2023-07-20, 10:13
Medlem
BalleAnkas avatar
Jag undrar varför styrelsen inte avger sedvanlig och lagstadgad försäkran i halvårsrapporten om att den ger en rättvisande översikt och beskriver väsentliga risker. Kanske säkrast så?
Citera
2023-07-31, 18:55
Medlem
JoeL431s avatar
Har inga aktier i Intrum sedan tidigare. Är det läge att köpa eller är kursen låst pga skuld/dåligt kapital och blankning?
Citera
2023-08-16, 13:41
Medlem
Raytheons avatar
Då var vi tillbaka under 70 efter en dead cat bounce.
Citera
2023-08-16, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Har inga aktier i Intrum sedan tidigare. Är det läge att köpa eller är kursen låst pga skuld/dåligt kapital och blankning?

Dom fick jäkligt usel ränta senast dom förnyade lån. Och dessutom accepterade dom räntan istället för att använda sin stora kassa för att minska skulden.
Det fick mig att sälja mina aktier, jag tror det kommer lägre kurser att köpa in sig på.
Citera
2023-08-24, 16:32
Medlem
Raytheons avatar
Vad händer?
Citera
2023-08-24, 21:46
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Vad händer?

Undrar detsamma. Visst ser det inte så ljust ut men så har det varit ett bra tag och kan inte se en förklaring varför Intrum just denna vecka gått ned nästan 8 procent.
Citera
2023-09-11, 06:46
Medlem
Black.Panthers avatar
https://www.affarsvarlden.se/artikel/minskat-resultat-for-intrum-staller-in-nasta-ars-utdelning

Tråkigt men väntat besked att intrum inte ger någon utdelning under nästkommande år. Vi får utdelning i november men sen dröjer det åtminstone till 2025 till nästa gång. Få se om man orkar stanna på ett företag vars aktier har minskat dramatiskt i värde o som inte ger någon bra utdelning längre.
Citera
2023-09-11, 17:50
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
https://www.affarsvarlden.se/artikel/minskat-resultat-for-intrum-staller-in-nasta-ars-utdelning

Tråkigt men väntat besked att intrum inte ger någon utdelning under nästkommande år. Vi får utdelning i november men sen dröjer det åtminstone till 2025 till nästa gång. Få se om man orkar stanna på ett företag vars aktier har minskat dramatiskt i värde o som inte ger någon bra utdelning längre.

Det är inte tråkigt. Man vet inte vad man äger om man förväntar sig bloddonationer från ett bolag som håller på att dö av blodbrist.
Citera
2023-09-14, 10:14
Medlem
Black.Panthers avatar
Förmodligen ingen utdelning under 2025 heller. Så två år utan utdelning.
Citera
2023-10-14, 15:47
Medlem
Proff-Pojkstrecks avatar
Jag ökar i Intrum, bra risk/reward på dessa kurser under 70 kr. Blankningen minskade något i veckan men det är mycket kvar att köpa tillbaka för blankarna.
Citera
2023-10-25, 11:17
Medlem
BalleAnkas avatar
Ny delårsrapport idag.

Alla siffror omkastade jämfört med tidigare kvartal, mitt under löpande år, så det är svårt att följa vad som händer, men de lyckas inte dölja att koncernen går med förlust efter finansnetto.

Kursen faller med 11 procent.
Citera
2023-10-25, 11:19
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Ny delårsrapport idag.

Alla siffror omkastade jämfört med tidigare kvartal, mitt under löpande år, så det är svårt att följa vad som händer, men de lyckas inte dölja att koncernen går med förlust efter finansnetto.

Kursen faller med 11 procent.

Har börjat skala in mig idag. Köper mer om det fortsätter sjunka. Sen anser jag att man nog måste ha utrymme för en ev. nyemission framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in