2020-04-17, 04:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
+

Du Drömmer.

Jag hade insättningar på nån hundring här och nån hundring där över ett drygt års tid (svarta pengar) på mitt privatkonto hos SEB, och jag blev inkallad till ett kontor där en direktknapp till Polisen fanns, när de skulle förhöra mig om vad dessa insättningar handlade om...
Detta var 13 år sedan.

Menar Du att de skall ha blivit mildare sedan dess, så här i den bankmässiga terrorfinansens tidsålder?

Men läste du inte ens? Jag svarade om det var kontroll till skatteverket. Det svarade jag finns inte. Men kontroll om svarta pengar och till saker som terrorism finns. TS kan få papper om detta. Snälla lille ena läs inläggen innan du svarar. Bäst för alla.
Citera
2020-04-17, 04:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jag svarade om det var kontroll till skatteverket. Det svarade jag finns inte.

and You're WRONG.
Kontrolluppgifter skickas varje år till skatteverket, från ALLA banker (i Sverige).

Citat:
Men kontroll om svarta pengar och till saker som terrorism finns.

Nej. I Sverige uppdagas sådant först när intervju skett kring VAD kundens extra inkomster kommer ifrån, och där kunden inte kan lämna en samstämmig historia om sina kontotransaktioner.

Citat:
TS kan få papper om detta.

Nej. Bara i Ryssland kan sådana papper fås.
Citera
2020-04-17, 04:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
and You're WRONG.
Kontrolluppgifter skickas varje år till skatteverket, från ALLA banker (i Sverige).

Nej. I Sverige uppdagas sådant först när intervju skett kring VAD kundens extra inkomster kommer ifrån, och där kunden inte kan lämna en samstämmig historia om sina kontotransaktioner.

Nej. Bara i Ryssland kan sådana papper fås.

Du trollar vidare. Banken kommer bara att skicka ut papper med frågor. TS kommer inte kallas in som du ska ha gjorts. Banken kommer bara vilja ha en ansvarsförsäkring om just dessa pengarna används inte för t.ex terror. Ingen någonsin kommer ju svara att japp pengarna används för just det! Sponsra en terrorattack. Så bara svara nej på allt detta banken frågar och det är lugna gatan.

Jo kontrolluppgifter. Men det är inte som att det är inkomster du måste skatta för. Du vet t.ex spelvinster är helt skattefria. Det ska vara avsevärda belopp för att någon på skattemyndigheten ska komma med en fråga.
Citera
2020-04-17, 05:02
Medlem
Aciess avatar
Grisen kommer att kolla upp dig genom span, helt säker.
Mig har de hållit ögonen på i 15 år, har inte ens gjort nåt, becknat lite röka ibland mellan vänner.
De har troligtvis spenderat miljoner på span mot mig, kameror, gps sändare, korrupta förhörsledare, tillverkade bevis mm.
Citera
2020-04-17, 05:19
Medlem
Trolltestets avatar
1
Citat:
Du trollar vidare.

Som full och hög har jag ingen annan hobby. No other forums will accept me.

Citat:
Banken kommer bara att skicka ut papper med frågor.

Det beror på omsätningens storlek. Är siffran större än ett fåtal tusenlappar per år, så kommer de att kalla in TS för ett personligt samtal.

Citat:
TS kommer inte kallas in som du ska ha gjorts.

De gjorde det med Mig.

Det är skillnad från bank till bank dock. SEB är väldigt hårda, medan t ex Swedbank har en väldigt yvig syn på sina kunder. Swedbank friar hellre än fälller.

[quote=Zaedrews|71225472]
Banken kommer bara vilja ha en ansvarsförsäkring
[/QUOTE

En ansvarsförsäkring kan endast tecknas av ett Bolag.

Citat:
Ingen någonsin kommer ju svara att japp pengarna används för just det!

and that's WHY deras nuvarande kontroller går betydligt djupare än att endast gå på vad Kontohavaren Säger.

Citat:
Jo kontrolluppgifter. Men det är inte som att det är inkomster du måste skatta för. Du vet t.ex spelvinster är helt skattefria.

Jag tvivlar på att TS kan vittna om att hens inkomster kommer från spelsiter som är villiga att ljuga för hens skull dock.
Vid minsta lillla misstanke om oegentligheter, så kopplas en åklagare in direkt.

Sverige jagar skattesmitare med Blåslampa!

Citat:
Det ska vara avsevärda belopp för att någon på skattemyndigheten ska komma med en fråga.

Nope. Det räcker med ca 40kkr per år (som Jag åkte fast för, för 13 år sedan).
Senast redigerad av Trolltestet 2020-04-17 kl. 05:23.
Citera
2020-04-17, 05:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Grisen kommer att kolla upp dig genom span, helt säker.
Mig har de hållit ögonen på i 15 år, har inte ens gjort nåt, becknat lite röka ibland mellan vänner.
De har troligtvis spenderat miljoner på span mot mig, kameror, gps sändare, korrupta förhörsledare, tillverkade bevis mm.

och du är Säker på att Du i själva verket inte har en Långvarig Drogpsykos och som kan förklara din osedvanliga förföljelsemani?
Citera
2020-04-17, 06:18
Medlem
För ett år sedan hade jag sagt, det e lugnt, du behöver inte tänka på ett skit osv

Men har blivit medveten om hur sjukt detta land blivit sista året så säger som många andra , du bör kontakta din bank snarast.

