• 1
  • 2
2020-04-11, 16:04
Medlem
Hur fan kan man QR scanna en kod med Samsung A40?! Kameran är suddig och scannar inte!

Har försökt i timmar att scanna en Qr kod för whatsapp online men min jävla skit telefon vägrar funka! Den är helt ny!! När jag sätter på kameran så är bilden suddig. Man måste ändra på kameran(genom att klicka på en ikon med 3 st droppar nere på skärmen (den är alltid på en ikon med 2 droppar).

Men för att scanna av QR koden från whatsapp appen så återgår kameran till(2 droppar),alltså suddig och det går inte att ändra! Så den vägrar scanna! Någon som vet hur fan man löser detta?!
Citera
2020-04-11, 16:12
Medlem
HermaeusMoras avatar
Är du säker på att din telefon har qr scanning inbyggt i sig?
Vet att några telefoner inte har den funktionen.
Citera
2020-04-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Är du säker på att din telefon har qr scanning inbyggt i sig?
Vet att några telefoner inte har den funktionen.

Ja det klart. Den är helt ny och har det. Men problemet är att när jag sätter på kameran så är den suddig alltid(det finns 2 ikoner på skärmen, en ikon som ser ut som 2 st vattendroppar och bilden är suddig. Denna ikon är alltid på automatiskt när man öppnar kameran.

Jag måste alltid när jag öppnar kameran byta till ikonen brevid(3 st vattendroppar ser den ut som),då blir bilden vanlig och inte suddig.

Men när jag öppnar Whatsapp och vill Scanna koden så återgår kameran automatiskt till ikonen som ser ut som 2 vattendroppar och bilden blir automatiskt suddig och den vägrar skanna då.

Vet inte ens varför i helvete denna jävla ikon finns i telefonen som gör att bilden blir suddig,vad fan e syftet ens?!

Hållit på i timmar nu utan framgång och börjar tappa tålamodet.
Citera
2020-04-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gredsson
Ja det klart. Den är helt ny och har det. Men problemet är att när jag sätter på kameran så är den suddig alltid(det finns 2 ikoner på skärmen, en ikon som ser ut som 2 st vattendroppar och bilden är suddig. Denna ikon är alltid på automatiskt när man öppnar kameran.

Jag måste alltid när jag öppnar kameran byta till ikonen brevid(3 st vattendroppar ser den ut som),då blir bilden vanlig och inte suddig.

Men när jag öppnar Whatsapp och vill Scanna koden så återgår kameran automatiskt till ikonen som ser ut som 2 vattendroppar och bilden blir automatiskt suddig och den vägrar skanna då.

Vet inte ens varför i helvete denna jävla ikon finns i telefonen som gör att bilden blir suddig,vad fan e syftet ens?!

Hållit på i timmar nu utan framgång och börjar tappa tålamodet.
Testa ta hem en QRapp och se om det går bättre då?
Citera
2020-04-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricky1891

Testat men funkar inte. Problemet är att när man sätter på kameran så är den suddig direkt(p.g.a att ikonen till höger som ser ut som 2 vattendroppar är aktiverad! Man måste ändra till ikonen till höger som ser ut som 3 st vattendroppar. Då funkar kameran.

Någon som vet hur i hevlete man tar bort denna jävla ikon med 2 st vattendroppar? Den förstör ju bara och så jävla irriterande! Förstår inte ens syftet!! Ifall det går att på något sätt göra så när man öppnar kameran,att ikonen med 3 vattendroppar öppnas automatiskt så kommer det funka att scanna in koder!
Citera
2020-04-11, 16:25
Medlem
Citat:
Testat men funkar inte. Problemet är att när man sätter på kameran så är den suddig direkt(p.g.a att ikonen till höger som ser ut som 2 vattendroppar är aktiverad! Man måste ändra till ikonen till höger som ser ut som 3 st vattendroppar. Då funkar kameran.

Någon som vet hur i hevlete man tar bort denna jävla ikon med 2 st vattendroppar? Den förstör ju bara och så jävla irriterande! Förstår inte ens syftet!! Ifall det går att på något sätt göra så när man öppnar kameran,att ikonen med 3 vattendroppar öppnas automatiskt så kommer det funka att scanna in koder!
Förstår din frustration. Har du kollat inställningar vad dessa 3droppar är till för?
Citera
2020-04-11, 16:26
Medlem
Citat:

lyckades nu scanna in koden med en QR app, genom att använda främre kameran. Men detta hjälper ju inte? Får en länk bara som jag inte kan använda till något?

Försöker scanna in QR koden för whatsapp på datorn för att kunna använda whatsapp på datorn.

Så då måste jag öppna whatsapp appen på telefonen och scanna in koden därifrån..men så klart så blir kameran automatiskt suddig(eftersom ikonen med 2 vattendroppar är aktiverad) och det inte går att byta..
Citera
2020-04-11, 16:29
Medlem
Citat:
Förstår din frustration. Har du kollat inställningar vad dessa 3droppar är till för?

Googlat i timmar men inte hittat någon lösning. Det är ikonen som ser ut som 2 vattendroppar som är problemet. Den som gör att bilden blir suddig. Den öppnas automatiskt när jag öppnar kameran. Därför går det inte att scanna.
Citera
2020-04-11, 16:29
Medlem
Citat:
lyckades nu scanna in koden med en QR app, genom att använda främre kameran. Men detta hjälper ju inte? Får en länk bara som jag inte kan använda till något?

Försöker scanna in QR koden för whatsapp på datorn för att kunna använda whatsapp på datorn.

Så då måste jag öppna whatsapp appen på telefonen och scanna in koden därifrån..men så klart så blir kameran automatiskt suddig(eftersom ikonen med 2 vattendroppar är aktiverad) och det inte går att byta..
Skulle du fått någon annan länk med bakre kameran menar du?QRkod är en länk till något.
Citera
2020-04-11, 16:32
Medlem
Citat:
Googlat i timmar men inte hittat någon lösning. Det är ikonen som ser ut som 2 vattendroppar som är problemet. Den som gör att bilden blir suddig. Den öppnas automatiskt när jag öppnar kameran. Därför går det inte att scanna.
Har inga droppar på min Samsung kamera men den e lite äldre. Klart det har med inställningen i kameran att göra. Där finns lösningen.
Citera
2020-04-11, 16:41
Medlem
Citat:
Skulle du fått någon annan länk med bakre kameran menar du?QRkod är en länk till något.

Man ska ju inte få någon länk? För man ska öppna whatsapp appen och scanna in koden från datorn och så öppnas whatsapp i datorn.

Men problemet är att när jag försöker scanna in koden från whatsapp appen så öppnar kameran och inställningarna är automatiskt på ikonen som ser ut som 2 droppar. Där den är väldigt suddig.
Citera
2020-04-11, 16:45
Medlem
Polackfans avatar
Rensa cache och data för kameraappen och starta om telefonen.
Gör samma sak med Whatsapp och ominstallera appen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in