Detta r en frga till dig som har MYCKET pengar p banken. Inte 0-100.000kr fr du hade inte blivit s hrt drabbad.
Jag har lngt ver miljonen p banken. Igr lste jag att vid kris s har banken rtt att stjla mina pengar. Allts en laglig stld. Utan att betala tillbaka.
ven om detta inte kommer hnda vilken det kan. S r jag inte intresserad att lna ut mina miljoner till en bank. Dr jag som tack fr lnet fr ett plastkort tillbaka. D jag lever p spel s har jag ingen "fast inkomst" s fr inte lna pengar av banken till hus eller liknande. Utan mste betala ett hus kontant.
Sjlvklart r det ju omjligt att betala ett hus i kontanter. Men nr det hade blivit aktuellt hade jag lst det.
Nog om det, du som har 100.000 + p banken r du orolig? r Det skrare att kpa guld fr alla pengarna?
Via G20-mtet har det enligt ETC Nyheter klubbats att bail in blir obligatoriskt fr alla EU-lnder, inklusive Sverige. Vid nsta bankkris fr banken helt enkelt ta kundernas pengar och pensionsfonder fr att rdda sig sjlva, ungefr som skedde p Cypern. Frtydligande och tillgg: Eventuellt gller bankernas rtt att beslagta kundernas tillgngar i svensk del i praktiken i frsta hand pensionssparandet i fonder, eventuellt inklusive medel hos fonder via PPM. Konton med insttningsgaranti ska fortfarande ha insttningsgaranti ven hos Nordea, men kan nu helt legalt beslagtas av Nordea, helt eller delvis, utan konkurs. Frut har det i praktiken krvts konkurs.
"
https://cornucopia.cornubot.se/2015/..._qGc-wFgE0xIh8