• 1
  • 2
2020-04-12, 21:17
Medlem
Vill bli mig själv igen, vill vara glad och lycklig och leva i nuet igen. Hur tar man sig dit?
Känner mig vilsen och förvirrad. Har förlorat kontakten med mitt varande och inre lugn som en gång fanns där.
Citera
2020-04-12, 21:22
Bannlyst
man tar ett litet litet steg åt rätt håll varje dag , tillslut så känns livet rätt ok
Senast redigerad av skorpionking 2020-04-12 kl. 21:28.
Citera
2020-04-12, 21:24
Medlem
Se det som en utmaning, och sen är det de där vanliga äta/träna/sova/rutiner/osv-rätt. Gillar sådana där nedgångar, inte när man är i dem och inte minns varför man är där, men sen när man har kommit över det längtar man tillbaka.
Citera
2020-04-12, 21:30
Bannlyst
många ska nog fixa alla sina problem på samma gång , och då blir det omöjligt och övermäktigt

en sak i taget , ett steg !!!!!!
Citera
2020-04-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Se det som en utmaning, och sen är det de där vanliga äta/träna/sova/rutiner/osv-rätt. Gillar sådana där nedgångar, inte när man är i dem och inte minns varför man är där, men sen när man har kommit över det längtar man tillbaka.
Va? Längta tillbaka till när allt kändes skit? Låter konstigt. Så jag skulle alltså längta efter när jag svälte mig själv av ångest osv?

Vet inte hur du ska göra riktigt ts, mer än ta hand om dig, stressa inte. Var snäll mot dig själv och försök var din egna bästa vän.
Citera
2020-04-12, 21:31
Medlem
Man lever efter devisen att "my body is my temple"
Citera
2020-04-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronettt
Va? Längta tillbaka till när allt kändes skit? Låter konstigt. Så jag skulle alltså längta efter när jag svälte mig själv av ångest osv?

Vet inte hur du ska göra riktigt ts, mer än ta hand om dig, stressa inte. Var snäll mot dig själv och försök var din egna bästa vän.

Uppskattar du inte livet på ett helt annorlunda vis idag då? Känns inte allting mycket enklare? Hur svårt och tungt det än är så känns det ändå inte så illa? Det känns som man utvecklas mycket mindre som människa när man är hundra än när man inte är det, när man är färdig och det inte finns något mer att göra får man börja om.
Citera
2020-04-12, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Uppskattar du inte livet på ett helt annorlunda vis idag då? Känns inte allting mycket enklare? Hur svårt och tungt det än är så känns det ändå inte så illa? Det känns som man utvecklas mycket mindre som människa när man är hundra än när man inte är det, när man är färdig och det inte finns något mer att göra får man börja om.
Aha du menar så. Lät som du menade att man saknar hur det var då.
Citera
2020-04-12, 21:40
Medlem
krautbrains avatar
För mig hjälper acceptans. Acceptans för det som hänt, acceptans för hur världen är, acceptans för vem jag är. Finns en terapiform som heter ACT där du kan lära dig acceptans och mycket självhjälpsböcker. För mig har det varit väldigt kraftfullt men det tar tid.
Citera
2020-04-12, 21:40
Medlem
man sätter upp mål vad man vill med livet samt spaltar upp vad som gör en lyckling..sedan gör man en plan hur man ska nå sina mål, sen verkställer man planen!
Citera
2020-04-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronettt
Aha du menar så. Lät som du menade att man saknar hur det var då.

På sätt och vis så menar jag just det, annars blir liksom livet ingen utmaning.
Emellanåt bör man åtminstone känna på hur det är att ha det lite svårt.
Citera
2020-04-12, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barre
man sätter upp mål vad man vill med livet samt spaltar upp vad som gör en lyckling..sedan gör man en plan hur man ska nå sina mål, sen verkställer man planen!

kass plan !!

allt går inte att fixa liksom , ska finnas förutsättningar för vissa grejer ochså , och finns det inte så lär man ta en annan väg /plan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in