Citat:
Ursprungligen postat av
Strongmanx2
Du har rtt, jag frvxlade 3D Secure med trygga kortkp ver internet.
Citat:
Ursprungligen postat av
EckiEcki
Nej, du frvxlar faktiskt inte ngot. SEB Trygga kortkp r deras implementation 3DSecure
De regelverk jag talar om anvnds ven dr.
Det jag,,terigen, vnder mig mot r att du sger "alltid". Det stmmer inte, mer korrekt r "i normala fall mste jag bekrfta med bankid"

Kan bekrfta att EckiEcki har rtt hr. Vi kr miljoner i mnaden med 3DS men vi kan fortfarande deaktivera det och har gjort s i vissa marknader i det frflutna. Nu kommer det visserligen nytt regelverk iom 3DS 2.0, men n s lnge r det precis som alltid... det r upp till oss om vi vill ta p oss risken eller inte.
Skulle vi inte ha 3DS aktiverat och om ngon skulle kra en chargeback s skulle vi till strsta sannorlik frlora fallet (typ 99%) mot banken/anvndaren som hvdar fraud. Och riskera ocks att bli bannade frn att nyttja den PSPn (varierar mellan 2-5% av transaktiornerna, vilket r ltt att n nr en vg av lurendrejare slr till). Nr vi dremot har 3DS aktiverat och ngon kr chargeback s vinner vi typ alltid fallet mot anvndarna. Vi har nog ngra tusen fall och bara en handfull fall frlorade...