Känns som dom gör va fan dom vill , när dom vill!

Ja fick brev från swedbank för ganska exakt 1 år sedan, Dom tyckte jag hade för mycket Swishade och ville veta en jävla massa saker som jag helt enkelt fick svara på och skicka tillbaks.

Hade dom inte köpt min förklaring så hade dom bommat mitt konto/ fryst hotade dom med i brevet jag fick då. Nu svarade ja på alla deras frågor/ väldigt personliga frågor var det, ja kände mig helt seriöst lite äcklad när ja va klar.

Ingenting har förändrats sen 12 mån, för nån mån sedan fick jsg återigen brev från dom , att ja måste besöka ett av deras bankkontor för dom vill ha personkännedom om mig pga mycket swishar.

Ja ringde upp dom och lackar för jag säger tilk dom att dom fick all info för ett tag sedan och alla svar ja skrev då stämmer fortfarande så ja pallar inte dra till ert kontor, jävla mongona Vägra ge sig och nu är mitt konto spärrat för ett tag sedan.

Nu är det lugnt för mig för ledsna på dom totalt nästan förra gg så bytte till Nordea så allt lugnt men helt galet att man inom loppet av 12 mån ska behöva sitta och fylla i samma jävla saker 2 gg om elr hur man ska säga.
Citera
2020-04-17, 06:19
Medlem
Inte extremt mycket transaction på mitt förra konto, men självklart mer än Greta 94 bast osv

Inga större belopp var det utan från 100-500 kr swishar /
Citera
2020-04-17, 06:32
Citat:
+

Du Drömmer.

Jag hade insättningar på nån hundring här och nån hundring där över ett drygt års tid (svarta pengar) på mitt privatkonto hos SEB, och jag blev inkallad till ett kontor där en direktknapp till Polisen fanns, när de skulle förhöra mig om vad dessa insättningar handlade om...
Detta var 13 år sedan.

Menar Du att de skall ha blivit mildare sedan dess, så här i den bankmässiga terrorfinansens tidsålder?
Dumheter.

Isåfall skulle bankerna inte göra annat än att korsförhöra varenda liten Traderasäljare som kränger gamla kläder och barnens leksaker online. Den typen av verksamhet är exakt likadan som TS, små belopp som kommer in flera gånger i veckan. Tror du inte bankerna har vettigare saker för sig än att hota sina kunder som använder de tjänster de betalar för?

Sluta fantisera.
Citera
2020-04-17, 06:36
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Dumheter.

Isåfall skulle bankerna inte göra annat än att korsförhöra varenda liten Traderasäljare som kränger gamla kläder och barnens leksaker online. Den typen av verksamhet är exakt likadan som TS, små belopp som kommer in flera gånger i veckan. Tror du inte bankerna har vettigare saker för sig än att hota sina kunder som använder de tjänster de betalar för?

Sluta fantisera.

Algoritmer och relativt simpel AI-verksamhet avgör ganska kvick vem som är vem i alla kontohändelser.
Citera
2020-04-17, 07:03
Medlem
Hyfsad stor risk att det anmäls till Skatteverket. Ett ex till mig anmäldes när han växlade in 3000:- kontant på Forex. EN gång!
Citera
2020-04-17, 07:11
Medlem
zickans avatar
Följande länk går till en PDF där ni själva kan läsa vad finanspolisen skriver.

https://polisen.se/contentassets/080...blad-swish.pdf

Följande är från stycket om "Näringsverksamhet":
Citat:
Swish används ofta för att ta emot betalningar i näringsverksamhet. I sig är det oproblematiskt, förutsatt att det sker på ett för syftet avsett konto och att tillämpliga regler avseende bokföring och beskattning följs. Det förekommer dock ofta i rapporteringen till finanspolisen att transaktionsmönster som överensstämmer med näringsverksamhet sker på privatkonton. Utmärkande är då en hög omsättning, vanligtvis där ett större antal avsändare gör enskilda transaktioner till mottagaren som kan indikera betalning för en vara eller tjänst. Detta torde avvika från vad verksamhetsutövaren kan förvänta sig på ett konto avsett för privat bruk och bör därmed föranleda fördjupade kundkännedomsåtgärder. Att en person bedriver näringsverksamhet på ett konto avsett för privat bruk är dock i sig inte skäl för rapportering till finanspolisen utan torde, om det inte finns indikationer på annan brottslig verksamhet eller tecken på att det görs i syfte för skatteundandragande, främst hanteras inom ramen för verksamhetsutövarens kundkännedomsprocessen.
Senast redigerad av zickan 2020-04-17 kl. 07:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in