• 1
  • 2
2020-04-17, 18:46
Medlem
Injicerade 0,3 ml testosteron enantheate i morse och såg just att det blivit ett stort jäkla märke..!

Vet inte om det bara är ett blåmärke eller om det är nekros.. Vad tror ni?

Bör man uppsöka sjukhus på en gång? Bor långt ut på landet och har inget körkort.

https://imgur.com/5t1c8ND
Citera
2020-04-17, 18:59
Medlem
Oj faktiskt aldrig sett något liknande och jag ger sc injektioner så gott som dagligen. Om det blir blåmärken brukar det inte se ut sådär ju. Men det är nog troligast ändå, att det helt enkelt är ett blåmärke.

Aspirerade du innan?

Har tyvärr ingen aning om varför det ser ut så. Testa sån där mobildoktor?
Du behöver inte åka in någonstans iaf, vet inte vad du skulle få för hjälp. Antagligen ingenting.

Markera med penna runt nu så du har koll på ifall området blir större.
Citera
2020-04-17, 19:26
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey
Injicerade 0,3 ml testosteron enantheate i morse och såg just att det blivit ett stort jäkla märke..!

Bör man uppsöka sjukhus på en gång? Bor långt ut på landet och har inget körkort.

Det ser ju inte helt bra ut. Ser inte ut som ett blåmärke. Har det hänt nåt mer sista timmen?
Citera
2020-04-17, 20:48
Medlem
Som-Gjutens avatar
Citat:

Det ska injiceras direkt in i muskeln, inte subkutant.
Kan varit smuts också som orsakat infektion, eller så är det du injicerar skitigt.
Citera
2020-04-17, 20:54
Medlem
Hm, aldrig sett något sådant efter en injektion. Jag hade kollat upp det iaf. Dumt att chansa, visserligen kanske det är svårt att få komma till sjukhuset i dessa tider men men. Lycka till

MVH
Citera
2020-04-17, 21:49
Medlem
Tack för tipsen.

Citat:
Ursprungligen postat av polis-elin
Oj faktiskt aldrig sett något liknande och jag ger sc injektioner så gott som dagligen. Om det blir blåmärken brukar det inte se ut sådär ju. Men det är nog troligast ändå, att det helt enkelt är ett blåmärke.

Aspirerade du innan?

Har tyvärr ingen aning om varför det ser ut så. Testa sån där mobildoktor?
Du behöver inte åka in någonstans iaf, vet inte vad du skulle få för hjälp. Antagligen ingenting.

Markera med penna runt nu så du har koll på ifall området blir större.

Nopp, aspirerade inte innan.
Tror jag avvaktar tills imorgon.

Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Det ser ju inte helt bra ut. Ser inte ut som ett blåmärke. Har det hänt nåt mer sista timmen?

Har blivit en röd ring kring det nu. Och börjat göra lite ont. 😦

http://imgur.com/a/Hg0ePjJ

Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Det ska injiceras direkt in i muskeln, inte subkutant.
Kan varit smuts också som orsakat infektion, eller så är det du injicerar skitigt.

Hade slut på vanliga nålar, hade bara insulinsprutor. Har läst att det ska gå bra.
Citera
2020-04-17, 23:08
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:

Hade slut på vanliga nålar, hade bara insulinsprutor. Har läst att det ska gå bra.

Det går bra att sätta subq, han vet inte vad han snackar om, aspirera behövs inte heller när man sätter i fettet.
Citera
2020-04-18, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Det går bra att sätta subq, han vet inte vad han snackar om, aspirera behövs inte heller när man sätter i fettet.

Jag brukar inte heller aspirera.
Dock lärde vi oss i skolan att man med fördel kan aspirera även vid sc injektioner då man faktiskt kan träffa ett blodkärl.
Citera
2020-04-18, 09:05
Medlem
Hur ser det ut nu?
Citera
2020-04-18, 10:21
Medlem
Det där ser fan inte bra ut. Borde postats i medicinforumet eller något istället btw.

Antar att TS antingen är okej eller ligger på sjukan nu, brukar vara snabba förlopp på sånt här
Citera
2020-04-18, 11:58
Medlem
-Gustavssons avatar
Ser ut som att du har injierat i Dermis-hudlagret dvs att du inte har stuckit tillräckligt djupt.

Skulle heller inte sätta subq med olja blir bara bulor och blåmärken, ska enbart vara vattenlösligt du ska sätta i subq enligt mig.
Citera
2020-04-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Ser ut som att du har injierat i Dermis-hudlagret dvs att du inte har stuckit tillräckligt djupt.

Skulle heller inte sätta subq med olja blir bara bulor och blåmärken, ska enbart vara vattenlösligt du ska sätta i subq enligt mig.

Jahaa.. Så då har inte kroppen tagit upp nåt heller då antagligen?

Ser bättre ut idag iaf, mindre blått å mindre svullet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in