väldigt bra poäng. Tack.

Det finns så många helt otroliga vägar man kan ta under en tripp. Som nybörjare med osäker själ/medvetande/"#¤%%¤&, kan trippen kännas utmanande och utomjordisk, vilket kan få dig att cirkulera i negativa banor. Ifrågasättande av vad du sysslar med för stunden, eller i livet i sig, man kan "vakna" så otroligt hårt och inse något fel/tråkigt/dåligt och därmed inse ens möjligheter till någonting okänt och nytt.

Fick du inga visuals alls? Hur upplevde du mörkret när du blundade?
Senast redigerad av MexicanTacoLord 2020-04-18 kl. 23:55.
Citera
2020-04-18, 23:58
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Det finns så många helt otroliga vägar man kan ta under en tripp. Som nybörjare med osäker själ/medvetande/"#¤%%¤&, kan trippen kännas utmanande och utomjordisk. Fick du inga visuals alls? Hur upplevde du mörkret när du blundar?

Jag är en person med väldigt livlig fantasi i vanliga fall. Jag är tillräckligt bra för att leva på min konst. Borde inte vi funka bättre på LSD än så? Betyder det att jag egentligen är en tråkig person är tankar som kom upp?

Mitt mörker fick en lösning. Och den var bra. Är det så LSD ska vara? Hjälp mig! Jag vill ha svar..
Citera
2020-04-19, 00:08
Medlem
Propulsivs avatar
Han har sagt att det ingår en till tripp på LSD. Jag har redan sagt ja. Eftersom det bara kostar 150 kr och jag kan stänga av det när vill, med neurologiska. Och jag vill påpeka att det inte är min neuroleptika. Utan någonting jag lånat av en kompis.
Citera
2020-04-19, 00:10
Medlem
Propulsivs avatar
Så vad gör jag? Jag vill ha svar från er proffs. Inga moralpoliser.
Citera
2020-04-19, 00:18
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:

Det där med mat. Nej jag äter sällan mat. Och jag är väldigt smal. Är inte det bra?
Citera
2020-04-19, 00:22
Medlem
MexicanTacoLords avatar
Citat:
Jag är en person med väldigt livlig fantasi i vanliga fall. Jag är tillräckligt bra för att leva på min konst. Borde inte vi funka bättre på LSD än så? Betyder det att jag egentligen är en tråkig person är tankar som kom upp?

Mitt mörker fick en lösning. Och den var bra. Är det så LSD ska vara? Hjälp mig! Jag vill ha svar..

Nej, det betyder bara att du hade fel inställning till en början. Det blir olika varje gång och bättre ju mer bekväm man blir i att vara nyfiken istället för rädd. Men du säger att ditt mörker fick en lösning, då måste du i slutändan uppfyllt ditt mål med trippen. Win

Att känna sig tvungen till oral kommunikation kan kännas påfrestande, du tar inte lsd för att vara social. Du vet, vi är precis som dig, individuella manifestationer av en och samma energi som fortsätter expandera sen big bang. Typisk insikt man kan få småskaligt och blir tydligare vid större dos.

Och till din inställning, -Du väljer själv,
Livet är som en stor flod, och floden låter dig flyta med vare sig du vill eller ej. Vissa personer i strömmen, väljer att simma mot strömmen, men de flyter ändå längs med. Andra har lärt sig att konsten med floden är att simma med strömmen.

Personen som vet att man måste simma med floden, anammar därmed också kraften av hela floden.
Du är floden, men du äger inte floden.
Du har kontrollen över din riktning i floden.

Släpp allt och bara var, nästa gång. Att göra ingenting, är lika mycket värt som att göra allting.

Det kanske låter otydligt, men för mig är det lika glasklart som att svart är vitt och vitt är svart.
Senast redigerad av MexicanTacoLord 2020-04-19 kl. 00:25.
Citera
2020-04-19, 00:23
Medlem
MexicanTacoLords avatar
Citat:
Det där med mat. Nej jag äter sällan mat. Och jag är väldigt smal. Är inte det bra?
Tom magsäck är oftast att föredra bara. Gärna fasta några timmar/dagar/veckor innan. Vissa är mer extrema än andra.
Citera
2020-04-19, 00:28
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:
Nej, det betyder bara att du hade fel inställning till en början. Det blir olika varje gång och bättre ju mer bekväm man blir i att vara nyfiken istället för rädd. Men du säger att ditt mörker fick en lösning, då måste du i slutändan uppfyllt ditt mål med trippen. Win

Att känna sig tvungen till oral kommunikation kan kännas påfrestande, du tar inte lsd för att vara social. Du vet, vi är precis som dig, individuella manifestationer av en och samma energi som fortsätter expandera sen big bang.

Du väljer själv,
Livet är som en stor flod, och floden låter dig flyta med vare sig du vill eller ej. Vissa personer i strömmen, väljer att simma mot strömmen, men de flyter ändå längs med. Andra har lärt sig att konsten med floden är att simma med strömmen.

Personen som vet att man måste simma med floden, anammar därmed också kraften av hela floden.
Du är floden, men du äger inte floden.
Du har kontrollen över din riktning i floden.

Det kanske låter otydligt, men för mig är det lika glasklart som att svart är vitt och vitt är svart.

Du skriver ett så oerhört bra svar att känner att jag nästa vill lämna min kille för dig. 😆❤️ Tack snälla. Jag återkommer när jag har lipat klart. Seriöst jag jag gråter nu..
Citera
2020-04-19, 00:29
Medlem
MexicanTacoLords avatar
Citat:

Försök att svara på denna frågan nästa gång; -Vem är jag? Du kanske kommer nämna ditt namn, hur du ser ut, vad du äger, vad du jobbar med, vad du gjort, vad du ska göra, bla bla... Men det är ju inte du? Det är ju saker utanför dig själv som du nämner? Du manifesterar väldigt mycket, men ingenting kommer du ta med dig till nästa "tillvaro".. Allting här är bara en lek. Dock en rätt så vacker lek.
Senast redigerad av MexicanTacoLord 2020-04-19 kl. 00:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in