2020-04-11, 16:25
Medlem
Sichtis avatar
Jag har en hona som är halv skogkatt. Hon är 7 år. Jag vill ha en kattunge till. Tänkte köpa en liten hona. En huskatt bara.

Är det något jag ska tänka på?
Citera
2020-04-11, 16:30
Ta det lugnt i början, låt gärna den nya katten få vara ensam i ett rum först. Ha två stycken kattlådor. Det är väldigt olika från katt till katt. Vissa bondar direkt, andra tar lite tid.
Citera
2020-04-11, 16:33
Medlem
Andersdamaans avatar
Adoptera istället för att köpa säger jag. Då får du en genomgången och frisk katt, samt du gör även god gärning genom att ge ett hem till en hemlös kisse.

När sedan det är dags för katterna att träffas så är det viktigt att ta det hela långsamt så att dom hinner vänja sig vid varandra. Detta kan ta allt ifrån någon timme till flera dagar. Viktigt att ha tålamod för att undvika slagsmål. Skilda rum och skilda kattlådor/matskålar till att börja med alltså.

Om adoption känns aktuellt så finns det förutom kattstall även tjänster via begravningsbyråer som adopterar bort djur som har blivit kvar sedan husse/matte gått bort.
Fonus t.ex kör med djuränklingen:
https://www.fonus.se/djuranklingar/
Citera
2020-04-11, 16:37
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Adoptera istället för att köpa säger jag. Då får du en genomgången och frisk katt, samt du gör även god gärning genom att ge ett hem till en hemlös kisse.

När sedan det är dags för katterna att träffas så är det viktigt att ta det hela långsamt så att dom hinner vänja sig vid varandra. Detta kan ta allt ifrån någon timme till flera dagar. Viktigt att ha tålamod för att undvika slagsmål. Skilda rum och skilda kattlådor/matskålar till att börja med alltså.

Om adoption känns aktuellt så finns det förutom kattstall även tjänster via begravningsbyråer som adopterar bort djur som har blivit kvar sedan husse/matte gått bort.
Fonus t.ex kör med djuränklingen:
https://www.fonus.se/djuranklingar/

Lyssna inte på dessa socialtanters råd. Köp en ny liten kattunge.
Citera
2020-04-11, 16:43
Medlem
Att du har tillräckligt mycket pengar för att täcka kostnader för veterinärer och djursjukhus som kan dyka upp oväntat.
Citera
2020-04-11, 18:03
Avstängd
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlightenmentbed
Lyssna inte på dessa socialtanters råd. Köp en ny liten kattunge.
Hur många katter säljer du per år och vad tar du för dom?
Citera
2020-04-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Hur många katter säljer du per år och vad tar du för dom?

klart man vill ha en katt unge.
adopterade kan vara väldigt misskötta.
Citera
2020-04-11, 18:39
Medlem
Para kattskrället o behåll en unge, då blir de automatiskt sams👍
Citera
2020-04-12, 15:52
Medlem
tkhasis avatar
Hur ser en halv skogkatt ut? (Sorry, kunde inte låta bli. Ledsen.)
Citera
2020-04-12, 23:57
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
klart man vill ha en katt unge.
adopterade kan vara väldigt misskötta.
Katthemmen har ofta ungar också. Både friska och välskötta.
Citera
2020-04-13, 15:04
Medlem
katter hatar andra katter . detta för alla andra är konkurerera om mat och gungst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in