2007-02-13, 23:28
Medlem
JEzuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wise
Hörsalsparken räcker väl som berättande källa?

alkisar finns väl i varje stad?
Citera
2007-02-13, 23:32
Medlem
Totalitärs avatar
Hehe var i Nyköping förra veckan, fick då intrycket av att där fanns mycket speciellt folk som kantrade innerstadens gator. Det kommenterades vid ett flertal gånger av mina kompisar. Någon som håller med?
Citera
2007-02-14, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JEzus
alkisar finns väl i varje stad?

Det är en ganska stor skillnad på antalet alkoholiserade och bidragsberoende om du jämför Norrköping med andra städer i samma storlek (Någon hade väl redan jämfört heroinmissbruket bland Norrköping kontra. Linköping och hänvisade till corren) Hageby har väl dessutom blivit klassat som det farligaste området i hela Sverige baserat på inkomna anmälningar om våld och rån. Dvs, fler anmälningar än både Göteborg och Stockholm.

Precis som någon också skrivit i tråden, har det säkert att göra med de industrier (Ericsson, Solectron, Strömmas produktion som flyttades osv.) som lades ned och gjorde att mängder av "arbetare" fick ge upp sina arbeten. Några sökte nya arbeten, några blev omplacerade eller fick någon annan sysselsättning, några började att överkonsumera alkohol.
Citera
2007-02-24, 01:04
Medlem
Ratsys avatar
Är uppvuxen och bor fortfarande kvar i Norrköping. Visst är det en dreggstad men vi som bor här vet också vad det beror på. Dock får man hålla sig lite diskret om man vill undvika knivar i dörrar och mordhot via telefon. Mesta packet håller väl nere vid Otten/ Palace på helgerna. Gäller att ha tungan rätt i munnen om man vill överleva en kväll på Otten har man fått lära sig. Därför föredrar jag numera att stanna hemma på kvällarna eller gå ut i Linköping. Får inte ut särskilt mycket av att gå och ta skit en kväll av massa idioter.

Men ja, jag kommer nog bo här hela mitt liv.
Citera
2007-02-24, 11:51
Medlem
JEzuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratsy
Är uppvuxen och bor fortfarande kvar i Norrköping. Visst är det en dreggstad men vi som bor här vet också vad det beror på. Dock får man hålla sig lite diskret om man vill undvika knivar i dörrar och mordhot via telefon. Mesta packet håller väl nere vid Otten/ Palace på helgerna. Gäller att ha tungan rätt i munnen om man vill överleva en kväll på Otten har man fått lära sig. Därför föredrar jag numera att stanna hemma på kvällarna eller gå ut i Linköping. Får inte ut särskilt mycket av att gå och ta skit en kväll av massa idioter.

Men ja, jag kommer nog bo här hela mitt liv.

Så illa som du beskriver är det ju fortfarande inte, stå upp för dig själv för fan!
Visa lite balls på otten så brukar det vara lugnt!

mvh
Citera
2007-02-24, 12:33
Medlem
Goggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Det ser inte bättre ut i Ryd lilla du. Där är det också fullt med invandrare.

Det rör sig om ett mindre antal fyllon som sitter i stan, det är väl 5-10 stycken som brukar sitta där. Inte speciellt mycket i en stad med 100 000 invånare.

Ryd är ju ändock ganska stabilt. Visst, det hänger nått litet gäng ghettokids utanför Hemköp men de ställer aldrig till med värre saker än andra ungar i samma ålder. Det kan ju förståss tänkas att den stora delen studenter i området bringar viss stabilitet. Nej, när det kommer till Linköping verkar fan Skäggetorp värre än Ryd.

En riktig WT-stad verkar annars Eskilstuna vara. Har ett par polare därifrån och av vad de berättat och deras övriga bekantskapskrets att dömma verkar det vara ett riktigt jävla WT-paradis.
Citera
2007-02-26, 02:49
Medlem
Jag har erfarenhet från Norrköping, Västerås och Eskilstuna.

Västerås och Norrköping kommer på en hedrande 2:a plats men inte i närheten av Eskilstuna, promenera kring fristadstorget på dagtid och jag garanterar er en freakshow som saknar motstycke i vårat land. En promenad nattetid kan sluta illa, finns en anledning till att Fristadstorget är väldigt övervakat. Jag hade turen att få tag på en lägenhet i det lugnaste området strax utanför stan, tacka gudarna för det.

Årby/Skiftinge = Turk & knarkarställen, träffat på väldigt suspekta typer därifrån(ETNISKA SVENSKAR så inte RB får en hjärtattack) och enligt min sambo så kommer dom flesta Jallagängen därifrån.

Fröslunda = Ungefär samma som ovanstående men jag har dock aldrig stött på problem där men många andra har

Nyfors = Kineser i MÄNGDER samt Zigenare som härjar vilt enligt en kompis som har oturen att bo där.

Torshälla = Jag vet inte vart jag ska börja. Herrejesus vilket vidrigt jävla white trash ställe. Besökte den lokala puben/pizzerian en gång och det gör jag aldrig om igen inte ens om jag får betalt. Finnar är i majoritet där och med dom kommer alkoholism och uteliggare som ett brev på posten. Faktist det enda stället jag besökt som haft alkisar sovandes på bänkar, sommartid som vintertid. Den senaste gången jag åkte förbi så var det fullt slagsmål mellan ett gäng lodare och ingen förutom jag verkade ens bry sig. Jag lovar att jag inte såg en enda människa lyfta på ögonbrynen, bizzniZ aZ uZual liksom. FY FAN för Torshälla!
Citera
2007-02-26, 03:07
Medlem
nhults avatar
är på palace istort sett varje lördag, ser ca 1 bråk per kväll, knuffats lite med en kille 1 gång.

kan även tilläga att jag är inte så jävla trevlig på fyllan, så hålla tungan rätt i mun är ju bara skitsnack. självklart finns det folk som endast går ut för att bråka, men de lär ju finnas i varje stad.
Citera
2007-03-05, 20:00
Medlem
Pekinggnagares avatar
Om ni tycker Norrköping är farligt/sunkigt, då skulle ni se FINSPÅNG.......
Citera
2007-03-05, 21:32
Medlem
Magnus Brages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
talibanen kallar jag den killen=) har du inte sett prinsesstanten då en kärring me lång blond peruk o en liten krona på huvudet villka har vi mer, fågeltanten en kärring som alltid har stora gummistövlar o som alltid cyklar omkring me flera påsar bröd o som nästintill lever bland linköpings änder o svanar, men oftast ser man bara denna tant ute runt berga o i majelden. kom på att hon oftast e rakad på skallen men har jätte långa pollisonger

talibanen brukar stå vid stångåstans hus, prinsess kärringen e ofta på bibblan.

Norrköping e sunkigt väre, en tätt byggd stad me massor av hyreshus. Linköping e glesare byggt fler låga hus o parker, skulle alrig villa bo inorklöping
Citera
2007-03-07, 18:48
Medlem
Knudlarens avatar
Har Linköping fler parker än Norrköping? Det har jag svårt att tro, har aldrig sett röken av en enda park i den här utspridda sörjan.
Citera
2007-03-08, 15:48
Medlem
graFFes avatar
Norrköping må vara sunkigt men då ska ni se Finspång, som någon nämde tidigare. Fy fan !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in