2007-06-29, 15:39
Medlem
extreams avatar
men varför funger inte bilderna i opera??? är det för att dom är i png??
allt är ju borta...
Inte bra
Citera
2007-06-29, 15:55
Medlem
GAMEONs avatar
Logotypen såg bra ut tyckte jag. Förutom att det inte funkar i Opera kanske du borde använda dig av en helvit bakgrund. Som det är nu skiftar bakgrunden mellan #F5F5F5-F7F7F7. Det ser dumt ut då du använder bilder med #FFFFFF. Man ser bildkanten tydligt. Bara ett tips i all välmening
Citera
2007-06-29, 16:26
Medlem
Bill Cliffs avatar
Har du inte redan fått all nödvändig feedback på GF?
Citera
2007-06-29, 16:28
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Opera ska vara första prioritet för dig att fixa, och det ska se likadant i alla webläsare. Sen kan du ta bort bakgrunden förutom just den där snirklande saken, det passar inte färgmässigt om du ska kunna lägga in bilder smidigt. Annars är det helt okej, den snyggaste sidan för ett sånt klåparföretag. Erkänn, det blir inte mer än att ni tar betalt för det barnbarnet kunde gjort åt farmor?

Citera
2007-06-29, 19:39
Medlem
PhakE**s avatar
Problemet mer Opera verkar ha med javascriptet för png att göra. Testa att lägga det inom conditional comments, för vad jag vet är det väl bara IE6 som inte klarar transparanta png numera?

Kod:
<!--[if IE 6]>
<script src="pngfix.js" type="text/javascript"></script>
<![endif]-->
Citera
2007-06-29, 19:56
Medlem
extreams avatar
nej IE7 och firefox är det som klarar png.
Jag har ett script på sidan, men den koden du skrev kanske fungerar ihop med opera?
Citat:
Ursprungligen postat av PhakE**
Problemet mer Opera verkar ha med javascriptet för png att göra. Testa att lägga det inom conditional comments, för vad jag vet är det väl bara IE6 som inte klarar transparanta png numera?

Kod:
<!--[if IE 6]>
<script src="pngfix.js" type="text/javascript"></script>
<![endif]-->
Citera
2007-06-29, 19:57
Medlem
extreams avatar
nu gick det, tack du är en klippa!!!
Citera
2007-06-29, 22:15
Medlem
mentaltstörds avatar
Opera klarar väl visst png?!
All grafik på mina hemsidor är sparade i png och jag kör på opera, har aldrig noterat några fel med det, isof är det firefox men det är ju en sak försig..
Citera
2007-06-30, 01:02
Medlem
PhakE**s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentaltstörd
Opera klarar väl visst png?!
All grafik på mina hemsidor är sparade i png och jag kör på opera, har aldrig noterat några fel med det, isof är det firefox men det är ju en sak försig..

Jovisst, Opera har klarat png länge. Men det var javascriptet som ordnade stöd för png i IE6 som strulade till det på sidan.
Citera
2007-06-30, 03:53
Medlem
Svampfests avatar
Ok logga men tycker det ser ut som den saknar något. Texten känns lite ensam eller hur man ska beskriva det.

Hade gillat den bättre ifall du kapslat in den med en vit rektangel runt den/liknande.
Citera
2007-06-30, 23:04
Medlem
extreams avatar
ok vi får väl se hur den utvecklar sig
Citera
2007-06-30, 23:04
Medlem
extreams avatar
scriptet jag fick nu va iaf 1000 ggr bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in