• 1
  • 2
2020-04-17, 17:06
Medlem
Varför inte gå all in och köpa ett helt garage?

https://www.hemnet.se/bostad/ovrigt-...an-15-16771816
Citera
2020-04-17, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
En kompis kontaktade igår och frågade om jag ville bli delägare för en parkeringsplats på en ganska attraktiv plats i Stockholm. Hans tanke är att vi pungar ut cirka 175.000kr var och sedan hyr ut den till rika och desperata Stockholmare för ett gäng tusenlappar i månaden.

Spontant låter det som ett smidigt sätt att tjäna pengar och nog går det att hitta någon som är villig att betala runt 5000 i månaden för en sån plats.

Finns det några nackdelar eller risker man bör ha i åtanke?

Mvh,
Charlie
Ingen bra idé just nu.
Citera
2020-04-17, 17:19
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Tack för all feedback.

Jag har valt att tacka nej. Känns inte som att detta är något jag skulle bli rik på.
Citera
2020-04-17, 17:32
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
En kompis kontaktade igår och frågade om jag ville bli delägare för en parkeringsplats på en ganska attraktiv plats i Stockholm. Hans tanke är att vi pungar ut cirka 175.000kr var och sedan hyr ut den till rika och desperata Stockholmare för ett gäng tusenlappar i månaden.

Spontant låter det som ett smidigt sätt att tjäna pengar och nog går det att hitta någon som är villig att betala runt 5000 i månaden för en sån plats.

Mvh,
Charlie

Är det en garageplats? Ska ni få 5k i månaden så måste det vara garaheplats på Östermalm och förhållandevis nära Stureplan.
Citera
2020-04-17, 17:44
Medlem
Citat:

Mvh,
Charlie

En garageplats för 350 tkr kommer ingen hyra för 5 tkr/mån, eftersom att den ligger utanför centrala Stockholm. För att få ut sån hyra måste man köpa en mycket dyrare garageplats (i 2 mkr klassen).
Citera
2020-04-17, 17:58
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Ja, om de inte redovisar skatten, vilket de inte kan när de inte har bolag om jag inte missar något. Det är ingen andrahandsuthyrning, utan det är enbart i syfte att tjäna pengar ju. Det är inte heller någon hobbyverksamhet.

Kanske går det att köra via N-blankett..?

Skall vi dra till med NE-blankett, så blir det alldeles rätt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in