2006-03-29, 19:45
Medlem
ambas avatar
Hej på Er

Är inne på min 6:e vecka på Cidoteston (Testo ena) och fick idag för 2:a gånger feber (c:a 37,6, normalt 36,8). Känner mig även lite småhängig och trött ett par dagar i veckan.
Är det vanligt med lite feber och trötthet? Jag som trodde jag skulle bli stålmannen
Höjer Testo kroppstempen automatiskt?
Äter bra mat, glutamin, dyrt multivitamin och sover 7-9timmar per natt så det här känns inte bra..
Citera
2006-03-29, 20:32
Medlem
hur ser din kur ut ?
Citera
2006-03-29, 20:53
Medlem
Har du i övrigt ökat i kroppsvikt resp. styrka och isåfall i vilken vecka?
Och som tidigare talare: Hur ser din kur ut? Vilken styrka mg/ml?
Hur lång tid efter skottet känner du dig hängig och när börjar det kännas bättre?
Citera
2006-03-29, 21:15
Medlem
ambas avatar
250mg e5d
Första kuren någonsin
6:e veckan
+3kg
Lite styrka men inte så mycket.
Känner mig inte hängig pga sticket
Känns som det räcker med 2 riktigt hårda pass och kanske dålig sömn 6,5-7 timmar en natt för att det ska skita sig. Känns som immunförsvaret är riktigt kasst..
Var mest nyfiken om fler får försämrat immunförsvar? Trodde faktiskt immunförsvaret skulle vara mycket bättre under kur, men har som sagt hört båda.
Sen har jag inte hittat något om testo höjer kroppstempen.
Citera
2006-03-29, 21:23
Medlem
http://www.health.uab.edu/show.asp?durki=58089
We suspect that testosterone's immunosuppressive effects and estrogen's immunomodulatory effects account for this difference

http://www.findarticles.com/p/articl...6/ai_106731272

Testosteron = förtrycker immunförsvaret
Östrogen = ökar immunresponsen
Citera
2006-03-29, 21:24
Medlem
Testosteron aromatiserar till östrogen, så om du går på testo får du förhöjda östrogennivåer. Det kan ta tid och aromatose-enzymerna kommer i stor del från kroppsfett, så ju fetare du är desto mer aromatisering.
Citera
2006-03-29, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amba
250mg e5d
Första kuren någonsin
+3kg
Känns som det räcker med 2 riktigt hårda pass och kanske dålig sömn 6,5-7 timmar en natt för att det ska skita sig. Känns som immunförsvaret är riktigt kasst..
Var mest nyfiken om fler får försämrat immunförsvar? Trodde faktiskt immunförsvaret skulle vara mycket bättre under kur, men har som sagt hört båda.

vet va du menar känner mig oxå välldigt tröt o hängig på dagarna men de släpper när man ä på gymmet som tur ä har sj slupit feber o dylikt men pollaren har lite små problem me de o levern

låter inge bra om du ökat 3+ o knappt nån styrka på 6 veckor.. har antagligen fel kost liger på vecka 5 sj o 7+ o stört mkt styrke ökning

stats på dig? ålder längd,vikt, styrka osv?
Citera
2006-03-30, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amba
250mg e5d
Första kuren någonsin
+3kg

När jag tog min första spruta för några veckor sedan så kände jag mig också jävligt hängig o mådde illa dagen efter. Tredje veckan vart jag sjuk o fick feber o åkte på lunginflammation. Jag som aldrig e sjuk heller. Vet inte ifall man får försämrad immunförsvar lr inte men jag kände att jag hade det alla fall. Sen vet jag inte om det var sustans fel lr inte. Peace!!
Citera
2006-03-30, 01:55
Medlem
Många på testo svettas floder och en del lite mindre, det är individuellt och kroppstempen kan höjas något.

En del blir precis mosiga i skallen och simmiga i ögonen.
Det som är det absolut viktigaste när man är på kur är en bra och stor kosthållning utan minsta slarv och detsamma gäller sömnen, det är under sömnen du bygger muskler.
Jag skulle aldrig sova under 9 timmar.

Steroider är värdelösa om man inte tränar+ äter + sover.

Det är jävligt tråkigt att bli nerstängd efter en kur man inte har ökat på och sedan som grädde på moset tappar några kilo massa. Jag kan garantera att det blir tungt att gå till gymmet då.

ps/ glöm inte att bälga i dig mängder med vatten/ds
Citera
2020-02-05, 21:21
Medlem
Tja, hoppas jag postar i rätt tråd.
Det är så att jag är inne på en testo e 250mg e5d och satt mitt andra stick och det känns som fan i röven på mig kan knappt sitta. Postade först i tråden sticktecknik och trodde jag hade vispat om nålen i skinkan. Men andra sticket tog jag det lugnt och harmoniskt. Så min fråga är
hur lång tid tar det innan en muskel vänjer sig med olja? Sätter 3 sticket nu på söndag och då borde la muskeln ha vant sig?
Är det vanligt med feber också? Har vanligt vis 37.3° och är uppe i 38.5°.
Har försökt läsa mig till det mesta men när jag inte hittar svaren eller förstår så måste jag ställa dumma frågor. Mvh Graniiit88
Citera
2020-02-08, 08:13
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graniiit
Tja, hoppas jag postar i rätt tråd.
Det är så att jag är inne på en testo e 250mg e5d och satt mitt andra stick och det känns som fan i röven på mig kan knappt sitta. Postade först i tråden sticktecknik och trodde jag hade vispat om nålen i skinkan. Men andra sticket tog jag det lugnt och harmoniskt. Så min fråga är
hur lång tid tar det innan en muskel vänjer sig med olja? Sätter 3 sticket nu på söndag och då borde la muskeln ha vant sig?
Är det vanligt med feber också? Har vanligt vis 37.3° och är uppe i 38.5°.
Har försökt läsa mig till det mesta men när jag inte hittar svaren eller förstår så måste jag ställa dumma frågor. Mvh Graniiit88

Du ska inte få feber i samband med injektioner även om "testofeber" är något som drabbar en del. Men det rör sig nog inte om att de är känsliga mot den aktiva substansen (testo) i sig utan att oljor som säljs av olika underground lab är mer eller mindre smutsig.

Så var vaksam på ditt allmäntillstånd och blir detta värre så ska du INTE sticka dig mer med den oljan och söka vård för att få behandling. Uppge INTE för vårdpersonal vad du gjort för att få problemet du söker vård för utan berätta bara om att du har onte, har feber osv. och låt dom ta infektionsprover med mera. De har lagstadgad skyldighet att ge dig behandling.

Du vill INTE att detta ska stå i dina journaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in