2009-01-27, 08:34
Medlem
Helt sjukt!

Jätte, jättestort tack! Det gjorde du svinbra! Du är helt grymt duktig ju! Jag har hållt på och meckat i dagar men inser och godtar nu min okunskap.

*TILLBEDJAN*

//Anders
Citera
2009-01-27, 08:39
Medlem
KeKeLimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akn78
Helt sjukt!

Jätte, jättestort tack! Det gjorde du svinbra! Du är helt grymt duktig ju! Jag har hållt på och meckat i dagar men inser och godtar nu min okunskap.

*TILLBEDJAN*

//Anders

Ingen orsak Kul att du är tacksam, det uppskattas!
Citera
2009-01-27, 08:40
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeKeLime
Magic Wheel.. synd att jag inte hade typsnittet eller ens kunde hitta det.
Så jag vektoriserade själv.
Nåja, funkar det åt herrn?

http://www.2shared.com/file/4734599/a4b5070d/magic-wheel.html

Lyfter min hatt för dig. Måste medge att till och med jag är lite imponerad. Bra gjort. Hoppas bara att övriga fattar vad du gjort, vilket jobb som ligger bakom. Det har nämligen aldrig säljarna på min arbetsplats fattat...
Citera
2009-01-27, 08:42
Medlem
KeKeLimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Lyfter min hatt för dig. Måste medge att till och med jag är lite imponerad. Bra gjort. Hoppas bara att övriga fattar vad du gjort, vilket jobb som ligger bakom. Det har nämligen aldrig säljarna på min arbetsplats fattat...

Tack tack.
Nej, de som inte är insatta i det här tror att det bara är att trycka på lite knappar. Oftast iaf.
Citera
2009-01-27, 12:55
Medlem
KryddAs avatar
Någon som har lust att göra om denna skiss slutprodukt? http://data.fuskbugg.se/skalman01/447199438005114915703.jpg (det står TF).

Besitter inte kunskapen själv för det, har försökt men blir inte så bra som det kan bli. Eftersom det kan komma att användas till både tryck och stora skyltar, vill jag gärna ha den i ett passande format, antar det är vektor som gäller?

Tack på förhand!
Citera
2009-01-27, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
Någon som har lust att göra om denna skiss slutprodukt? http://data.fuskbugg.se/skalman01/447199438005114915703.jpg (det står TF).

Besitter inte kunskapen själv för det, har försökt men blir inte så bra som det kan bli. Eftersom det kan komma att användas till både tryck och stora skyltar, vill jag gärna ha den i ett passande format, antar det är vektor som gäller?

Tack på förhand!

Proportionerna är helt åt h-e fel, och du blandar rakor och böjar så ögonen
blöder. En logga ska vara iögonfallande eller inte märkas nämvärt.

Gör du skissen korrekt kan du få en vektor på 2 röda, men det där vill jag inte vara inblandad i.
Citera
2009-01-27, 13:29
Medlem
KeKeLimes avatar
Citat:

Tack på förhand!

Det ska inte vara nå mer än så här alltså?

http://www.2shared.com/file/4736239/f11c3189/symbol.html
Citera
2009-01-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjacky
tjena!

jag har varit en seriös gamer nu i många år och har aldrig varit intresserad av olika sorters forum förrän nu med senare år (antar att det har med åldern att göra) så jag tycker att det hade varit coolt med en egen personlig avatar som jag kan använda på olika forum.

spelet jag är aktiv i nu är CoD4 och jag nickar det gulliga namnet "laban". jag har alltid gillat dödskallar så jag hittade en som passar mig perfekt: http://www.webweaver.nu/clipart/img/historical/pirates/cute-skull-and-crossbones.jpg

jag undrar bara om nån hade kunnat göra nåt roligt med den, kanske sätta en amerikansk hjälm på den och försöka få med mitt nick laban nånstans på bilden? skulle uppskattas otroligt, flera olika förslag skulle inte vara fel.

ingen som är intresserad?
Citera
2009-01-27, 14:16
Medlem
KryddAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0ng
Proportionerna är helt åt h-e fel, och du blandar rakor och böjar så ögonen
blöder. En logga ska vara iögonfallande eller inte märkas nämvärt.

