• 1
  • 2
2020-04-14, 17:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejda
Jo jag har också sett folk som skriver att de lånar kompisens konto då de inte har ett eget konto.

Jag har också sett användare som inte är öppna. Men om man forskar kring användaren och dess trådstarter och inlägg kan man se att det är flera personer som använder kontot. T.ex. i en trådstart är användaren en kvinna som jobbar som brevbärare. I en annan trådstart är det en man som jobbar som kock.

Det behöver inte vara två personer. Det finns många troll som utger sig för att vara än det ena och än det andra trots att det är en och samma person.
Citera
2020-04-14, 17:33
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Nu blev jag nyfiken. Nu bor jag ensam. Men låt oss säga att jag bor med min flickvän. Min flickvän blir bannlyst från flashback, men inte jag, så jag fortsätter använda flashback som vanligt. Dock vet inte jag att hon har ett konto på flashback och hon vet inte att jag har ett konto. Finns det inte en risk här att anonymiteten röjs? Först blir flickvännen bannlyst och kort efter blir även jag bannlyst av den enkla orsaken att vi använder samma IP-adress.

om din tjej blir bannad så ser jag inte varför du skulle bli det? lär ju knappast hända automatiskt för att ni delar samma IP adresser.... man blir avstängd när man bryter mot regler eller om man missbrukar flertalet konton osv..

så du kan simma lugnt, din anonymitet kvarstår.
Citera
2020-04-15, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det behöver inte vara två personer. Det finns många troll som utger sig för att vara än det ena och än det andra trots att det är en och samma person.