Citat:
Ursprungligen postat av
bammen
För ett år sedan hade jag sagt, det e lugnt, du behöver inte tänka på ett skit osv
Men har blivit medveten om hur sjukt detta land blivit sista året så säger som många andra , du bör kontakta din bank snarast.
Känns som dom gör va fan dom vill , när dom vill!
Ja fick brev från swedbank för ganska exakt 1 år sedan, Dom tyckte jag hade för mycket Swishade och ville veta en jävla massa saker som jag helt enkelt fick svara på och skicka tillbaks.
Hade dom inte köpt min förklaring så hade dom bommat mitt konto/ fryst hotade dom med i brevet jag fick då. Nu svarade ja på alla deras frågor/ väldigt personliga frågor var det, ja kände mig helt seriöst lite äcklad när ja va klar.
Ingenting har förändrats sen 12 mån, för nån mån sedan fick jsg återigen brev från dom , att ja måste besöka ett av deras bankkontor för dom vill ha personkännedom om mig pga mycket swishar.
Ja ringde upp dom och lackar för jag säger tilk dom att dom fick all info för ett tag sedan och alla svar ja skrev då stämmer fortfarande så ja pallar inte dra till ert kontor, jävla mongona Vägra ge sig och nu är mitt konto spärrat för ett tag sedan.
Nu är det lugnt för mig för ledsna på dom totalt nästan förra gg så bytte till Nordea så allt lugnt men helt galet att man inom loppet av 12 mån ska behöva sitta och fylla i samma jävla saker 2 gg om elr hur man ska säga.
Du är mao av någon (förmodligen välgrundad) anledning flaggad som högriskkund enligt banken, därför är dom mycket hårdare med dig och behöver följa upp din KYC mycket oftare än en icke högriskkund. Du behöver då även fylla i en utökad kundkännedom, och vill också helst att du kommer in med jämna mellanrum.
Byta bank kommer funka jättebra, ett tag. Snart kommer ditt beteende göra att säkerhetsavdelningen på Nordea får ett öga på dig och du blir flaggade som högriskkund även där, och hela processen börjar om...
Bankernas "nät" har ytterst sällan fel när dom fångar upp något. Har dom fått ett öga på dig så är det av en god anledning.
Sluta med olagligheter, så slipper du tänka på det!