2020-04-17, 17:54
Medlem
Taurus-s avatar
Känner viss sorg över att Eurostop Arlandastad vid E4an lagt ner och bygger om till eventspace.

I denna tråd diskuterar vi minnen från Eurostop-epoken och försöker återskapa hur det såg ut. Någon kanske sitter på foton från insidan rentav?

Brukade som barn hänga med när familjen storhandlade på helgerna.
Ica Maxi hade ett hängande flygplan man kunde klättra upp i, askul!

Det fanns klädbutiker, frisör, café, arkadhall, djuraffär, leksaksbutik. Leksaksbutiken hade tv-spel vid entrén som jag ofta lirade. Galne Gunnar kommer jag också ihåg, lågprisbutik eller vad det nu var.
Citera
2020-04-17, 20:09
Medlem
Mbekis avatar
Arkadhallen, dit åkte vi på rasterna. Lirade bara Jurassic Park. Det här var runt år 2000 och det var på dekis redan då minns jag. Alltid rörelse vid maxi men ingen annanstans.

Vanligtvis gjorde vi idiotisk ”bus” i Märsta ”centrum” men inte vad jag minns vid Eurostop. Kanske var heligt för oss?

Fanns det inte ett mcdonalds utanför Eurostop, eller minns jag fel? Vid parkeringen ganska nära bussarna.
Citera
2020-04-17, 20:30
Bannlyst
För två år sedan runt påsken när jag skulle släppa päronen på arlanda så ville de att jag skulle ta de till eurostop då de fortfarande trodde att det var rena rama gallerian anno 2004. När vi kom in var det helt öde. Vi såg bara några utländska byggarbetare.

Minns det rätt väl även om jag var liten. Vi satt och åt på mcdonalds uteservering en varm solig dag innan vi skulle ta flyget till utlandet.

Massa affärer och folk därinne.
Citera
2020-04-17, 21:56
Medlem
Taurus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mbeki
Arkadhallen, dit åkte vi på rasterna. Lirade bara Jurassic Park. Det här var runt år 2000 och det var på dekis redan då minns jag. Alltid rörelse vid maxi men ingen annanstans.

Vanligtvis gjorde vi idiotisk ”bus” i Märsta ”centrum” men inte vad jag minns vid Eurostop. Kanske var heligt för oss?

Fanns det inte ett mcdonalds utanför Eurostop, eller minns jag fel? Vid parkeringen ganska nära bussarna.

Samma för mig, runt år 2000 som jag har minnen därifrån.

Berätta mer om arkadhallen! Stort utbud? Jag var nog bara inne någon gång, minns att det fanns fightingspel.

McDonalds finns kvar än idag.
Det fanns också ett märkesoutlet-område bredvid, som Barkaby men mindre.
Citera
2020-04-17, 22:00
Medlem
Taurus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
För två år sedan runt påsken när jag skulle släppa päronen på arlanda så ville de att jag skulle ta de till eurostop då de fortfarande trodde att det var rena rama gallerian anno 2004. När vi kom in var det helt öde. Vi såg bara några utländska byggarbetare.

Minns det rätt väl även om jag var liten. Vi satt och åt på mcdonalds uteservering en varm solig dag innan vi skulle ta flyget till utlandet.

Massa affärer och folk därinne.

Det var nog just 2017-2018 som Ica Maxi stängde och gallerian dog ut på riktigt.
Citera
2020-04-17, 22:06
Medlem
Taurus-s avatar
I höstas tog jag en sväng förbi och såhär såg det ut:

https://fuskbugg.se/nes121q2o9/recei...555195553_jpeg

https://fuskbugg.se/Fbx626qdo3/recei...693163304_jpeg
Citera
2020-04-18, 20:03
Medlem
Arkadhallen hette Mad Dog vill jag minnas.

Fanns även en rökig restaurang vid namn TimeOut tror jag, som hade bilder på väggarna på kändisar som ägaren hade träffat.

Minns även "EuroNatta" som egentligen bara betydde att affärerna hade öppet några extra timmar.

I planet utanför Ica Maxi visades det barnfilmer.
Citera
2020-04-19, 10:12
Medlem
Mbekis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taurus-
Samma för mig, runt år 2000 som jag har minnen därifrån.

Berätta mer om arkadhallen! Stort utbud? Jag var nog bara inne någon gång, minns att det fanns fightingspel.

McDonalds finns kvar än idag.
Det fanns också ett märkesoutlet-område bredvid, som Barkaby men mindre.

Ganska sunkigt men ändå en underbar värld i vår ålder. Tror dom även hade ett biljardbord. Väldigt diffust är det.

Just ja man expanderade och lyfte upp områden. Märkligt då det var uppenbart döende. Vet du vad som ska göras med området?

Det som slår mig är hur många gånger man blev sen tillbaka till lektion. Gick du på Ekilla?
Citera
2020-04-19, 11:22
Medlem
Taurus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gates1
Arkadhallen hette Mad Dog vill jag minnas.

Fanns även en rökig restaurang vid namn TimeOut tror jag, som hade bilder på väggarna på kändisar som ägaren hade träffat.

Minns även "EuroNatta" som egentligen bara betydde att affärerna hade öppet några extra timmar.

I planet utanför Ica Maxi visades det barnfilmer.

Du minns namnen till och med, tackar!
Jag var oftast där i någon timme medan föräldrarna handlade, det var raka vägen till leksaksaffären och spela playstation, så jag minns inte sådana detaljer.
Citera
2020-04-19, 11:27
Medlem
Taurus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mbeki
Ganska sunkigt men ändå en underbar värld i vår ålder. Tror dom även hade ett biljardbord. Väldigt diffust är det.

Just ja man expanderade och lyfte upp områden. Märkligt då det var uppenbart döende. Vet du vad som ska göras med området?

Det som slår mig är hur många gånger man blev sen tillbaka till lektion. Gick du på Ekilla?

Det byggs om till "scandinavian XPO", mäss- & eventcenter.

Nej, jag var bara i Eurostop på helgerna när föräldrarna åkte och handlade. Med "samma för mig" menade jag tidsperioden och inte att jag åkte dit på rasterna. Var lite otydlig, sorry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in