2020-04-17, 08:00
Medlem
Citat:
En tonårig pojke blev rånad på sin plånbok och sina kläder under onsdagskvällen.

Klockan var kring 20.30 då två personer tvingar till sig hans tillhörigheter genom att misshandla honom. Rånet ska ha skett utomhus på Johannesbäcksgatan.

[...]

Polisen har ingen misstänkt för rånet.
https://unt.se/nyheter/uppsala/tonar...r-5554159.aspx

Sala Backe har varit ett rätt lugnt område traditionellt, men på senare år har det blivit sämre.

Vid Johannesbäcksgatan byggs en massa nya hus. Jag har ingen koll på vilka som flyttar dit. Är det dyra hyreslägenheter som inga löntagare vill bo i, så att det i stället fylls på med sådana som inte betalar hyran själv?
Citera
2020-04-17, 08:22
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
https://unt.se/nyheter/uppsala/tonar...r-5554159.aspx

Sala Backe har varit ett rätt lugnt område traditionellt, men på senare år har det blivit sämre.

Vid Johannesbäcksgatan byggs en massa nya hus. Jag har ingen koll på vilka som flyttar dit. Är det dyra hyreslägenheter som inga löntagare vill bo i, så att det i stället fylls på med sådana som inte betalar hyran själv?

Är det nya hyreslägenheter så hamnar hyresnivåerna så högt att det nästan alltid är bidrag som betalar hyrorna. Har man råd att betala 11- 15k /månad för en trea så har man iregel oxå råd att köpa något som blir ett billigare och trevligare alternativ tyvärr är det så....

Och det skriks om att det MÅSTE byggas fler hyresrätter......

OT, Hoppas dom får tag i skithögarna som gjort detta och kan säga till dom på skarpen att "så gör man inte" !
Senast redigerad av Snowsmile 2020-04-17 kl. 08:24.
Citera
2020-04-17, 08:45
Medlem
Uncorruptables avatar
Jag tycker att alla som blir rånade ska få tillbaka sina tillhörigheter av staten. Själv hade jag också krävt det. Uppfylls det inte hade jag pangat rutor på offentliga byggnader. Tills jag fått tillbaka mina tillhörigheter. Hade fortsatt dag in dag ut. Tror att det är det enda som fungerar. Våld. Hade alla gjort samma sak så hade till slut idioterna som valt dessa idioter till makten förstått att det blir ohållbart. Innan något sådant sker kommer det inte hända ett skit.
Citera
2020-04-17, 08:49
Medlem
aYaLLas avatar
Odds för att det var en Sverigedemokrat som skrikit neger efter några utlänningar och åkt på regelrätt stryk?
Citera
2020-04-17, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Jag tycker att alla som blir rånade ska få tillbaka sina tillhörigheter av staten. Själv hade jag också krävt det. Uppfylls det inte hade jag pangat rutor på offentliga byggnader. Tills jag fått tillbaka mina tillhörigheter. Hade fortsatt dag in dag ut. Tror att det är det enda som fungerar. Våld. Hade alla gjort samma sak så hade till slut idioterna som valt dessa idioter till makten förstått att det blir ohållbart. Innan något sådant sker kommer det inte hända ett skit.
Du har rätt i sak, staten ser dig som en kassako som man kan pissa på hur mycket som helst, tills dess att du beter dig illa, då är det synd om dig och du ska få istället för att betala.
Citera
2020-04-17, 10:59
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Du har rätt i sak, staten ser dig som en kassako som man kan pissa på hur mycket som helst, tills dess att du beter dig illa, då är det synd om dig och du ska få istället för att betala.
Nja staten pissar på dig men ger du dig på staten kommer du få ett straff var så säker, men det hade bara varit att ta det straffet och gå vidare med att fortsätta ge igen, tills man fått upprättelse för både straffet och tillhörigheterna som förlorats. Man bakar in det helt i vad staten är skyldig.
Citera
2020-04-17, 11:01
Medlem
Citat:

Därför brottsofferfonden finns, för att offer ska få rimlig ersättning även om gärningsman inte kan ersätta själv.
Det finns också hemförsäkring med tillhörande regelverk för att i möjligaste mån undvika att kriminella utnyttjar ersättningar i bedrägligt syfte.

Viktigast är sunt förnuft, att inte lämna hemmet olåst eller gå omkring med onödigt stöldbegärliga varor när samhället bevisligen inte har resurser nog att skydda varje privatpersons ägande.
Citera
2020-04-17, 11:05
Medlem
Citat:
Nja staten pissar på dig men ger du dig på staten kommer du få ett straff var så säker, men det hade bara varit att ta det straffet och gå vidare med att fortsätta ge igen, tills man fått upprättelse för både straffet och tillhörigheterna som förlorats. Man bakar in det helt i vad staten är skyldig.
Om du ger dig på staten, absolut. Lika så om du ger dig på någon ur eliten i samhället, då jävlar. Men ger du dig på en annan medborgare från pöbeln, skiter staten i det alt ger dig klapp på axeln och stöd för att du har socioekonomiska orsaker till ditt handlande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in