• 1
  • 2
2020-04-14, 10:16
Medlem
Citat:
När H&M:s tillträdande styrelseordförande Karl-Johan Persson blev bestulen på sin surfplatta kopplade han in ett säkerhetsföretag i jakten på tjuvarna.
Resultat av den privata jakten: En avslöjad hälare, två personer gripna med störsändare vid Perssons bil och tre åtal.
Dessutom ledde H&M–chefens aktion till att minst fem andra bestulna fick tillbaka sina ägodelar.

En marockansk hälare gripen i Älvsjö och som med GPS troligen kunde spåras till en flyktingförläggning i Västberga men det känns inte i artikeln mer än att det är en fastighet nära polishuset i Västberga.

https://www.expressen.se/dinapengar/...ter-inbrottet/
2020-04-14, 10:18
Medlem
"Vad faan får vi för pengarna" känns som ett passande uttryck.
2020-04-14, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
"Vad faan får vi för pengarna" känns som ett passande uttryck.

Ja lite så med tanke på att de spårade upp ligan eller personerna med ”hitta min IPad” så det var ju inte direkt så att det var svåra förutsättningar. Trots det löser inte polisen ärendet utan att de ska få det släppt i knät.
2020-04-14, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Ja lite så med tanke på att de spårade upp ligan eller personerna med ”hitta min IPad” så det var ju inte direkt så att det var svåra förutsättningar. Trots det löser inte polisen ärendet utan att de ska få det släppt i knät.
Finns uppgifter (dock från ganska säkra källor, två av varandra oberoende källor, men ej offentligt bekräftat) att polisen fått order från högsta ort, runt 2017, om att ignorera/lägga ner/kraftigt reducera brottsundersökningar där gm med största sannolikhet inte är av svensk härkomst.
Anledningen skall vara för att minska statistiken gällande invandrare och brott.

Obs, som sagt ej bekräftade uppgifter. Personligen meddelar jag bara vidare det jag fått höra, jag säger inte att detta är sant (men det låter som något som definitivt skulle kunna vara sant i dagens Sverige). Dont shoot the Messenger.
2020-04-14, 11:07
Medlem
Vi borde nog ha ett alternativ till polisen att tillgå när dom inte ställer upp..
Det borde inte vara så svårt att starta ett företag som VERKLIGEN hjälper en med småbrott.
Att sen få det finansierat av regeringen är en annan sak,men det borde fungera MYCKET bättre än det gör nu..
2020-04-14, 11:37
Medlem
EdwardStenhards avatar
Ändra datumformatet!
Ser ut som att det här hände 2004
2020-04-14, 12:28
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardStenhard
Ändra datumformatet!
Håller med, man fattar inte vad siffrorna är för något. Typ något samordningsnummer eller något.
2020-04-14, 13:10
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
En marockansk hälare gripen i Älvsjö och som med GPS troligen kunde spåras till en flyktingförläggning i Västberga men det känns inte i artikeln mer än att det är en fastighet nära polishuset i Västberga.

https://www.expressen.se/dinapengar/...ter-inbrottet/

Ligger någon form av hotell? där (Västberga gårdsväg 34), Västberga gård ligger för övrigt också där i krokarna som iaf har varit ett hem för narkomaner, vet dock inte om det ännu är i bruk.
2020-04-14, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardStenhard
Ändra datumformatet!

Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Håller med, man fattar inte vad siffrorna är för något. Typ något samordningsnummer eller något.

Får moderator göra. Ville inte få för lång rubrik men tar till mig kritiken. Det är ingen händelse för 16 år sedan hur som helst.
2020-04-14, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Ligger någon form av hotell? där (Västberga gårdsväg 34), Västberga gård ligger för övrigt också där i krokarna som iaf har varit ett hem för narkomaner, vet dock inte om det ännu är i bruk.

Har varit lite allt möjligt där i krokarna så vet inte exakt. Flyktingförläggning bland annat men även bostäder för pundare.
2020-04-14, 13:50
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Intressant att förfallet gått så långt att inte ens Karl-Johan Persson kan räkna med gräddfil hos polisen.

Polisen duger inte ens längre till att vara "kapitalets lakejer".
2020-04-14, 15:09
Medlem
rovmuns avatar
Men hur lyckades de öppna bilen?

Är ju inte så att den öppnar sig för att man hänger på en störsändare?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in