• 1
  • 2
2020-04-17, 19:48
Medlem
Cool rubrik va?

Jag har haft samma TV sedan jag flyttade hemifrån för typ 15 år sedan. Den fungerar fortfarande men ibland blir det horisontella linjer över hela skärmen. Jag vill ha en ny men sambon tycker att vi skall vänta tills den dör helt. Hur dödar jag den lättast utan att lämna spår och fortfarande kunna ha möjlighet att plocka fungerande delar ifrån den till alla möjliga små sjuka projekt som kan tänkas dyka upp i mitt huvud?

Fläsk och bananer.
/ Idioten
Citera
2020-04-17, 19:52
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Pingu
Cool rubrik va?

Jag har haft samma TV sedan jag flyttade hemifrån för typ 15 år sedan. Den fungerar fortfarande men ibland blir det horisontella linjer över hela skärmen. Jag vill ha en ny men sambon tycker att vi skall vänta tills den dör helt. Hur dödar jag den lättast utan att lämna spår och fortfarande kunna ha möjlighet att plocka fungerande delar ifrån den till alla möjliga små sjuka projekt som kan tänkas dyka upp i mitt huvud?

Fläsk och bananer.
/ Idioten

Sag till Sambon att den utgor brandfara.
Citera
2020-04-17, 20:31
Medlem
Dammsug teven riktigt ordentligt. Det brukar få effekten att teven dör helt, förmodligen sätter du fart på damm som hamnar på något ställe där det kortsluter.
Citera
2020-04-17, 20:38
Medlem
heffaheffas avatar
Om hon stödjer klimatet så jämför strömförbrukningen med den nya TV:n du vill ha med er gamla.
Citera
2020-04-17, 20:39
Medlem
Försök öppna den på baksidan och bryt sönder nått på kretskortet..
Citera
2020-04-17, 20:44
Medlem
Klipp av en elkontakt ock sätt på en antenn kontakt och sätt i sladden i väggen så pajjar nått kanske
Citera
2020-04-17, 20:44
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord Pingu
Cool rubrik va?

Fläsk och bananer.
/ Idioten

Köp en ny TV, ock skit i vad din sambo tycker! (Om ni nu inte är utfattiga alltså).

Helt okej TV går att köpa (bättre än din nuvarande) för 5000 och uppåt.

MVH
En ytterligare Idiot som gillar Fläsk och bananer!
Citera
2020-04-17, 22:26
Medlem
kripss avatar
Häll ett glas mjölk i plåtkvadraten. Om inte TV:n trillar av pinn då så är det bara invänta de fräna lukten som uppkommer senare. Om det inte funkar så väntar du ytterligare på att den spillda mjölken ska börja växa och själv ta ut komponenterna i plåtburken.
Citera
2020-04-17, 22:31
Medlem
Ankan-mannens avatar
Dammsuga sa någon, det gör förmodligen att den blir felfri, gäller djuptv, (ej 3D).
Citera
2020-04-17, 22:35
Medlem
Ankan-mannens avatar
Kortslut eluttaget samtidigt som sambon slår på tven, nu gick proppen nu är tven körd, säger du.
Citera
2020-04-17, 22:51
Medlem
KlappMungons avatar
Är det en tjock-TV så är magneter din vän. Tjock-TV:n har mekanismer för att anpassa sig till det lokala magnetfältet från jorden, för att avmagnetisera tillfälligt magnetiserade delar osv men några strategiskt placerade små supermagneter nånstans på bildröret inuti TV:n lär den inte klara.

Färgerna och bilden kommer bli helt åt helvete så sambon lär ge sig utan att inse att du förstört TV:n.

Alternativt så passar du på att mata in en stillbild av en svastika på max ljusstyrka och kontrast under en hel vecka när sambon är bortrest.
Citera
2020-04-17, 23:04
Medlem
Elektronik pajar av statisk elektricitet. Ta isär en ciggarettändare med piezo-kristall. Ta vara på delen som skapar gnistan och gör gnistor in i anslutningarna. Garanterat icke spårbart.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in