Godkväll, jag har sedan 2 veckor tillbaka haft problem med min hals. Mina symptom är följande:
klump i halsen, svårt och jobbigt att svälja, minskad aptit. Jag var på vårdcentralen hos en läkare då jag var orolig för det västa scenariot, alltså cancer av något slag. Läkaren trodde inte att det var någon chans alls för det vilket är lättande, jag är bara 19 år kan vara värt att förtydliga. Mitt halsproblem kom i samband med att jag svalde en för stor bit knäckebröd för två veckor sedan men knäckebrödet kan ju omöjligen sitta kvar utan jag måste ha någonting annat, det känns som att en slemklump sitter i halsen. Jag har läst mycket på nätet och dragit slutsatsen att det kan vara allt från Globus till cancer i svalget osv. Jag har ingen smärta utan mer sväljningssvårigheter och det som nämnts ovan. Jag är inte stressad men kan tendera att få panik attacker ibland som jag bland annat fick när jag svalde knäckebröds biten felaktigt. Skulle uppskatta ifall någon här på FB kan ge mig ett svar på vad detta problem kan bero på, har någon upplevt samma sak och haft liknande symptom? Det här driver mig till vansinne

men någonting som faktiskt har hjälpt är att sträcka ut tungan så långt det bara går, läste på internet att detta gör att musklerna i halsen blir mer avslappnade, kan det vara något fel med muskelspänningen i min hals kanske?