Tjena vet att de finns många duktiga på bildbehandlig här inne, det är så att jag håller på och göra en företagslogga, vet att det finns många bättre program än det jag använder mig av fört detta, såsom Illustrator från adobe bla.
Men problemet är att min kunskap är bristfällig i andra program än just Paintshop Pro som är det jag känner att jag behärskar bra, samtidigt saknar jag de andra programmen.
Till min fråga hör att jag förstår att jag måste göra filen i vector format, men frågan är då vilket format jag kan spara i för att kunna använda mig av filen vid större trycksaker, och hur testar jag om filen fungerar som den ska? alltså om den går att skala upp utan förlust i skärpan.
Har hört EPS, men vissa säger det är ett uråldrigt format, men vart ska jag välja då? har ju inte så många altenativ i PSP, sen undrar jag lite hur man ska bära sig åt för att lägga till vissa effekter och behålla bilden som vector och inte raster, vill som sagt runda ner texten lite samt lägga skuggor osv.
PDF verkar vara mest gångbart, men det verkar jag inte kunna spara i i mitt program.
Behöver jag spara detta som en separat fil isåfall? Känns som att att jag måste ha den i vectorformat då jag får göra den i en jävla upplösning annars för att kunna skala upp den till tex en företagsskylt?
Alla förslag är välkomna både när det gäller det ena och andra, känns skit att behöva lämna bort jobb "till loggo företag" när jag kan göra den som jag vill ha den själv men, inte riktigt reder ut och spara den som jag vill.
Hoppas inte allt blev för rörigt ovan, utan att ni förstår
Öskar alla flashbackare en trevlig helg