• 1
  • 2
2020-04-13, 21:48
Medlem
Min farmor fyller 96 och har långtgående sjukdom kommer inte att överleva. Min far har prostatacancer. Har inte kunnat sett honom på månad. är fult medveten att vi kommer inte klara os så här. Vi måste få ett svar på varför för vi måste vi få någon rättning i detta. Vi människor är ett flock djur och kan kan inte klara oss utan någon vi är beroende av andra för att överleva.. Går inte utanför dörren mer än till butiken.

Jag är själv isolerad och pluggar på distans, det går, men min hjärna bryts sönder..

SNÄLLA HJÄLP MIG.
Citera
2020-04-13, 22:06
Medlem
spyder123s avatar
Psykologi: allmänt --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2020-04-13, 22:11
Medlem
Jag har ingen omkring mig, har en ända vän.. Ingen annan. Efter många hårda val som jag gjort i mitt liv..

Är ensam i en större stad och jag känna inte någon.. Jag har aldrig känt mig så hopplös som nu.
Citera
2020-04-13, 22:11
Medlem
Jag tycker otroligt synd om dig, farmor och pappa. Ni är i en hemsk situation. Det hade varit hemskt utan covid och isolering, nu är det ännu hemskare.

Det här kommer att gå över och ta slut. När kan ingen säga, men det kommer ta slut.

Du kommer klara dig igenom det här. Det är- och kommer vara jättesvårt. Det kanske blir värre innan det blir bättre, men du kommer att klara det. Det är kris nu, en stor kris, de flesta av oss har det svårt och vi måste alla vara så starka vi kan nu.

Tveka inte att ringa 1177 och be om hjälp. Du är i ett svårt läge och det finns stöd och hjälp att få. Förklara vad du skrev här i tråden.

Ta hand om dig, medmänniska.
Citera
2020-04-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Jag tycker otroligt synd om dig, farmor och pappa. Ni är i en hemsk situation. Det hade varit hemskt utan covid och isolering, nu är det ännu hemskare.

Det här kommer att gå över och ta slut. När kan ingen säga, men det kommer ta slut.

Du kommer klara dig igenom det här. Det är- och kommer vara jättesvårt. Det kanske blir värre innan det blir bättre, men du kommer att klara det. Det är kris nu, en stor kris, de flesta av oss har det svårt och vi måste alla vara så starka vi kan nu.

Tveka inte att ringa 1177 och be om hjälp. Du är i ett svårt läge och det finns stöd och hjälp att få. Förklara vad du skrev här i tråden.

Ta hand om dig, medmänniska.

Tack för ditt svar ! Vi kommer att komma igenom det här
Citera
2020-04-13, 22:21
Medlem
TA bort har en doubleheader två 2 trådar
Citera
2020-04-13, 22:57
Medlem
jag har inga vänner och aldrig haft någon flickvän. Inga problem .. Ensam vänjer man sig vid. Jag har inte påverkats för fem öre av corona.. allt är som förut för min del.
Citera
2020-04-13, 23:04
Medlem
Yllevantars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
jag har inga vänner och aldrig haft någon flickvän. Inga problem .. Ensam vänjer man sig vid. Jag har inte påverkats för fem öre av corona.. allt är som förut för min del.

Aye det är sunt att vara ensam. Då behöver man inte göra någon annan besviken och man har bara sig själv att beskylla. Känns som det enda rätta i livet.
Citera
2020-04-13, 23:07
Bannlyst
ähh.. själv har man bott ensam utan att gå ut på över flera månader förr i tiden.. man ser så mycke gnäll från folk nu..men de är bra att härdas lite .. de är trevligt för mig att ha frugan hemma.. men skulle lätt kunna sitta själv.. hehe.. med internet klarar man sig långt ..

annat är de väl med gamlingarna såklart.. men vi som är lite yngre är de inte så jävla synd om.. hehe.. .. nu får ni ett smakprov iallafall på hur vissa lever i vanliga fall också.. .. speciellt under 90-talet var ja ganska isolerad pga spriten.. men de är inte så farligt.. ..

PM:a mig om ni vill diskutera livet.. ja dömer ej o är en trevlig karl..hehe..

Mvh Johan
Senast redigerad av Kyz 2020-04-13 kl. 23:14.
Citera
2020-04-13, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyz
ähh.. själv har man bott ensam utan att gå ut på över flera månader förr i tiden.. man ser så mycke gnäll från folk nu..men de är bra att härdas lite .. de är trevligt för mig att ha frugan hemma.. men skulle lätt kunna sitta själv.. hehe.. med internet klarar man sig långt ..

annat är de väl med gamlingarna såklart.. men vi som är lite yngre är de inte så jävla synd om.. hehe.. .. nu får ni ett smakprov iallafall på hur vissa lever i vanliga fall också.. .. speciellt under 90-talet var ja ganska isolerad pga spriten.. men de är inte så farligt.. ..

PM:a mig om ni vill diskutera livet.. ja dömer ej o är en trevlig karl..hehe..

Mvh Johan

Tack Johan!

Önskar att jag också lämnat stan. Men är fast tills jag får i hop en ekonomi.. Vill ha en stuga ute i ingenstans och helst 10 mil till närmsta granne. Var ordentligt på allting framtills sen mina vänner började falla över på grund av överdoser.. 7-8st på 10år.. Men det som påverkade mig mest var en kvinna jag haft kontakt med i många år, hon försvann 2013. Där efter blev allt kaos.
Citera
2020-04-13, 23:54
Medlem
Swe1227s avatar
Får du inte träffa din farmor?

Jag själv har inte märkt av coronan. Jag träffar mycket mer folk och mer fester nu än precis innan coronan kom. Träffar också mor och far varje helg+ äldre släktingar.
Citera
2020-04-14, 00:40
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoPeX-C
Jag har ingen omkring mig, har en ända vän.. Ingen annan. Efter många hårda val som jag gjort i mitt liv..

Är ensam i en större stad och jag känna inte någon.. Jag har aldrig känt mig så hopplös som nu.
Jag ska ge dig ett väldigt bra råd det är ärligt talat bara du själv som kan ta dig ur detta.
Jag har en bra vän jag är hans enda vän han hade trasig bakgrund som du troligen.
Jag sa till honom ändra din livsstil tänk på dig själv gör revolution.
Sedan så bjöd jag in honom till Asien för att han skulle kunna koppla av.
Allting slutade med att han flyttade hit och är granne med mig nu och har massa vänner.
Folk i Asien är inte så dömande som de tyvärr är i Sverige.Om man nu har gjort några felsteg
så bekommer det ingen här.Jag kan tänka mig det måste vara hemskt i din situation hoppas du
kan reda ut detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in