Gör du skissen korrekt kan du få en vektor på 2 röda, men det där vill jag inte vara inblandad i.

Well, jag har inte det grafiska ögat som du har så du har nog helt rätt. Vad tycker du ska ändras? Böja de raka kanterna? Du får gärna leka lite med bilden och se om du kan göra den bättre, och vem vet, blir det bra så kanske det kommer en ask choklad på posten.

Citat:
Det ska inte vara nå mer än så här alltså?

http://www.2shared.com/file/4736239/f11c3189/symbol.html

Tackar, precis så jag tänkt mig. Dock kanske man kan testa att böja in långsidan på F:et, är det något du skulle kunna tänka dig att göra? Vad tycker du om bilden annars (sett vad du gjort tidigare här i tråden och du är riktigt, riktigt duktig), något som kan ändras? Som sagt så är jag inte alls bra på sådant här, alltid bra med vägledning in på rätt spår så att säga.

Mvh
Senast redigerad av KryddA 2009-01-27 kl. 14:19.
Citera
2009-01-27, 15:45
Medlem
KeKeLimes avatar
Citat:
Well, jag har inte det grafiska ögat som du har så du har nog helt rätt. Vad tycker du ska ändras? Böja de raka kanterna? Du får gärna leka lite med bilden och se om du kan göra den bättre, och vem vet, blir det bra så kanske det kommer en ask choklad på posten.

Tackar, precis så jag tänkt mig. Dock kanske man kan testa att böja in långsidan på F:et, är det något du skulle kunna tänka dig att göra? Vad tycker du om bilden annars (sett vad du gjort tidigare här i tråden och du är riktigt, riktigt duktig), något som kan ändras? Som sagt så är jag inte alls bra på sådant här, alltid bra med vägledning in på rätt spår så att säga.

Mvh

Tack så mkt. Roligt att det uppskattas, det jag gör.
Ang. loggan så tycker jag den är ganska intetsägande.
Vad är det för symbol? Är det två bokstäver?
Vad är det för företag det handlar om?
Vet jag det kan jag komma med mer konkreta tips.
Citera
2009-01-27, 16:18
Medlem
KryddAs avatar
Citat:
Tack så mkt. Roligt att det uppskattas, det jag gör.
Ang. loggan så tycker jag den är ganska intetsägande.
Vad är det för symbol? Är det två bokstäver?
Vad är det för företag det handlar om?
Vet jag det kan jag komma med mer konkreta tips.

Det är bokstäver (T F) och är inte till något företag för tillfället, utan för "personligt bruk". Jag vill ha något som är stilrent, men samtidigt unikt. Jag tycker själv det där som du gjorde ser rätt bra ut - unikt och inte allt för kladdigt. Men när k0ngskrev tidigare så såg jag att det blir lite rörigt med så blandade former.

Jag kommer förmodligen trycka upp logotypen på en tröja: ett stor tryck på ryggen och ett mindre tryck på vänstra bröstet.

Återigen tack!
Citera
2009-01-27, 16:34
Medlem
Citat:
Det är bokstäver (T F) och är inte till något företag för tillfället, utan för "personligt bruk". Jag vill ha något som är stilrent, men samtidigt unikt. Jag tycker själv det där som du gjorde ser rätt bra ut - unikt och inte allt för kladdigt. Men när k0ngskrev tidigare så såg jag att det blir lite rörigt med så blandade former.

Jag kommer förmodligen trycka upp logotypen på en tröja: ett stor tryck på ryggen och ett mindre tryck på vänstra bröstet.

Återigen tack!

Det är bättre att varna innan, så du inte får för dig att trycka upp massa fula tishor, det gör ju ingen glad. Ska sitta med ett jobb hela kvällen, om jag fastnar ska jag leka lite med "TF", tills inspirationen kommer tillbaka. Lovar dock inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in