Citat:
Ursprungligen postat av
Sonny00
Ett mejl till hela avdelningen (mestadels PK-medelklass med ”värdegrund”) om att jag bjuder på negerbollar till fikat kan ju vara ett steg på vägen att göra mig omöjlig...).
Efter något års arbetslöshet kan jag tänka mig att arbetsförmedlaren frågar om jag inte borde ta ut pension istället. Naturligtvis svarar jag då att jag vill jobba till 70 års ålder.
Jag är Ca 10 år yngre än dig men tänkte faktiskt samma tanke för någon månad sen.
Kan man köra A-kassa mellan 63-67 och sen plocka ut pension så skulle det vara kalas. Har jobbat sen jag var 20 år och har garanterat betalat in mer skatt än vad jag kostat Sverige så skulle inte ha några problem alls att utnyttja systemet lite extra när det närmar sig.
Skulle också göra att pensionen blev lite högre när man väl kommer dit vid 67 år.
Min Pappa blev arbetslös på äldre dar men han sökte nytt jobb och körde fram till han var 65 år har jag för mig. Han blev också kallad till AF lite då och då när han var arbetslös och detta var för minst 15 år sen. De har nog blivit bråkigare nu för tiden.