Flashback bygger pepparkakshus!
2020-04-18, 09:01
Medlem
constants avatar
Inspirerad av tråden: (FB) Nödsnus för strandsatt. där en forumit sitter på Kanarieöarna och har slut på sitt snus. Hen lyckades att lösa det hela genom att tillverka eget med tobak, salt och bikarbonat. Kudos till hen!

Sedan kommer någon in i tråden och berättar att det finns något snusliknande att köpa i Spanien:
Citat:
Kolla om din lokala tobaksbutik säljer Makla. Det är ett lössnus som säljs i de flesta tobaksaffärer åtminstone i Barcelona.
(FB) Nödsnus för strandsatt. (länk till inlägget)

Vet att det finns snusliknande produkter i vissa länder, men kände inte till det här, och i Europa?!

Har du erfarenhet av vad man kan finna för snussubstitut i andra länder. Var det finns och hur det smakar, så man kanske kan slippa att köpa bikarbonat och starta sin egna lilla snusfabrik på sitt hotellrum i Surabaya, med allt vad det kan innebära?

För vem vill hamna i Pippis situation?
Citat:
Utan snus i trettio dagar, försmäktar vi på denna ö.
Senast redigerad av constant 2020-04-18 kl. 09:12.
Citera
2020-04-18, 11:54
Medlem
Barney Calhouns avatar
När jag blev utan snus under en 3 månaders utlandsvistels så provade jag helt utan kunskap om hur man gör snus flera ggr i en wokpanna med av tobak dom rullade själva med.
Testade salt mjöl matolja och säker nått annat jag glömt men blev aldrig så pass bra att jag ville använda det.
Slutade med att jag tröck upp tobaken under läppen som den var och det funkade så pass hyfsat så man klarade sig.
Citera
2020-04-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
När jag blev utan snus under en 3 månaders utlandsvistels så provade jag helt utan kunskap om hur man gör snus flera ggr i en wokpanna med av tobak dom rullade själva med.
Testade salt mjöl matolja och säker nått annat jag glömt men blev aldrig så pass bra att jag ville använda det.
Slutade med att jag tröck upp tobaken under läppen som den var och det funkade så pass hyfsat så man klarade sig.

Haha, samma här när mitt lössnus tog slut när jag var i sydamerika.
Köpte ett gäng cigarrer som jag tog ut tobaken ur och tryckte upp under läppen istället. Funkade faktiskt som nödsnus
Citera
2020-04-20, 13:20
Medlem
constants avatar
Swedish match har en produkt som i alla fall tidigare varit okej att sälja inom EU, nämligen "Chew bags". Någon här som testat och vet hur det är, och i vilka länder säljs det? Enligt artikeln i länder som Danmark, Tyskland, Tjeckien och Slovenien. Kanske några fler (eller färre) nu?
Citat:
Chew bags ser för ögat ut exakt som en snusprilla och säljs i dosor med samma utseende som snusdosor. Men om produkten klassas som tuggtobak kan EU:s snusförbud kringgås.
https://www.avanza.se/placera/telegr...r-domslut.html

Btw: Tuggtobak verkar kunna säljas lite var stans i världen, och det är väl ett hyfsat substitut. Någon här som köpt i några europeiska länder?

Och sedan har jag hört om att det ska finnas någon form av muntobak i vissa afrikanska länder.
Citera
2020-04-24, 21:20
Medlem
Memnoks avatar
Om jag skulle få slut på snus ett par veckor tänker jag att det enklaste substitutet hade varit heroin. Lite den nivån som krävs för att jag skulle klara mig utan snus en längre period (läs: över tre timmar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in