2007-01-16, 12:51
Medlem
Ockstaerrs avatar
angående borlänge, har lite smått börjat mig ställa bakom de som flyttat därifrån och tycker det är trashigt, i början försvarede jag den staden, men nu vettifan...
Citera
2007-01-16, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
angående borlänge, har lite smått börjat mig ställa bakom de som flyttat därifrån och tycker det är trashigt, i början försvarede jag den staden, men nu vettifan...
Förstår dig delvis. Men fortfarande finns det saker med Borlänge som man uppskattar. Tänk dig en smulpaj på café Caal, en av de bättre smulpajerna man kan hitta på ett fik.
Tyvärr finns det även saker som är riktigt trashigt.
Citera
2007-01-16, 18:22
Medlem
KollaPolskis avatar
Växjö är en väldigt sunkig stad.
Tillknäppta människor, mörka människor, polisstudenter och sen pratar dom väldigt
lustigt.
Sen verkar dom bara ha ström då och då..
Citera
2007-01-16, 18:27
Medlem
Om man åker E4 igenom vårat vackra land så kan man ibland åka förbi något riktigt sunkigt ställe med näst intill mongolidt namn.

Det enda i dessa städer som verkar röra på sig är nån schaskig vägkrog.
Citera
2007-01-16, 18:30
Bannlyst
F L E N
Citera
2007-01-16, 18:35
Medlem
wreckingballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
I Norrköping finns det en kärring som jämt cyklar från Vilbergen till stan, och tillbaka. Hon visslar jämt, och ryter åt folk hon möter. Känner ni igen henne?

Sist jag såg henne så var hon nästan snaggad, och hade gummistövlar fast det var fint väder.

Har träffat på henne två gånger senaste veckan på gamla övägen. Båda gångerna har hon ropat till mig. Psyksjuk/påtänd?

Hälften som gnäller i tråden verkar bo i Linköping av nån konstig anledning.
Citera
2007-01-16, 18:51
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wreckingball
Har träffat på henne två gånger senaste veckan på gamla övägen. Båda gångerna har hon ropat till mig. Psyksjuk/påtänd?

Hälften som gnäller i tråden verkar bo i Linköping av nån konstig anledning.
Psykiskt sjuk tror jag.
Citera
2007-01-16, 19:31
Medlem
bohrdohrs avatar
Någon som har nån info om den där araben som går runt å pratar för sig själv? Jävligt läskig kille ser honom minst 1 gång om dagen då han går runt och snackar för sig själv på arabiska...Spelar ingen roll om klockan är 7 på morgonen mitt i vintern han går där ändå å tigger ciggaretter och pengar ändå
Citera
2007-01-16, 19:44
Medlem
Silverturks avatar
Jag kan inte förstå hur folk kan säga att det är så dåligt utan att nämna Hageby! Den stadsdel i sverige med högst kriminalitet! Att det finns gott om pizzerior är bara trevligt. Kebaben borde Norrköping vara stolt över. Mera intressant är att höra alla era fördomar mot Norrköping. Har aldrig hört om dom förut.
Citera
2007-01-16, 20:41
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohrdohr
Någon som har nån info om den där araben som går runt å pratar för sig själv? Jävligt läskig kille ser honom minst 1 gång om dagen då han går runt och snackar för sig själv på arabiska...Spelar ingen roll om klockan är 7 på morgonen mitt i vintern han går där ändå å tigger ciggaretter och pengar ändå

Han snackar persiska och är ej en arab, har hört att han är krigsskadad. Han var ingen soldat utan hans familj blev attackerad eller nåt liknande. Många dog hursomhelst.

Hörde även lite lösa rykten om att han skulle vara med i 100 höjdare som sägs komma från en studentfest i Linköping som Fredrik och Filip var på.
Senare visade det sig att han inte var med.

Edit: Kan hålla med om att Norrköping agerar husrum för många utslagna. Finns väldigt många A-lagare som håller till i centrum som man inte ser i många andra svenska städer.
Citera
2007-01-16, 21:28
Medlem
Otroligs avatar
Bor också i Norrköping. Visst finns det många utslagna här har man ju tänkt, men jag har alltid trott att det varit likadant i andra städer.
Hursomhelst är det ju inte speciellt konstigt när Norrköping är en utpräglad arbetarstad sedan länge. Att Socialdemokraterna fortfarande har makten här säger väl allt.
Dock får de ju en hel del draghjälp från folket i Hageby.
Citera
2007-01-16, 21:33
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Bor också i Norrköping. Visst finns det många utslagna här har man ju tänkt, men jag har alltid trott att det varit likadant i andra städer.
Hursomhelst är det ju inte speciellt konstigt när Norrköping är en utpräglad arbetarstad sedan länge. Att Socialdemokraterna fortfarande har makten här säger väl allt.
Dock får de ju en hel del draghjälp från folket i Hageby.

samt valfuskarna på SSU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in