2020-04-15, 11:05
Medlem
Det här kanske passar bättre under spel ... men det handlar också om Mac, så jag kör här!

Jag letar efter ett handelsspel. Nånting historiskt, det kan vara antiken eller kolonialismen, eller mittemellan.

Det kan vara krig och så, men temat ska vara handel! Man ska kolla priser, köra skepp, göra business.

Till Windows finns massor av spel, t.ex Patrician och Port Royal. Men till Mac har jag inte hittat ett enda spel som verkar bra ...

Jag vill att det ska vara turbaserat också. Så att man sitter med sin kopp te, funderar på sitt drag, trycker på knappen.

Jag struntar i grafiken. Det är okej om det är gammalt. Finns det verkligen inte ett enda sånt spel? Måste jag ha en PC hemma att spela på?

Och, när jag ändå skriver, Capitalism (originalet, II, Lab) har jag inte hittat, om jag inte bygger om datorn till att hantera Windows också. Gärna tips om nån vet var det finns!
Citera
2020-04-15, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UHIY6554
Det här kanske passar bättre under spel ... men det handlar också om Mac, så jag kör här!

Jag letar efter ett handelsspel. Nånting historiskt, det kan vara antiken eller kolonialismen, eller mittemellan.

Det kan vara krig och så, men temat ska vara handel! Man ska kolla priser, köra skepp, göra business.

Till Windows finns massor av spel, t.ex Patrician och Port Royal. Men till Mac har jag inte hittat ett enda spel som verkar bra ...

Jag vill att det ska vara turbaserat också. Så att man sitter med sin kopp te, funderar på sitt drag, trycker på knappen.

Jag struntar i grafiken. Det är okej om det är gammalt. Finns det verkligen inte ett enda sånt spel? Måste jag ha en PC hemma att spela på?

Och, när jag ändå skriver, Capitalism (originalet, II, Lab) har jag inte hittat, om jag inte bygger om datorn till att hantera Windows också. Gärna tips om nån vet var det finns!

Det blir nog till att köpa en PC eller spela Onlinespel. Spel på Mac är mycket begränsat.
Citera
2020-04-15, 13:50
Medlem
annanmedlems avatar
Kan du tänka dig rymd finns ju https://store.steampowered.com/app/2...ading_Company/

Patricia eller vad det heter och de har jag väl också för jag köpte dem någon gång på Fanatical men jag borde nog inte gjort =P, pirat och hamnspel? Fast de är kanske bara till Windows.

Offworld trading company har jag nog flera kopior av om du vill plocka av mig en till ett bättre pris än Steams. Det är ju inte hamn utan handel på Mars men handel som handel? =P

Finns kanske andra med fast det är det jag kommer på just nu, oddsen för macstöd ökar väl med nyare spel om du nu inte vill köra Windows på den.

Fritt fram att dra ett PM får väl göra plats för det bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in