2020-04-14, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrIncelKiller
När jag försöker att prata är det liksom blankt. Kan inte slappna av i sociala situationer. Och nu när jag är nykterist blir det svårare.

Sånt här gör mig rasande...
Vem f-n är så jävla inkompetent på FK eller AF att de sätter dig att arbetsträna på ett sånt ställe?!
Citera
2020-04-14, 19:48
Medlem
Citat:
På min dagliga verksamhet kunde jag slappna av och fjanta mig mer. Men här känner jag mig stel och obekväm. Sitter mest tyst och tittar ner i mobilen och ler när alla andra ler.

Köp med en påse bullar eller liknande, alla gillar att få lite gott fikabröd 👍
Sen börjar du snacka lite eftersom med idioterna..
Citera
2020-04-14, 20:09
Medlem
elbels avatar
Fan va skönt, hatar alla som kommer fram och pratar om vädret och fotboll
På jobbet pratar man jobb! även på rasten
Citera
2020-04-14, 20:24
Medlem
Passepartouts avatar
Ta upp problemet med din handledare, för du har väl en sådan? Den person som såg till att du hamnade på jobbet. Den får ta det vidare till chefen så de får anstränga dig, eller också omplacera dig på ett ställe du trivs på. Har du god man, be om hjälp där.

Gillar du arbetsuppgifterna?

Råd: Lägg bort mobilen. Tänk att du är en forskare som intresserat kollar in de andra, vad de pratar om o.s.v. När du glömmer bort dig själv kan det bli spännande. Men om gruppen mobbar ut dig, inte svarar och vänder bort blickar ska du inte vara kvar för det kommer skada din självkänsla. Var bestämd att du vill därifrån i så fall.
Citera
2020-04-14, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ta upp problemet med din handledare, för du har väl en sådan? Den person som såg till att du hamnade på jobbet. Den får ta det vidare till chefen så de får anstränga dig, eller också omplacera dig på ett ställe du trivs på. Har du god man, be om hjälp där.

Gillar du arbetsuppgifterna?

Råd: Lägg bort mobilen. Tänk att du är en forskare som intresserat kollar in de andra, vad de pratar om o.s.v. När du glömmer bort dig själv kan det bli spännande. Men om gruppen mobbar ut dig, inte svarar och vänder bort blickar ska du inte vara kvar för det kommer skada din självkänsla. Var bestämd att du vill därifrån i så fall.

Varför är vissa personer så? Att dom fryser ut dom nya? Jag har varit där tre veckor nu.
En konversation ser ut ungefär såhär
Jag: Hej
Hon: Hej
Jag: Går det bra?
Hon: Jodå. Går det bra själv?
Jag: Jodå går bara bra. Mycket att göra.
Sedan dör konversationen ut. Folk är stela runt mig också.
Citera
2020-04-14, 20:34
Bannlyst
Well jag jobbar 50 % vilket duger för mig för arbetsuppgifterna är bra. Plockar upp och borstar av skor med diskborste och trasa och borstar av kläder. Hur tycker ni det låter?
Citera
2020-04-14, 20:39
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Well jag jobbar 50 % vilket duger för mig för arbetsuppgifterna är bra. Plockar upp och borstar av skor med diskborste och trasa och borstar av kläder. Hur tycker ni det låter?

Som jag skrev tidigare, tala med din gode man. Det viktigaste är att du trivs.

Edit: Om du är på Myrorna är mitt råd att dra därifrån snabbare än vinden.
Citera
2020-04-14, 21:06
Medlem
Onanikrems avatar
Har du någon diagnos eller misstänker du har? De jag jobbat med som haft brukar dock inte vilja umgås så mycket.

Annars pejla in på någon i din ålder, likartad livssituation (kärring, barn, exkärring osv) Börja snacka lite, meningslöst, netflix, , jakt, hårdrock, bilar, böcker... vad som nu intresserar dig.

Skit i utlänningarna, de brukar klumpa ihop sig och umgås på sitt vis.

Hur gjorde du i skolan? Tänk lika nu.. men för man hänger på jobb betyder inte man blir bästisar i privatlivet, skilj på det! Brukar märkas, blir man erbjuden att hänga på och hänger på ett par gånger så umgås man även lite på fritiden men många inklusive mig skiljer på jobb och fritid.
Citera
2020-04-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Håller inte alls med. Invandrare brukar vara roligast att prata med. Inte lika PK utan kan snacka om tjejer, musklelbyggande och annat.

Men jag antar att det är vuxna människor som TS omger sig med. Vuxna människor är i regel inte särskilt intresserade av att prata muskelbyggande dag efter annan. Dessutom är oftast tråkiga människor. Satt på ett tåg och där satt 2st killar och pratade träning oavbrutet 2 timmar i sträck. Dessvärre är de trots sitt muskelbyggande avskydda av kvinnor för att de är så tråkiga
Citera
2020-04-14, 21:46
Medlem
Clay79s avatar
TS! Försök "bjuda in" dig själv. Prata med dem på deras villkor. Fråga var de kommer ifrån, hur man säger tex "hej" på deras språk. Sen börjar du säga hej på deras språk och sen någon ny fras. Jag lovar att därefter kommer de att fatta att du är en trevlig prick (om du nu är det). Lycka till!
Citera
2020-04-14, 22:31
Medlem
Försök ställa frågor som inte kan besvaras med "ja" eller "nej". Planera dem i förväg med följdfrågor.
Citera
2020-04-14, 22:34
Medlem
Du är ju inte där för att skapa vänner direkt eller hur? Du är där för att arbetsträna. Om du tänker tanken att du måste passa in på det sociala riskerar det att du mår dåligt istället för att du inte uppfyller deras krav. Nä, det är viktigare att arbetsträna enligt mig. Du kan istället gå på krogen och träffa folk där.
Senast redigerad av Xxrudeacidxx 2020-04-14 kl. 22:35. Anledning: Rättelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in