2012-09-27, 19:42
Medlem
Omegamans avatar
Jag jobbar för ett litet företag och tänkte göra om våran monteringsanvisning för produkten vi säljer. Hur gör jag det på bästa sätt, vill gärna få det likt IKEAs ritningar. Behöver ingen hjälp utan peka bara i rätt riktning så blir jag nöjd.
Citera
2012-09-27, 19:54
Medlem
JaHetrInteKlasKents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omegaman
Jag jobbar för ett litet företag och tänkte göra om våran monteringsanvisning för produkten vi säljer. Hur gör jag det på bästa sätt, vill gärna få det likt IKEAs ritningar. Behöver ingen hjälp utan peka bara i rätt riktning så blir jag nöjd.
Länka gärna IKEA:s ritningar.

Ja, jag är lat.
Citera
2012-10-01, 14:21
Medlem
bananfodrals avatar
Hej!

Jag har skapat mig en musik/populärkultur-blogg för att ha en plattform att ladda upp recensioner och dylikt som jag skriver. Den heter helt enkelt plattformen och jag skulle vilja ha en snygg header till den. Funderade på att ha texten "plattformen" i typ "skrivmaskinsfont" och kanske ett stiliserat lokomotiv som syns på sidan av den. 940 x 200 pixlar ska det vara, och jag kommer naturligtvis att credda skaparen på sidan.

ideer, förslag och tips är också välkomna!

www.plattformen.wordpress.com
Senast redigerad av bananfodral 2012-10-01 kl. 14:24.
Citera
2012-10-02, 17:08
Medlem
Netos avatar
Skulle någon kunna fixa en märke för en turnering jag och våra polare ska lira? Märket ska se ut ungefär som PSG:s (http://www.thehardtackle.com/wp-content/uploads/2011/08/Psg_badge.png) märke med "Källarcupen" där uppe och "2012" där nere. I mitten tänkte vi ha en bild på Fritzl (Ja, vi har en något spejsad humor). Vi är handikappade när det gäller sånt här så hjälp skulle uppskattas!
Citera
2012-10-02, 17:15
Medlem
Creativations avatar
Håller på med en logga till ett företag, har 2 dagar på mig.
Någon som har tips på någon professionell och snygg font som fungerar till de flesta loggor, som har även ÅÄÖ i sig.
Något som tillsäger professionell samt utbildning.
Citera
2012-10-03, 17:41
Medlem
Creativations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creativation
Håller på med en logga till ett företag, har 2 dagar på mig.
Någon som har tips på någon professionell och snygg font som fungerar till de flesta loggor, som har även ÅÄÖ i sig.
Något som tillsäger professionell samt utbildning.
Skitsamma, gjort klart den nu
Citera
2012-10-03, 23:12
Medlem
Erfaren designer och webbutvecklare i er tjänst. PMa om du behöver en logotyp designad i vektorgrafik.
Citera
2012-10-04, 14:00
Medlem
Hjälp med en gif

Jag har ingen aning om det är rätt forum, men mod får flytta den annars.

Jag har nu lyckats göra en egen gif med hjälp av denna video:

http://www.youtube.com/watch?v=2VKa9bYTRA4

Men jag har stött på 2 problem jag hoppas att någon här kan hjälpa mig med.

1. Hur lägger jag in text ovanför min gif så att den ser ut såhär:

http://tmblr.co/ZE1tmvUb-FhQ

2. När jag sparat gifen till datorn så blir det massa konstiga färger som flimrar på bilden, hur får jag bort det?

Tacksam för svar. Inte fått hjälp någon annanstans.
Citera
2012-10-04, 19:05
Medlem
Protons avatar
ÖDIT -> Grafisk formgivning/Mod
Citera
2012-10-05, 15:44
Medlem
karloskars avatar
Nämenhej,

dags för ny logga. Nån som känner för att hjälpa till?

Gärna stilistisk med denna som förebild.
https://www.dropbox.com/s/10rgqm5ebkbutuz/2012-10-05%2015-31-42.png

Företaget jobbar med att säkra överlämningar i informationsintensiva affärsprocesser.
Citera
2012-10-08, 19:34
Medlem
Jag har gjort en logga. Nu vill jag ha lite feedback och gärna lite hjälp med finjusteringar av någon kunnig. PMa mig om du känner dig manad =)
Citera
2012-10-12, 08:51
Medlem
baseballs avatar
Hjälp!
Ska skicka in en psd till en kille, filen är på 33 meg och zippad blir den bara 27, måste ha den mycket mindre. Anledningen att den måste vara psd är för att jag har urklippsbanor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in