• 1
  • 2
2020-04-14, 17:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejda
Jo jag har också sett folk som skriver att de lånar kompisens konto då de inte har ett eget konto.

Jag har också sett användare som inte är öppna. Men om man forskar kring användaren och dess trådstarter och inlägg kan man se att det är flera personer som använder kontot. T.ex. i en trådstart är användaren en kvinna som jobbar som brevbärare. I en annan trådstart är det en man som jobbar som kock.

Det behöver inte vara två personer. Det finns många troll som utger sig för att vara än det ena och än det andra trots att det är en och samma person.
Citera
2020-04-14, 17:33
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Nu blev jag nyfiken. Nu bor jag ensam. Men låt oss säga att jag bor med min flickvän. Min flickvän blir bannlyst från flashback, men inte jag, så jag fortsätter använda flashback som vanligt. Dock vet inte jag att hon har ett konto på flashback och hon vet inte att jag har ett konto. Finns det inte en risk här att anonymiteten röjs? Först blir flickvännen bannlyst och kort efter blir även jag bannlyst av den enkla orsaken att vi använder samma IP-adress.

om din tjej blir bannad så ser jag inte varför du skulle bli det? lär ju knappast hända automatiskt för att ni delar samma IP adresser.... man blir avstängd när man bryter mot regler eller om man missbrukar flertalet konton osv..

så du kan simma lugnt, din anonymitet kvarstår.
Citera
2020-04-15, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det behöver inte vara två personer. Det finns många troll som utger sig för att vara än det ena och än det andra trots att det är en och samma person.

Jag tror att det finns många användare som slänger ut villospår, även jag. Detta för att folk går in på flashback, läser och sedan känner dem igen en story varpå de börjar snoka kring användaren och hittar fler tecken på att användaren är deras arbetskamrat Pelle. Då kan en användare lägga ut villospår och utge sig för att vara budbilsförare i en tråd, homosexuell i en annan tråd, troende i en annan tråd. Några veckor senare startar användaren en seriös tråd om förhållandet med sin fru som håller på att gå åt skogen. Uppmärksamma användare flikar in i tråden; ”men du var ju homosexuell i en annan tråd för några veckor sedan?” Och vips skriker folk TROLL TROLL TROLL.

Så det behöver nödvändigtvis inte vara ett troll. Det kan helt enkelt bara vara så att användare kastar ut villospår just för att behålla anonymiteten.
Citera
2020-04-15, 13:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag tror att det finns många användare som slänger ut villospår, även jag. Detta för att folk går in på flashback, läser och sedan känner dem igen en story varpå de börjar snoka kring användaren och hittar fler tecken på att användaren är deras arbetskamrat Pelle. Då kan en användare lägga ut villospår och utge sig för att vara budbilsförare i en tråd, homosexuell i en annan tråd, troende i en annan tråd. Några veckor senare startar användaren en seriös tråd om förhållandet med sin fru som håller på att gå åt skogen. Uppmärksamma användare flikar in i tråden; ”men du var ju homosexuell i en annan tråd för några veckor sedan?” Och vips skriker folk TROLL TROLL TROLL.

Så det behöver nödvändigtvis inte vara ett troll. Det kan helt enkelt bara vara så att användare kastar ut villospår just för att behålla anonymiteten.

Ja, precis som jag sa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in