• 1
  • 2
2020-04-11, 23:32
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...igt-stockholm/

Citat:
11 april 15:19, Rån övrigt, Stockholm

Målsäganden har vid Farsta Strand blivit hotad och slagen av flera förövare och och bestulen på en kopia av ett dyrare armbandsur.

Rånet skedde vid en busshållplats vid tågstationen och målsäganden är inte skadad.

Patrullerna har kontrollerat flera personer men intialt är ingen gripen.

Ärendet rubriceras som rån.

Vet någon mer om händelsen?
Citera
2020-04-12, 00:27
Medlem
Gött att orcherna bara kom över en kopia men prio ett var förstås att förnedra BO som säkerligen var svensk.

Modigt i vanlig ordning att vara flera mot en...

Är Farsta strand ett ok område?
Citera
2020-04-12, 01:29
Medlem
Mullrets avatar
En fejkklocka blev bytet. Kul ta den till pantbanken och bli utskrattad. Karma.
Citera
2020-04-12, 08:45
Medlem
Rånarna var säkert inte så gamla eller visa. Hade de vetat nåt om världen skulle de förstå att personer med äkta Rolex inte åker kollektivtrafik.....
Citera
2020-04-12, 09:00
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Rånarna var säkert inte så gamla eller visa. Hade de vetat nåt om världen skulle de förstå att personer med äkta Rolex inte åker kollektivtrafik.....

Det där förstår jag inte. Varför skulle någon med en dyr klocka inte åka kollektivt för? Det är ju ett jättesmidigt sätt att transportera sig.
Citera
2020-04-12, 10:12
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det där förstår jag inte. Varför skulle någon med en dyr klocka inte åka kollektivt för? Det är ju ett jättesmidigt sätt att transportera sig.

Aldrig.
Citera
2020-04-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan

Äger man en Rolex eller annat dyrt klockmärke, som egentligen är en "statusmarkör", så är man så rik att man garanterat äger en bil också......

Men i övrigt säger jag, hellre en bil än en dyr klocka...
Citera
2020-04-12, 12:34
Medlem
Doktorphils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss

grattis till påskens dummaste inlägg
Citera
2020-04-12, 12:45
Medlem
En statusklocka som är fake är bättre än ingen klocka alls o den lär inte ha eget serienummer
o kapitalinsatsen är NOLL - bara big win för kriminalitet
Citera
2020-04-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
En statusklocka som är fake är bättre än ingen klocka alls o den lär inte ha eget serienummer
o kapitalinsatsen är NOLL - bara big win för kriminalitet

Javisst, man åker kollektivtrafik, ett gäng rånare kommer fram, man ger sin fake-klocka, rånarna blir nöjda - och själv kan man fortsätta knalla hem....
Citera
2020-04-12, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktorphil
grattis till påskens dummaste inlägg

Gottebordet är allstå dukat i kollektivtrafiken - bara att rusa igen pendeln å roffa åt sig alltså ! : )
Citera
2020-04-12, 13:59
Medlem
JPMorgandonators avatar
Mycket bra av ungdomarna att befria ägaren av en olaglig fejkklocka från densamma.

Vi med stora ekonomiska intressen i märkesbranscher lider orättfärdiga avbräck i ekonomin av olagliga kopior

Dessutom finns riken att folk tvekar om huruvida någon av mina svindyra klockar är äkta när jag stilar på krogen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in