2007-03-08, 16:04
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totalitär
Hehe var i Nyköping förra veckan, fick då intrycket av att där fanns mycket speciellt folk som kantrade innerstadens gator. Det kommenterades vid ett flertal gånger av mina kompisar. Någon som håller med?
Är uppvuxen där, och du har helt rätt.
Citera
2007-03-20, 11:30
Medlem
santamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hekate_66
Jag förstår inte riktigt uttrycket. Tattare är väl resandefolk - ett typ folkslag eller kultur eller hur man nu skall säga. Så jag vill bara säga att jag ogillar uttrycket tattare i sammanhanget.
Visst är det så, imponerande att det bara finns en kommentar om det. Kan för övrigt upplysa om att jkpg lär ha en topplacering om man nu ska följa trådskaparens rubrik.
Är det bara allmänt pack som åsyftas så byt rubrik.

De resande (tattare) är idag ganska stolta över sitt ursprung, en resande känns bäst igen på den starka tro på att ens egna pengar trivs bäst i plånboken, och svarta ögon om du kaller dem tattare istället för resande.
Citera
2007-03-20, 11:49
Medlem
hazard simpsons avatar
Norrköping? Jag tänker "snickeriet"
Citera
2007-04-09, 23:48
Medlem
Jag och min familj bodde i hageby ett halvår för att hyran är låg där.
Varje gång jag gick till Hageby Centrum för att handla fick man se minst 2 slagsmål och massa heroinister.
Riktigt Ghetto tyvärr. Synd på ett så fint bostadsområde.

I övrigt så älskar jag Norrköping av hela mitt hjärta. Stormtrivs.

(Har bott i Sthlm flera år och sett mycket mycket mer misär där.)
Citera
2007-04-19, 12:38
Bannlyst
Tjena!

Jag bodde i Söderköping fram tills jag var 13, sedan så flyttade jag till Norrköping med familjen. Trevligare kompisar går inte att få någon annanstans!

Visst, det finns tattare, alkoholister, knarkare som ränner på sta´n, men tro mig, farbror blå åker på drottninggatan och plockar upp dräggen flera gånger per dag.
Citera
2007-04-19, 20:25
Medlem
Red&Blacks avatar
Norrköping Nr1 kompis, måste säga att hageby e en av dem lugnaste områdena enligt mig,den del av stan som e mest fucked up där de förekommer mest kriminalitet är området runt omkring djäkneparksskolan.....
Citera
2007-04-24, 19:04
Medlem
melackos avatar
Japp, norrköping är en tattarstad. Och dom bråkar ständigt med folk från Linköping. Antar att de är lite jobbigt att ligga i skuggan av länets största och sveriges fjärde största kommun....
Citera
2007-04-24, 23:26
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Japp, norrköping är en tattarstad. Och dom bråkar ständigt med folk från Linköping. Antar att de är lite jobbigt att ligga i skuggan av länets största och sveriges fjärde största kommun....

Nej, så är det knappast. Har du inte hört talas om att det är en åldersgräns på 18 år på FB?
Citera
2007-04-25, 13:35
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo

Nej, så är det knappast. Har du inte hört talas om att det är en åldersgräns på 18 år på FB?

Jorå.. själv ?
Citera
2007-04-25, 13:42
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Jorå.. själv ?
Och du har ingen plan på att följa den regeln?
Citera
2007-04-25, 19:14
Medlem
melackos avatar
jodå. ja är 18 din dumme fan
Citera
2007-04-29, 11:22
Medlem
Citat:

Femte största kommun... Tro inte att Linköping kommer i närheten av Uppsala som är Sveriges fjärde största kommun.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in