• 1
  • 2
2020-04-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Du har rtt, jag frvxlade 3D Secure med trygga kortkp ver internet.

Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej, du frvxlar faktiskt inte ngot. SEB Trygga kortkp r deras implementation 3DSecure

De regelverk jag talar om anvnds ven dr.

Det jag,,terigen, vnder mig mot r att du sger "alltid". Det stmmer inte, mer korrekt r "i normala fall mste jag bekrfta med bankid"

Kan bekrfta att EckiEcki har rtt hr. Vi kr miljoner i mnaden med 3DS men vi kan fortfarande deaktivera det och har gjort s i vissa marknader i det frflutna. Nu kommer det visserligen nytt regelverk iom 3DS 2.0, men n s lnge r det precis som alltid... det r upp till oss om vi vill ta p oss risken eller inte.

Skulle vi inte ha 3DS aktiverat och om ngon skulle kra en chargeback s skulle vi till strsta sannorlik frlora fallet (typ 99%) mot banken/anvndaren som hvdar fraud. Och riskera ocks att bli bannade frn att nyttja den PSPn (varierar mellan 2-5% av transaktiornerna, vilket r ltt att n nr en vg av lurendrejare slr till). Nr vi dremot har 3DS aktiverat och ngon kr chargeback s vinner vi typ alltid fallet mot anvndarna. Vi har nog ngra tusen fall och bara en handfull fall frlorade...
Citera
2020-04-11, 17:01
Medlem
SEB, MasterCard, SAS Eurobonus: Aug 2018. Falska inkp i Sverige p ca 20.000 SEK.

SEB fixade allt fr mig p det bsta stt. Det tog en vecka att fixa allt.
Brottet begicks en torsdag - fredag. Kpen ndde min kreditgrns.

P mndag morgon kl. 08.30 ringde SEB mig och undrade.

Sju dagar senare var allt terstllt.

Challe.
Citera
2020-04-13, 23:58
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Nej, du frvxlar faktiskt inte ngot. SEB Trygga kortkp r deras implementation 3DSecure

De regelverk jag talar om anvnds ven dr.

Det jag,,terigen, vnder mig mot r att du sger "alltid". Det stmmer inte, mer korrekt r "i normala fall mste jag bekrfta med bankid"

Jag kan bara hnvisa till att kanske under de 1000 olika kp som gjorts av mig via SEB ver ntet har det alltid krvts verifiering av bank-id s jag tog det som givet att man alltid mste.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in