2008-05-24, 16:16
Medlem
+Obi+s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus_osd
Jag är sämst på photoshop, men men..när man klipper ut , också klipper man fel te.x hur hoppar man bak ETT steg då ?

ctrl + Z ett steg bakåt

ctrl + alt + Z så långt bak historiken tillåter
Citera
2008-05-24, 16:28
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus_osd
Jag är sämst på photoshop, men men..när man klipper ut , också klipper man fel te.x hur hoppar man bak ETT steg då ?

Man kan också trycka en gång på Delete.
Citera
2008-05-24, 21:51
Medlem
Marcus_osds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarericson
Man kan också trycka en gång på Delete.

Det var det jag letade efter tack
Citera
2008-05-25, 23:04
Medlem
Någon bra på photoshop?

Hej!

Jag skulle vilja ha en snygg logga på en hemsida om svensk historia. Tyvärr är jag värdelös på Photoshop. Min fråga är om någon vänlig själ som är bra på photoshop skulle kunna lägga ner några minuter på att göra en logga. Temat ska vara svensk historia och det ska stå: Svensk Historia

mått: höjd 139 bredd 255
design: kan se ut hur som helst, bara det står Svensk Historia. Färg ska helst vara blått och gult, eller/och svart eller vitt. Bara ett plus om det finns mer inslag av Sveriges historia i loggan, typ en bild på någon kung eller så, men det är inget måste.

Skulle vara kanon om någon ville hjälpa till, lägg gärna upp loggan på någon bildsida som photobucket och lägg länken här under... Tack till den som vill, alla förslag är välkommna...
Citera
2008-05-25, 23:10
Medlem
Pjosks avatar
För det första är det ingen logga om du har bestämda mått, det kallas banner..

För det andra finns det redan en klistrad tråd för sånt här
Citera
2008-05-25, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjosk
För det första är det ingen logga om du har bestämda mått, det kallas banner..

För det andra finns det redan en klistrad tråd för sånt här

Vadå kan inte en logotype ha bestämda mått? Aja kalla det vad du vill. Skulle vara snällt om någon kunde hjälpa till. Posta i den andra tråden om det är bättre.
Citera
2008-05-25, 23:44
Medlem
Pjosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej_hejsan
Vadå kan inte en logotype ha bestämda mått? Aja kalla det vad du vill. Skulle vara snällt om någon kunde hjälpa till. Posta i den andra tråden om det är bättre.

En logotyp skall kunna sättas på pennor (5x5mm) eller på sidan av en lastbil (5000x1000mm). Det hade ju varit jobbigt om man behövde göra en ny logotyp med andra mått varje gång man skulle använda loggan? Man gör den istället i vektorer där måtten inte spelar någon roll.
Citera
2008-05-26, 00:14
Medlem
http://img256.imageshack.us/img256/215/svenskhistoriasg1.png

vad vann jag?!
Citera
2008-05-26, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjosk
En logotyp skall kunna sättas på pennor (5x5mm) eller på sidan av en lastbil (5000x1000mm). Det hade ju varit jobbigt om man behövde göra en ny logotyp med andra mått varje gång man skulle använda loggan? Man gör den istället i vektorer där måtten inte spelar någon roll.

Men förhållandet gör, vilket du fick i den första posten. Sluta tjaffsa nu.
Citera
2008-05-26, 01:13
Medlem
Pjosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffus
Men förhållandet gör, vilket du fick i den första posten. Sluta tjaffsa nu.

Okej så jag ska designa en logo som ska ha det och det förhållandet? Nä jag tror inte riktigt det är så det funkar..
Citera
2008-05-29, 16:26
Medlem
Hej. Jag behöver hjälp för att skapa en snygg logo till mitt busringnings-team
EuroCop (http://www.eurocop.nu). Jag har även skitit ihop några förslag,
vad tycker ni om mina förslag jämfört med "dummyns" utseende?

http://img225.imageshack.us/img225/9567/shirtou0.jpg

Vill ni hjälpa till och skapa något snyggare så går det bra.
Citera
2008-05-29, 17:56
Medlem
qetuRs avatar
Ja, jag har grunden till logotypen färdig, det jag behöver hjälp med är att få en stil- och lekfull text där det står givemeareasontoparty. Det är en nystartad blogg där vi listar ett nytt sätt att festa, varje dag.

Kan tyckas vara töntigt, men vad gör man inte om man har lite fritid och tycker att man kan leka lite?

http://img114.imageshack.us/img114/5119/thebstne3.png

Där är bilden, texten har jag tänkt vara lite lekfull, inte för mycket färger, men lekfull. Typ som att man kanske tejpat över hela bilden med maskeringstejp och texten på. Inga krav här, älskar kreativitet.

Så? Nån med skillz som vill hjälpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in