• 2
  • 3
2020-04-13, 01:33
Medlem
Man blir lugn och harmonisk av att gå i skogen och göra medveten-närvaro-övningar samtidigt. Så att man lägger märke till allt man ser omkring sig och fullständigt låter sig slukas upp av det, eller allt man hör och känner doften av i skogen. Kanske ett mer banalt tips än vad du är ute efter egentligen. Men det är väldigt lugnande iallafall.

Annars beror det kanske på varför du känner dig förändrad, om det är depression, utbrändhet, trauman eller om det är existentiella frågor, att man omvärderat saker och därför förlorat en mening som innan fanns?
Citera
2020-04-14, 04:22
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Vill bli mig själv igen, vill vara glad och lycklig och leva i nuet igen. Hur tar man sig dit?
Känner mig vilsen och förvirrad. Har förlorat kontakten med mitt varande och inre lugn som en gång fanns där.

TS! Kan du peka på vad det är som har gjort dig vilsen och förvirrad?
Vilsenhet och förvirring skapar oro och grubblerier. Oro och grubblerier gör att lyckokänslor blir svårnådda.
Citera
2020-04-14, 04:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -a-l-e-x-i-a-
Vilsenhet och förvirring skapar oro och grubblerier. Oro och grubblerier gör att lyckokänslor blir svårnådda.

ofta kan det vara en ren livssituation man inte tar sej ur , total hopplöshet som förmörkar allt och man hittar ingen metod att bearbeta , då tankarna bara lopar

enkla bekymmer , men som ställer till ett elände för individen
Citera
2020-04-14, 04:39
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skorpionking
ofta kan det vara en ren livssituation man inte tar sej ur , total hopplöshet som förmörkar allt och man hittar ingen metod att bearbeta , då tankarna bara lopar

enkla bekymmer , men som ställer till ett elände för individen

Så rätt! Men du skriver "enkla bekymmer". Jag behöver nog invända mot det för det rör sig ju inte om "enkla bekymmer" då effekterna blir så svåra och tunga. Men "total hopplöshet" är sällan hopplös, ofta finns det saker att göra, ta itu med.
Citera
2020-04-14, 04:46
Bannlyst
Citat:
Så rätt! Men du skriver "enkla bekymmer". Jag behöver nog invända mot det för det rör sig ju inte om "enkla bekymmer" då effekterna blir så svåra och tunga. Men "total hopplöshet" är sällan hopplös, ofta finns det saker att göra, ta itu med.

menar att i grunden så är det nog ofta rätt enkla bekymmer , men man har inte hittat rätt verktyg att lösa de , och då har de fått växa till sej under tid till hopplöshet ,

total hopplöshet är när du börjar inse att problemet inte går att lösa hur du än gör , där gäller det att se klart på hela problemets händelseförlopp och inte på detaljer som många gör ,
lösningen där är att acceptera vad som hänt och försöka att bara gå vidare och att aldrig hamna i samma situation igen
Citera
2020-04-14, 04:58
Bannlyst
allmäna tipset från mej att kunna läka sej , är att försök att inte älta allt skit ånda in i evigheten
försök att se klart på problemet , lös det om det går och sen gå sen vidare med livet

inteligenta har den vanan att tänka för mycket för ofta , och det leder till elände i bland
acceptera att ni inte är ofelbara , misstag görs i bland och det blir lärdom för livet typ

se mer frammåt i livet , än ni ser tillbaka på allt som hänt , så kommer måendet bli bättre
Citera
2020-04-14, 23:29
Medlem
Citat:

Vet ej, alla motgångar har gjort att jag blivit utmattad och förlorat mig själv. Har tidigare varit den starka personen som alla sett upp till och viljat vara kring. Brukade vara positiv och glad, just nu känner jag mig bara nedstämd och trött jämnt..
Citera
2020-04-15, 00:26
Medlem
-a-l-e-x-i-a-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Vet ej, alla motgångar har gjort att jag blivit utmattad och förlorat mig själv. Har tidigare varit den starka personen som alla sett upp till och viljat vara kring. Brukade vara positiv och glad, just nu känner jag mig bara nedstämd och trött jämnt..

Motgångar kan verkligen förändra. Och ja, människor ser ofta upp till andra människor som inte verkar ha motgångar. Naturligt såklart...men sorgligt när man befinner sig i en stor svacka och känner av hur dynamiken förändras. Hur kan du tackla dina motgångar? Förändra din situation?
Citera
2020-04-15, 00:32
Medlem
Har efter att jag sabbat mitt liv totalt insett vad man ska göra för att bli genuint lycklig.
Undvika rus som droger, alkohol, porr. meditera, ägna sig åt intressen, träna fysiskt, social stimulans. Äta REN och bra mat med mycket antioxidanter.

Tro mig du kommer att nollställa din hjärna till att bli som när du var barn. En inre harmoni och små saker ger lycka. När du är redo så försöker du öppna upp dig för att hitta kärleken. Kärlek är bland det mest starka som finns. Dock kan det även ställa till med en helvetes massa skit så man får vara försiktig.
Citera
2020-04-16, 02:52
Medlem
Citat:
Motgångar kan verkligen förändra. Och ja, människor ser ofta upp till andra människor som inte verkar ha motgångar. Naturligt såklart...men sorgligt när man befinner sig i en stor svacka och känner av hur dynamiken förändras. Hur kan du tackla dina motgångar? Förändra din situation?

Jag vet inte, förmodligen försöka lära sig av sina misstag. Hur finner man glädjen igen när inget tycks stimulera?
Känner mig inte levande längre :/
Citera
2020-04-16, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zenshy
Har efter att jag sabbat mitt liv totalt insett vad man ska göra för att bli genuint lycklig.
Undvika rus som droger, alkohol, porr. meditera, ägna sig åt intressen, träna fysiskt, social stimulans. Äta REN och bra mat med mycket antioxidanter.

Tro mig du kommer att nollställa din hjärna till att bli som när du var barn. En inre harmoni och små saker ger lycka. När du är redo så försöker du öppna upp dig för att hitta kärleken. Kärlek är bland det mest starka som finns. Dock kan det även ställa till med en helvetes massa skit så man får vara försiktig.

Tack för råden, ska göra mitt bästa <3
Citera
2020-04-16, 02:57
Medlem
Försök att inte ta dig själv och alla andra så på allvar. Att göra detta är som döden och det är deprimerande.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in