Citat:
Ursprungligen postat av
Nordiad
Allt har sina undantag, 6 minuter är vad som är standard, kan parkören påvisa att denne behövde längre tid så får man ta hänsyn till det. Handlar det om höga hus så inskränkes inte bevakningstiden till 6 minuter heller om bilen står i anslutning till porten. Det är mycket få som har några synpunkter som kräver att betalningsansvaret för en kontrollavgift undanröjs av sådan anledning, mer förklaringar som direkt visar att de gjort uppehåll i sin lastning och/eller lossning.
Vet inte heller vad ni avser med "redan", tillämpningen 6 minuter har de flesta tillämpat i åtminstone 12 år nu.
Vi som har lite större bakgavellyftar på våra bilar har tampats med dessa "6minuters parxis" ganska länge och vi vinner varje gång, då vi faktiskt lossar/lastar. Själv fotar jag alltid mig själv, godset och bakgavellyften när dessa P-flisor kommer och vill påpeka att jag inte får stå där. Ofta tar det mer än 6 minuter att dra pall in till en kund och det har liksom inte dessa tomtar förstått. Att bära in en TV kan också ta mer än 6 minuter, att bära in bord eller annat skrymmande kan ta längre tid. 6 minuter är bara en "praxis" som Q-park (förlåt CARPARK!) har lagt fram via fackliga åtgärder. Det är samma som övervakningstiden på 1 minut, när det skall vara så att parkören skall kunna gå och köpa en biljett MED KÖER eller hämta en P-skiva i en butik.
Sist jag såg dessa troll var de parkerade på en lastplats! (de följer ju själva inte reglerna) så jag fällde ned bakgavellyften i höjd med bildörren och sedan stod jag där och lossade. Kvinnan blev inte glad...