• 1
  • 2
2020-04-13, 14:58
Medlem
Jag bara måste lägga av med spriten. Nu är vi uppe i snart 2 mån med drygt en halv liter starksprit per dag. Utvecklat tolerans sjukt snabbt. Så jag funkar nästan som vanligt men då och då ett skönt ludd i huvudet.

Om jag tar sista klunkarna nu, vad har jag att vänta? Har inga droger att ta. Hade sååå önskat att jag hade Stesolid. Har oxycodon men det hjälper inte mot detta?!
Citera
2020-04-13, 15:06
Medlem
TheJackets avatar
En avtändning och mental terror är vad du har att vänta
Citera
2020-04-13, 15:06
Medlem
sfrges avatar
Ta dig till tillnyktringsenheten om det finns nån där.
Det kommer att underlätta. Du kommer att få ett litet helvete. Skakningar, darrningar och svettningar. Risken finns att du kommer att få hörselhallucinationer också. Att du hör saker som inte finns. Inget farligt egentligen men otäckt.
Ångesten kommer också att vara total.
Citera
2020-04-13, 15:07
Det kommer underlätta med oxy men det är Sobril eller stesolid som hade varit det mest optimala. Det motverkar ev dille och kramper..

Ju yngre o frisk du är så är det självklart mindre risk. Pröva och se annars får du ta in på någon beroende enhet om du blir allt för dålig.

lycka till
Citera
2020-04-13, 15:09
Medlem
Har du ätit ordentligt under tiden? (troligtvis inte)
För delar av skakningar kommer av att kroppen saknar en del viktiga vitaminer/mineraler osv.

Trappa ner är mitt förslag. Köp ett 6-pack folköl och zippa på under första och andra dygnet. Acceptera att du blir skakig, men det går om du trappar ner rätt och äter ordentligt över på 1-2 dygn. Sen kommer sömnlöshet och med det rastlöshet och irritation som ett brev på posten, men det är inget du inte kan stå ut med. I tunga kretsar så är det inga extrema mängder du konsumerat, även om det låter otroligt.

Rent fysiskt/medicinskt så försvinner abstinensen efter alkohol efter 4-8 dagar beroende på hur länge och vilka mängder samt allmänkondition. (som jämförelse så sitter abstinens efter socker i mellan 2-4 veckor rent kroppsligt).

Isolerad som vi är nu, så är den mentala biten det tunga - om du låter det ta överhand. Ta med mobilen och promenera. Passa på att ta kort på saker du aldrig tänkt på, helt enkelt så hamnar du då i andra tankar och glömmer i allt längre stunder bort att du saknar avdomningen som du sökt av spriten.

Ang läkemedel så byt helst inte ut en drog mot en annan. låter cyniskt men många har fastnat i beroende av diverse SSRI-preparat där abstinensen när de försökt sluta är många gånger värre. Visserligen fungerar du arbetsmässigt, får och kan köra bil men ser inte det som nåt bra alternativ.
Citera
2020-04-13, 15:21
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Jag gick loss på 12 stora burkar starköl och 35 cl ren sprit dagligen i 9 månader och det var ingen rolig historia att sluta .. Se till att du har snabba kalorier hemma som är lättkonsumerat. Du kommer vilja röra på dig minimalt då frossa,skakningar och svett kommer vara dina vänner de närmsta dagarna.

Krya på dig.
Citera
2020-04-13, 15:24
Medlem
kasperwolfgangs avatar
Som tidigare talare säger....Trappa ner med folköl. ett 6pack räcker nog inte men .. försök hålla dig på banan med ett 6pack max om dagen
Citera
2020-04-13, 15:29
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Övriga droger --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2020-04-13, 15:37
Medlem
Ni är fan bäst!!
Utan att döma ger ni mig råd och gör att lusten att dö minskar.

I detta "härliga kalas" ska jag lyckas dölja det från sambo och barn. Sambon har varit hemma sjukskriven en längre tid och barnen går på fsk. Sambon har aldrig ens rökt. Och skulle han veta om detta så skulle han lämna mig direkt.

Så jag behöver ta mig igenom detta och ändå funka lite normalt. Typ kunna skylla på en jävligt förkylning. Men som det är just nu vaknar jag runt 4 och är otroligt abstinens. Svettas, skakar, ångest, krypningar.

Hade jag varit singel Så Hade jag vänt mig dit. Fått Stesolid som tar udden av allt.
Jävla Stesolid, skulle ge vad som helst för några dagars hjälp.

Finns det nåt annat som kan funka? Jag har typ Theralen och oxy. Och ska lyckas hålla det hemligt. Fan ta mig!
Citera
2020-04-13, 15:53
Medlem
invisuss avatar
Knepigt nog så är sluta rakt av inget att rekomendera, vet du om du har lätt att krampa?
Citera
2020-04-13, 15:56
Medlem
Intressant nog kan jag säga att jag krängt kolhydrater. Mycket mer än vad jag brukar. Blir sååå hungrig. Pasta, nudlar, chips o.s.v. Sånt jag aldrig äter i denna mängd.
Citera
2020-04-13, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invisus
Knepigt nog så är sluta rakt av inget att rekomendera, vet du om du har lätt att krampa?
Ja tyvärr. Tog vad fan det nu heter, en gång, för att testa och föll stenhårt i golvet och fick hjärnskakning. Fattar inte att jag glömt vad det heter. Nåt som många tar där de varnar för just detta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in