2020-04-12, 15:54
Medlem
CompressorVanes avatar
Exet har jag blockat ca 1 år nu.
Den spärren kommer hon aldrig förbi.
Citera
2020-04-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ja vi var bra vänner innan det. Men sådant är livet några få människor gör en jävligt. Nu för tiden tänker jag aldrig på personen längre. Men tänk vad synd det är om hen, som tvingas vara sig själv hela livet.

Vad var det för typ av elaka kommentarer hen hade skrivit och vad gjorde hen som gjorde dig ledsen?
Citera
2020-04-12, 17:44
Medlem
-=Damian=-s avatar
blockade mitt ex på facebook för 10 år sedan.. hon skaffade tydligen nya konton hela tiden.. så låste min profil för icke vänner.. hon blev sur och använde våra gemensamma vänners konton för att snoka.. blockade dom också.. annars har jag inte blockat någon annan.. ingen aning om någon blockat mig.. möjligen någon kränkt miljöpartist eller så men lägger ingen vikt vid det
Citera
2020-04-12, 19:08
Medlem
killawifes avatar
Jag blev blockad på instagram av en f.d kollega som jag hade n jättebra relation med, bara för att jag gillade hennes rump och tutt-bilder. När jag påpekade detta så blev jag blockad på FB med. Har väl gått fyra år ungefär. Inte så länge.
Jag var faktiskt blockad på messenger i ett par år av en kk med. Men hon tog bort blocken sen när vi träffades igen.
Citera
2020-04-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
blockade mitt ex på facebook för 10 år sedan.. hon skaffade tydligen nya konton hela tiden.. så låste min profil för icke vänner.. hon blev sur och använde våra gemensamma vänners konton för att snoka.. blockade dom också.. annars har jag inte blockat någon annan.. ingen aning om någon blockat mig.. möjligen någon kränkt miljöpartist eller så men lägger ingen vikt vid det

Vad hade ditt ex gjort för hemskt som ledde till att du har blockat henne i hela 10 år?
Citera
2020-04-13, 09:04
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cub77
Vad hade ditt ex gjort för hemskt som ledde till att du har blockat henne i hela 10 år?

förutom att hon skuldsatte mig med 200.000 - misshandlade mig psykiskt och fysiskt. och enligt min lekmanna bedömning lider av något i stil med borderline / narcissism / psykopati.. hon stalkade även sitt ex under vårt förhållande.. när jag träffade ny blev både jag och min fru påhoppade verbalt och hon försökte sabba för oss flertalet gånger med otrohetshistorier m.m.. Så jag tog det säkra för det osäkra och blockerade för att få slippa all skit som kom från den hållet
Citera
2020-04-13, 09:20
Medlem
Jazzils avatar
Frågan är nog mer varför folk ens har publika konton på sina sociala medier. Varför vill någon lägga upp inlägg om sitt privata liv för exakt vem som helst i hela världen kan se???

Så om man har förståelsen att du bör låta ditt privatliv stanna hos dina vänner/familj genom ett privat konto så räcker det ju att ta bort personen som vän så är hen automatiskt ”blockerad”.

Personligen har jag gott ut alla ”sociala” medier. Så tröttsamt att se alla påklistrade inlägg av bekräftelseberoende individer. Numera ringer jag folk som jag vill något, så EXTREMT mycket roligare och givande. Jag berättar personligen vad jag gjort och gör.
Senast redigerad av Jazzil 2020-04-13 kl. 09:23.
Citera
2020-04-13, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -=Damian=-
förutom att hon skuldsatte mig med 200.000 - misshandlade mig psykiskt och fysiskt. och enligt min lekmanna bedömning lider av något i stil med borderline / narcissism / psykopati.. hon stalkade även sitt ex under vårt förhållande.. när jag träffade ny blev både jag och min fru påhoppade verbalt och hon försökte sabba för oss flertalet gånger med otrohetshistorier m.m.. Så jag tog det säkra för det osäkra och blockerade för att få slippa all skit som kom från den hållet

Oj, ja då förstår jag verkligen varför du håller henne blockerad, du har aldrig haft några tankar på att i framtiden höra av dig till henne? Tänker att människor förändras
Citera
2020-04-13, 14:10
Medlem
-=Damian=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cub77
Oj, ja då förstår jag verkligen varför du håller henne blockerad, du har aldrig haft några tankar på att i framtiden höra av dig till henne? Tänker att människor förändras

nu har jag barn med henne så det gör det mer komplicerat, dock är barnet i tonåren nu så jag kan ha kontakt med barnet helt utan inblandning av mamman. Och nej jag tror aldrig hon kommer förändras till den grad där jag känner att jag skulle kunna få ut något av en relation med människan. Hon har gjort mig och mina nära så mycket ont att jag aldrig kan förlåta henne alls. Därför vill jag ha ett stort avstånd till henne.
Citera
2020-11-20, 17:33
Medlem
2n00b4Us avatar
Jag tror inte jag har blockat någon nån gång, möjligtvis har jag blockat en person men kan inte minnas helt 100 om jag blockade personen eller bara tog bort han från MSN.
Citera
2020-11-24, 14:54
Medlem
Jag tycker generellt det är ganska omoget att blocka personer. Men ibland kan det vara nödvändigt för att släppa taget om en olycklig kärlek eller slippa mess från psykopater o dyl.

Har själv blockat någon i släkten som jag är lyckligare utan kontakt med. Samt blivit blockad av en stor kärlek efter ett onödigt bråk. Fast det var egentligen jag som drev honom till det för att kunna glömma och gå vidare i livet, han ville inte ha förhållande.
Citera
2020-11-24, 23:27
Medlem
På Facebook har jag endast blockat en person tror jag, varav det är en släkting som hotat mig. Har även låst profil så att ingen jag inte är vän med ser mer än namn och bild.

På tex Instagram har jag blockerat oändligt många, mest pga sparkonton och ”företag” som vill göra samarbeten. Har dock även blockat några sk influensers som jag stör mig på och ej vill få upp när jag planlöst scrollar runt.

Tillägg: vet inte om jag blivit blockad av någon dock, hur har man koll på det? Orkar man bry sig?
Senast redigerad av Hekatoncheirer 2020-11-24 kl. 23:29. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in