Citat:
Ursprungligen postat av
zoombo
Visst, men det är sällan som dom är felaktiga. Pumpa däcken och lägg lite såpvatten eller saliv där och se om det bubblar. Ventiler finns annars hos alla däckverkstäder och kostar inte många kronor.
Jag tror däremot att du har läckage mellan fälg och däck, den som monterade de nya däcken rengjorde inte fälgkanten tillräckligt noga. Plocka bort hjulet, lägg det plant på backen och pumpa det till rätt tryck. Ta sen såpvatten och spraya det längs fälgkanten. Kolla sen om det bubblar. Det ska inte komma minsta bubbel! Gör sen likadant på andra sidan. Är det läckage: åk tillbaka till den som la om däcken och be denna fixa detta!
Det var föregående ägare som köpte och ordnade omläggning, dyra däck men det är nog en lågoddsare att någon hemmapulare lade om dom, däcken köpte han över nätet. Samma med vinterdäcken men dom håller luften. Lättmetallfälgar på båda uppsättningarna.
Jag har flera gånger kollat med saliv men det tar 2-3 veckor mellan att de behöver fyllas så det går sakta. Nålventilerna är så billiga att jag tänkte prova byta nu när det är dags att byta.
Men nålar finns att köpa styckvis hos däckfirmor alltså? Det borde det ju göra men det är enklare att fråga på nätet först isf att åka slalom mellan alla coronabaculler flera kilometer till närmsta firma.