• 3
  • 4
2020-04-14, 22:50
Medlem
klart som fan att du kan söka kontakt hos utlänningar på jobbet. dom kanske inte har nå svenska vänner alls. du kan ju ändra på de.
Citera
2020-04-14, 22:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrIncelKiller
Hej
Jag har ett problem. Håller på att arbetsträna på ett lager där det är blandat med utlänningar och svenskar. Utlänningarna pratar bara med varandra. Har varit ett tag där och ingen börjar prata med mig även under lunchrasten. Dom säger bara hej eller hej då och chefen pratar inte med mig säger bara hej eller hej då. Allt känns så stelt. Ingen verkar intresserad av att prata med mig. Vad ska jag göra?
Ditt användarnamn ger ju en liten hint om vad du kan göra åt problemet.
Citera
2020-04-15, 01:12
Medlem
Treantprotectors avatar
Social ångest?

https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/...social-angest/
Citera
2020-04-15, 04:46
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19nml28
Försök ställa frågor som inte kan besvaras med "ja" eller "nej". Planera dem i förväg med följdfrågor.

Jobbigt med personer som leker 1000 frågor, efter ett tag tar frågorna slut med. Lär dig konversera utan att ställa frågor hela tiden.
Citera
2020-04-15, 05:25
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Håller inte alls med. Invandrare brukar vara roligast att prata med. Inte lika PK utan kan snacka om tjejer, musklelbyggande och annat.

Håller med det är bara glida in till blattarna och fråga om de ska vara med på en gruppvåldtäkt efter jobbet och säga att du vet ett bra ställe att campa på utan belysning och insyn så får du vara med i gänget.
Citera
2020-04-15, 10:29
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Jobbigt med personer som leker 1000 frågor, efter ett tag tar frågorna slut med. Lär dig konversera utan att ställa frågor hela tiden.
Instämmer till fullo.
Tvärtom försök prata utan att ställa så mkt frågor, bidra med något.
Säg något löjligt hellre än att vara tyst.
Säg något som inte stod med i aftonbladet, tex icke corona nyhet.
Citera
2020-04-15, 10:47
Bannlyst
Jag tror folk undviker mig nu eftersom dom vet om att jag heter Simon Öhlund och är känd i Norrköping för hemska saker. Känns skit jobbigt att gå runt på ett jobb när det känns som folk vet vem man är. För dom skojar med varandra men med mig är dom allvarliga. Det kanske inte är någon bra idé för mig att arbetsträna?
Citera
2020-04-15, 11:56
Medlem
Questioneers avatar
Gör bara ditt jobb, du är inte där för att träffa folk utan att jobba.
Citera
2020-04-15, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Svartingar pratar bara med varandra, du ska inte söka kontakt där utan hos dina likar.

Det kanske är du som behöver ta första kontakten, prata om corona eller vädret, det gillar svensken att prata om.

Dumheter. Har jobbat på flera olikaarbetsplatser och det har alltid varit invandrare som varit mest tillmötesgående och varma.
Citera
2020-04-15, 13:00
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanligSnubbe
Dumheter. Har jobbat på flera olikaarbetsplatser och det har alltid varit invandrare som varit mest tillmötesgående och varma.

Dumheter. Jag har jobbat med hundratals svartingar och tusentals svenskar. Svartskallarna är de som utmärkt sig som mest kalla och egoistiska.
Citera
2020-04-15, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Dumheter. Jag har jobbat med hundratals svartingar och tusentals svenskar. Svartskallarna är de som utmärkt sig som mest kalla och egoistiska.

Nej otrevligast brukar svenska kvinnor vara, därefter svenska män, främst i medelåldern. Yngre och äldre svenskar brukar vara ok.

Invandrarmän är trevligast för det mesta och därefter kvinnor (finns så klart undantag från detta men om man ska generalisera).
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in