2020-04-14, 09:40
Medlem
Vet ja måste lämna in bilen.. men tänkte bara fråga ifall nån vet va de kan va? Har något konstigt ljud vid gaspå drag låter typ som nån jävla traktor nästan 2.4d är det men kan avgassystemet läcka? Katalysator? Tycker bilen låter normalt när jag kör normalt typ i 100 å håller normalt på gase
Citera
2020-04-14, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixen70
Vet ja måste lämna in bilen.. men tänkte bara fråga ifall nån vet va de kan va? Har något konstigt ljud vid gaspå drag låter typ som nån jävla traktor nästan 2.4d är det men kan avgassystemet läcka? Katalysator? Tycker bilen låter normalt när jag kör normalt typ i 100 å håller normalt på gase

Utan att ha hört ljudet så tipsar jag om att läckage på avgassystem, eller grenrör kan ge sådana ljudfenomen. Har du testat att stå still och trampa till på gasen och kan höra samma ljud då med?

Testa att på tomgång hålla för avgasutblåset bak, samtidigt som du lyssnar runt, under bilen etc efter ljud/ljudet. Två personer och lyft är ingen dum idé....
Citera
2020-04-14, 10:27
Medlem
Pilletants avatar
Du har köpt en dieselbil det är det som är felet.
Citera
2020-04-14, 10:40
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Varför tror du att något är fel? Har inte bilen låtit så tidigare?
Du kanske skulle ha köpt en T4F i stället?
Citera
2020-04-14, 17:12
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Tycker iofs att Volvos dieselfemmor har ett väldigt trevligt ljud, men som någon gammal Perkins ska dom ju förstås inte låta.
T.ex. Ett dåligt motorfäste kan göra att vibrationerna letar sig in som oljud i kupén.
Citera
2020-04-14, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeAreMotorhead
Tycker iofs att Volvos dieselfemmor har ett väldigt trevligt ljud, men som någon gammal Perkins ska dom ju förstås inte låta.
T.ex. Ett dåligt motorfäste kan göra att vibrationerna letar sig in som oljud i kupén.

Var å felsökt idag så vette fan inget lekage i avgasystemet inget fel på turbon, fin olja dom kollade typ allt förutom det tror jag inte dom kollade. hur vet man det då? kan något hända?
Citera
2020-04-14, 19:09
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Var å felsökt idag så vette fan inget lekage i avgasystemet inget fel på turbon, fin olja dom kollade typ allt förutom det tror jag inte dom kollade. hur vet man det då? kan något hända?

Et videoklipp skulle underlätta
Citera
2020-04-15, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeAreMotorhead
Et videoklipp skulle underlätta

Låter typ inget som vanlig diesel bil när jag öppnar fönstret men när fönstrerna är stängd låter det lite som ett klonkade ljud vette fan men det låter typ bara när jag accelerar hur skaja ladda upå klippet?
Citera
2020-04-15, 21:15
Medlem
WeAreMotorheads avatar
Citat:
Låter typ inget som vanlig diesel bil när jag öppnar fönstret men när fönstrerna är stängd låter det lite som ett klonkade ljud vette fan men det låter typ bara när jag accelerar hur skaja ladda upå klippet?

Youtube t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in