2020-04-17, 15:10
Medlem
Tror inte det är skatt på att beckna, men säkrast att kolla upp.
Citera
2020-04-17, 15:16
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Håll dig till svenska.

Nej. My mind won't permit it. När jag är full och trött och mina (har varit vaken hela natten) tankar flödar fritt från mitt sinne till min tangentbordskapabilitet, så hinner/orkar jag inte alltid applicera en översättningsalgoritm mellan kommunikation och tangentbord. Accept it, or wait 'til a RealTime AI-interpreter appears on the Digital Market.

Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
TS kan byta till PayPal alternativt sluta sälja.

Alternativt regga en enskild firma och betala skatt som alla andra.
Citera
2020-04-17, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
[/b]
Visa länk till den källan hos Skatteverket.

Vilka kontrolluppgifter som är relevanta för TS skickar banken årligen till Skatteverket?

Du får troligtvis ett brev av din bank där de ber dig redovisa för alla betalningar och sedan kopplas skatteverket in. Rör det sig endast om 10k i månaden är jag inte säker dock.
Citera
2020-04-17, 15:22
Bannlyst
Skatteverket kommer inte bry sej , så länge det är under ett basbelopp.
Citera
2020-04-17, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landomannen
det är typ 10000 i månaden som skickas fram o tillbaks när jag köper och sedan resellar.

Lol vet inte om det kommer kollas upp... finns många becknare som får runt 30 000 i månaden på Swish ..
Citera
2020-04-17, 15:38
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Du får troligtvis ett brev av din bank där de ber dig redovisa för alla betalningar och sedan kopplas skatteverket in. Rör det sig endast om 10k i månaden är jag inte säker dock.

Nu är vi där igen.

Vad menar du med "sedan kopplas Skatteverket in"?
Har du någon källa till att banken rapporterar till Skatteverket?
Citera
2020-04-17, 16:38
Medlem
Citat:
Har du en källa till att det är Skatteverket bankerna rapporterar till?

Källa? Tror du det är traktens mjölnare som får informationen..? Har du kanske noterat att du inte ens kan sätta in 10 000 på banken utan att bli förhörd?
Senast redigerad av leira 2020-04-17 kl. 16:39. Anledning: stavfel
Citera
2020-04-17, 17:07
Bannlyst
Citat:
Hej, jag har hittat ett sätt att få tag på grejer i spel extremt mycket
biligare än original priset så därför har jag börjat sälja olika föremål, och det har gått jätte bra.

Vad tror ni banken tycker när jag får in både små och stora swish betalningar non stop? Pratar om typ 100st i veckan.

De får tycka vad de vill, om du har en bra förklaring till de betalningarna så är det grönt för dig.
Citera
2020-04-17, 17:14
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka

Citat:
Nu är vi där igen.

Vad menar du med "sedan kopplas Skatteverket in"?
Har du någon källa till att banken rapporterar till Skatteverket?

Citat:
Ursprungligen postat av leira
Källa? Tror du det är traktens mjölnare som får informationen..? Har du kanske noterat att du inte ens kan sätta in 10 000 på banken utan att bli förhörd?

Nej, inte mjölnaren och inte heller den i ämnet okunniga stensättaren.

Bankerna rapporterar misstänkta transaktioner till Finanspolisen, inte till Skatteverket, det är Finanspolisen som avgör om Skatteverket och andra myndigheter skall kopplas in.

"Rapportera till finanspolisen

Enligt penningtvättslagen är verksamhetsutövare skyldiga att granska och rapportera misstänkta transaktioner och aktiviteter. Om misstanken finns kvar efter en närmare analys ska du utan dröjsmål rapportera den misstänkta transaktionen eller aktiviteten till finanspolisen"

"Vad händer med rapporten när den skickats till finanspolisen?

Rapporterna validers i goAML. En bedömning görs av informationen i rapporterna. Informationen bearbetas och analyseras och delges därefter till de mottagare som bedöms kunna ha nytta av informationen."

https://polisen-se-proxy.brottsplats...finanspolisen/
Senast redigerad av trottwell 2020-04-17 kl. 17:20.
Citera
2020-04-17, 17:49
Medlem
Citat:
Hej, jag har hittat ett sätt att få tag på grejer i spel extremt mycket
biligare än original priset så därför har jag börjat sälja olika föremål, och det har gått jätte bra.

Vad tror ni banken tycker när jag får in både små och stora swish betalningar non stop? Pratar om typ 100st i veckan.

Börja ta betalt i bitcoin
Citera
2020-04-17, 23:05
Medlem
Aciess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
och du är Säker på att Du i själva verket inte har en Långvarig Drogpsykos och som kan förklara din osedvanliga förföljelsemani?

Det är nog du som har en psykos, vakna upp och lukta på rosorna.
Du verkar leva i lalaland.
Citera
2020-04-18, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bammen
För ett år sedan hade jag sagt, det e lugnt, du behöver inte tänka på ett skit osv

Men har blivit medveten om hur sjukt detta land blivit sista året så säger som många andra , du bör kontakta din bank snarast.

Känns som dom gör va fan dom vill , när dom vill!

Ja fick brev från swedbank för ganska exakt 1 år sedan, Dom tyckte jag hade för mycket Swishade och ville veta en jävla massa saker som jag helt enkelt fick svara på och skicka tillbaks.

Hade dom inte köpt min förklaring så hade dom bommat mitt konto/ fryst hotade dom med i brevet jag fick då. Nu svarade ja på alla deras frågor/ väldigt personliga frågor var det, ja kände mig helt seriöst lite äcklad när ja va klar.

Ingenting har förändrats sen 12 mån, för nån mån sedan fick jsg återigen brev från dom , att ja måste besöka ett av deras bankkontor för dom vill ha personkännedom om mig pga mycket swishar.

Ja ringde upp dom och lackar för jag säger tilk dom att dom fick all info för ett tag sedan och alla svar ja skrev då stämmer fortfarande så ja pallar inte dra till ert kontor, jävla mongona Vägra ge sig och nu är mitt konto spärrat för ett tag sedan.

Nu är det lugnt för mig för ledsna på dom totalt nästan förra gg så bytte till Nordea så allt lugnt men helt galet att man inom loppet av 12 mån ska behöva sitta och fylla i samma jävla saker 2 gg om elr hur man ska säga.
Du är mao av någon (förmodligen välgrundad) anledning flaggad som högriskkund enligt banken, därför är dom mycket hårdare med dig och behöver följa upp din KYC mycket oftare än en icke högriskkund. Du behöver då även fylla i en utökad kundkännedom, och vill också helst att du kommer in med jämna mellanrum.

Byta bank kommer funka jättebra, ett tag. Snart kommer ditt beteende göra att säkerhetsavdelningen på Nordea får ett öga på dig och du blir flaggade som högriskkund även där, och hela processen börjar om...

Bankernas "nät" har ytterst sällan fel när dom fångar upp något. Har dom fått ett öga på dig så är det av en god anledning.

Sluta med olagligheter, så slipper du tänka på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in