2007-06-30, 23:15
Medlem
Mollgans avatar
OT, men det är irriterande att menyn hoppar. Loggan är helt ok.
Citera
2007-07-01, 20:40
Medlem
s3vens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
OT, men det är irriterande att menyn hoppar. Loggan är helt ok.

håller med helt om det.

loggan ser okej ut också, jag testade att göra om den lite så att pilen följer med mer i "pilen som pekar åt vänster" på K:t om du fattar vad menar

kan visa sen om nån vill se, jag tyckte bättre om den då iaf.

men det är ju en smaksak
Citera
2007-07-01, 20:43
Medlem
Treks avatar
Ett tips är att ändra ordet "defragmering" till "defragmentering".
Citera
2007-07-02, 23:04
Medlem
Vector-logo...

Tjenare!

Har skapat mig en schysst logo i Photoshop... Ganska simpel men jävligt stilren, enligt mig själv...

Nu undrar jag hur jag konverterar denna till vector i Illustrator!? Försöker med Live Trace men då dras "gränserna" på logon in på olika ställen osv...

Det är inga gradients eller dylikt i logon utan man kan se den som en enda bokstav igentligen. Detta borde vara enkelt men jag, som nybörjare i Illustrator, får inte skiten att funka och kanterna är fult pixlade...

Så hur ska jag bära mig åt?

Tack på förhand för all hjälp
// Hans Dahlin
Citera
2007-07-03, 00:47
Bannlyst
Det är inte het enkelt. Det smidigaste är kanske att helt enkelt göra om den i Illustrator

http://www.imageconverterplus.com/help-center/work-with-icp/examples/how-to-convert/psd_eps.html
Var det enda jag hittade.
Frågan har säkert varit uppe innan skulle jag tro. Kanske någon annan vet ett bättre sätt.
Citera
2007-07-03, 02:33
Medlem
Hmm...

Hmm, blev inte helt nöjd med ImageConverterPlus...

Måste jag göra om den förhand med hjälp av ritstiftet om jag väljer att göra det "direkt" i Illustrator? Måste ju finnas något annat smidigare sätt?

Tanken är ju att logotypen ska kunna användas som tröjtryck och dylika saker också och inte bara fungera som en logo på webbplatsen...

Detta är viktigt för mig och jag uppskattar all hjälp jag kan få väldigt mycket!
Citera
2007-07-03, 04:10
Medlem
iseereds avatar
Det enklaste, även om det är jobbigast just nu, är att börja om. Gör loggan i rätt ordning: först i Illustrator så du får en vektoriserad. Använd sedan den vektoriserade loggan hur du vill i Photoshop. Det kommer att ta dig lite mera tid, men jag lovar dig att du kommer att reta dig på loggan varenda dag om den inte blev precis som du hade tänkt dig. Så det är bara kavla upp ärmarna och köra igång Illustrator! Lycka till.

Citera
2007-07-03, 10:33
Medlem
Dan-Banans avatar
Släng upp bilden på din logotyp så vi ser vad vi har att göra med.
Citera
2007-07-03, 15:37
Medlem
s3vens avatar
ja, släng upp den.

annars kan man med lite träning få ett väldigt bra resultat med live trace. det blir dock svårare berorende på hur stort du vill kunna förstoa upp den.

edit: tog bort lite skit
Citera
2007-07-04, 01:32
Medlem
Okej... Slänger upp den så fort jag kommer hem!

Vill också påpeka att det inte är "min logotyp" utan en logotyp jag gör åt en polare...
Citera
2007-07-04, 02:25
Medlem
Sådär...

Hemma och här kommer den!
Färgerna ser helt konstiga ut men bara så ni förstår "formerna"... Säg till om ni vill ha bättre bild, .psd eller dylikt...

http://static.pici.se/pictures/jTxUDrqvN.jpg

Lämna gärna kritik på logon i sig också.

Tack!
Citera
2007-07-04, 02:28
Medlem
526s avatar
Lägg in PSD bilden i ett eget lager i Iller. Rita ovanpå. Ta bort bilden bakom

Eller gör om direkt i Illustrator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto