2020-04-12, 23:56
Medlem
köksgolvet va vidrigt .. så tänkte det va lika bra att använda klorin.. Fyllde en spann med varmvatten och hällde i ca 1 dl klorin .. den va ganska skitig sen förut. Efter några sekunder började det bubbla som kolsyra ungefär och blev ett vitt skum på ytan .. Klorlukten va fan extrem ..brände i ögonen och jobbigt att andas ..haha .. öppnat alla fönster. Vad hände egentligen? ? Aldrig råkat ut för det innan .. Va tvungen att hälla ut skiten i vasken sen springa ut på balkongen samtidigt som jag höll andan.
Kan det berott på rester av något gammalt rengöringsmedel i spannen? tror bara jag haft diskmedel eller tvättmedel i den? Eller blivit nån reaktion med den ännu äckligare golvmoppen som stod i? Tänkte om jag använder klorin kanske den slutar lukta illa också..
Har röda ögon nu dessutom...
Citera
2020-04-12, 23:59
Bannlyst
du har inte haft kaustiksoda /propplösare i hinken före ?
Citera
2020-04-13, 00:07
Medlem
sommarlovs avatar
Blanda aldrig klorin med syra, av uppenbara skäl!
Citera
2020-04-13, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skorpionking
du har inte haft kaustiksoda /propplösare i hinken före ?
njae .. målarsoda däremot ..vet inte om det är något liknade .. försökte tvätta bort tjära som runnit på dörrarna och skåpsluckor .. .. Men det är nog 3 månader sen.. kedjerökare som bodde här förut.
Citera
2020-04-13, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
njae .. målarsoda däremot ..vet inte om det är något liknade .. försökte tvätta bort tjära som runnit på dörrarna och skåpsluckor .. .. Men det är nog 3 månader sen.. kedjerökare som bodde här förut.

där har du nog problemet inte nyttigt att andas in , blir vatten i lungorna
Citera
2020-04-13, 00:12
Medlem
Målarsoda är basiskt så där har du det.
Citera
2020-04-13, 00:18
Medlem
F.B.Dases avatar
Om man häller kaustiksoda i klorin får man en rätt kraftig reaktion som frigör kloret i klorin som klorgas. Inte så lämpligt i ett slutet utrymme.
Citera
2020-04-13, 00:32
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Inte att leka med ,lyckades med det oxå för ett par år sedan. Ring VC om du får andnöd som jag fick. Kemisk lunginflammation och sen andas in ånga med adrenalin som gör att men blir speedad som en kanin.-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in