2020-04-13, 10:26
Medlem
Pedofilgubben var väl tvungen att fördriva tiden i coronaisoleringen Tror det sitter och trycker väldigt många pedos uppe i Norrland.
Citera
2020-04-13, 12:27
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contemplate
Pedofilgubben var väl tvungen att fördriva tiden i coronaisoleringen Tror det sitter och trycker väldigt många pedos uppe i Norrland.
Japp. Norrland är den perfekta stormen när det kommer till att fostra sinnesjuka pedofiler. Växer upp i ingenmansland där det är kolsvart större delen av året, pappan super och slår dom som små, när de blir vuxna super de själva och sitter i sin ensamhet och sjunker djupare i sitt eget fördärv.
Citera
2020-04-13, 12:33
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Låter onekligen som någon svagbegåvad, med intellektuell funktionsnedsättning.

Är väll mer regel än undantag med ett begåvningshandikapp verkar det som. Har ingen källa mer än flashbacks egna Peddokändisar samt Chris Hansen program.

Som tidigare påpekat personer med pedofili som döms för brott borde vårdas på obestämd tid. Precis som den där gubben som satt 50 år på hispan tills han dog För mig får dom gärna lagad (landstings) mat rena lakan och terapi. Men inget internet eller obevakade permissioner någonsin. Samt medicinering inom sluten vård, så vitt jag vet är det endast s.k kemisk kastrering som funkar idagsläget
Senast redigerad av Trevligt.konto 2020-04-13 kl. 12:40.
Citera
2020-04-13, 13:05
Medlem
Jag antar att det inte är mr kuk från trolljägarna utan en annan person som är gm?
Citera
2020-04-13, 21:21
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

/Mod
Citera
2020-04-13, 23:13
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Japp. Norrland är den perfekta stormen när det kommer till att fostra sinnesjuka pedofiler. Växer upp i ingenmansland där det är kolsvart större delen av året, pappan super och slår dom som små, när de blir vuxna super de själva och sitter i sin ensamhet och sjunker djupare i sitt eget fördärv.

Vilket skitsnack.

De flesta pedofilerna och sexförbrytarna finns söder om Dalälven. Där samlas all skit.
Citera
2020-04-13, 23:55
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Finns det statistik för pedofiler/folk som blir påkomna med "burkarna" fulla av filmer/bilder med pedofilliga anknytningar? Hur ser det procentuellt ut: hamnar de på kåken eller hispan i första hand, eller blir det mer 50-50 tro? Jag tänker mig, och föreställer mig att det finns ett tämligen brett spektra på brottslingar i det vida ämnet? Givetvis spelar väl brottets grovhet och Karaktär in i sammanhanget, men jag gissar friskt på att merparten av dessa män är klassiska #hemmasittare#, vilka inte gör en fluga förnär utomhus. Min känsla är att de mest sitter på kammaren och nagelfara bilderna och upplever gammal ångest, trauman och utsatthet/utanförskap.

Vård på obestämt tid, känns väl rimligast för dessa?

Man får ej förglömma, att det finns många män som "grottar" ner sig i dessa osmakliga ämnen; för att på eget bevåg försöker bearbeta sina egna övergrepp från barndomen. Väldigt vanligt. Jag skulle vilja påstå att en stor majoritet av nätpedofilerna där ute, inte är någon större fara för någon annan än sig själva. Egentligen. Även, om det så klart är fel (i många led) att sprida bilder/filmer på oskyldiga minderåriga offer till likasinnade. Det är lätt att glömma personen bakom pedofilen (även om det inte skall ses som förmildrande på straffskalan)....luddigt skrivet kanske. Hoppas någon förstår vart jag medar i grunden.

Jodå, det finns en herrans massa artiklar och utredningar där man försökt nysta i vad som driver dessa personer, vad som skiljer dem åt, vad de har för gemensamma nämnare, osv. Tyvärr har jag inga källor att bidra med på rak arm eftersom det var ganska länge sedan jag skummade igenom delar av det materialet, men det är bara att googla om det är av intresse.

Vad jag vill minnas från diverse utredningar är dock att, den relativt populära, teorin om att förövare ofta själva är offer har ganska lågt vetenskapligt stöd, även om det säkerligen förekommer.

Exakt vad, om något, man kommit fram till när det gäller folk som samlar på material av det slag den här tråden handlar om minns jag inte, men om man får gissa lite så skulle jag tro att gruppen, utöver faktiska pedofiler, även rymmer en del "porrmissbrukare", dvs. personer som i sin "porrkonsumtion" söker efter grövre och grövre material. Har en sådan person redan betat av piskor, avföring och hästkukar så är steget kanske inte så långt till något som polisen är intresserad av. Dessa "samlare" kanske inte utgör någon fara för faktiska barn, men att skilja dem från den kategori som faktiskt utgör en fara torde vara så gott som omöjligt innan man fått tag i dem.

Vad som drev just denna 40-åring är väl egentligen lika svårt att säga utan att ta del av förundersökningen (och helst lite läkarutlåtanden därtill). Däremot kan jag nog hålla med om att något inte verkar stå rätt till om reaktionen efter att man blivit påkommen med hårddisken full av olagligheter är ilska mot polisen och uttalanden om att ens dator är "hela ens liv".

Om nu ens dator verkligen är "hela ens liv" kanske vi åtminstone kan utesluta större socialt umgänge, prima karriär, äktenskap och fullt fungerande familjeliv?
Citera
2020-04-14, 00:36
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Namn?
Citera
2020-04-14, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Lite kuriosa så på högsäkerhetsfängelset Saltvik i Härnösand sitter inte en enda norrlänning. Däremot mestadels folk från Stockholm som både hedersmördat frun sin, huggit ihjäl sin kompis på fyllan och skjutit ihjäl gängledare. Lite blandad kompott.
Citera
2020-04-14, 06:49
Medlem
A-torps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavssons
Lite kuriosa så på högsäkerhetsfängelset Saltvik i Härnösand sitter inte en enda norrlänning. Däremot mestadels folk från Stockholm som både hedersmördat frun sin, huggit ihjäl sin kompis på fyllan och skjutit ihjäl gängledare. Lite blandad kompott.

Tror knappast dessa kriminella as är från Stockholm ursprungligen. Förmodligen mest somalier och mena-pack.

Nu får vi ordna fram ett namn.
Citera
2020-04-14, 13:54
Medlem
A-torps avatar
Fr*dr*k Sa*nsel*
Citera
2020-04-14, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-torp
Fr*dr*k Sa*nsel*